جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / سلامت عمومی / با روزی ۲ دقیقه پریدن استخوان‌ها را تقویت کنید

با روزی ۲ دقیقه پریدن استخوان‌ها را تقویت کنید

محققان می‌گویند روزی ۲ دقیقه پریدن به تقویت استخوان‌ها کمک کرده و احتمال شکستگی ناشی از زمین خوردن به خصوص در ناحیه ران و لگن را کاهش می‌دهد.

images

محققان دانشگاه Loughborough در انگلیس برای اثبات این قضیه ۳۴ داوطلب ۶۵-۸ ساله مذکر را زیرنظر گرفتند و آنها را به ۲ گروه تقسیم کردند. یک گروه روزانه تمرین پرش می‌کردند و گروه دیگر فعالیت بدنی معمول داشتند. بعد از یک ماه حجم توده استخوانی تمام داوطلبان با قبل از آن مقایسه شد. نتایج نشان داد کسانی که روزانه حداقل ۲ دقیقه تمرین پرش می‌کردند تراکم بافت استخوانی بالاتری در مقایسه با سایرین داشتند.

این افزایش حجم گاهی تا ۷ درصد هم بالا می‌رفت. شکستگی استخوان یکی از شایع‌ترین مشکل‌های سلامت عمومی در جوامع است. بر اساس مقاله‌ای که در تلگرام منتشر شده است افراد مبتلا معمولا درد زیادی دارند و به دنبال کاهش توانایی حرکت، وابستگی آنها به اطرافیان زیاد می‌شود و احتمال مرگ افزایش می‌یابد. محققان می‌گویند نتایج این تحقیق می‌تواند در پیشگیری از این مساله کمک‌کننده باشد.

البته فراموش نکنید حرکت‌های پرشی باید با شدت متوسط باشد زیرا پریدن‌های شدید خود می‌تواند احتمال شکستگی را افزایش دهد. افرادی که استخوان‌های ضعیفی دارند نیز باید از انجام این تمرین خودداری کنند.محققان می‌گویند روزی ۲ دقیقه پریدن به تقویت استخوان‌ها کمک کرده و احتمال شکستگی ناشی از زمین خوردن به خصوص در ناحیه ران و لگن را کاهش می‌دهد.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …

دیدگاهتان را بنویسید