جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سرگرمی / بیوگرافی / ورزشکاران / بیوگرافی مهدی مهدوی + تصاویر مهدی مهدوی

بیوگرافی مهدی مهدوی + تصاویر مهدی مهدوی

مهدی مهدوی, بیوگرافی مهدی مهدوی, زندگینامه مهدی مهدوی

مهدی مهدوی

 

 

زادروز  : 1362/11/24  
زادگاه :  شهریار، ایران
پست : پاسور
قد : 191 سانتیمتر

مهدی مهدوی (زاده 24 بهمن 1362 در شهریار) يكي از ملي پوشان والیبال است كه با درخشش او و هم تيمی هايش ايران توانست مقابل مدعيان واليبال حرفي براي گفتن داشته باشد. مهدی مهدوی سابقه حضور در تیم های داماش گیلان، سایپا البرز، پیشگامان کویر یزد، باریج اسانس کاشان و میزان مشهد را دارد.

 

گفتگویی کوتاه و خواندنی با مهدی مهدوی

با وجود اين موفقيت ها آينده، واليبال ايران را چگونه مي بينيد؟
مهدی مهدوی: بسيار درخشان. اگر برنامه همان طور پيش برود كه اين روزها مي رود به طور قطع مي توانيم به بهترين جايگاه در دنيا برسيم. تلاش خانواده واليبال نتيجه داد و خدا را شكر كسي نمي تواند بگويد كه اينها شانسي بوده و تصادفي به دست آمده است.

 

مهدی مهدوی,زندگینامه مهدی مهدوی, بیوگرافی مهدی مهدوی

مهدی مهدوی یکی از ملی پوشان والیبال ایران

 

چطور شد كه واليبال به اينجا رسيد؟
مهدی مهدوی : با تلاش و پشتكار و نگرشي كه مسئولان نسبت به واليبال داشتند به اين مهم دست پيدا كرديم.
نقش رئيس فدراسيون و مسئولان در موفقيت اين رشته چه بود؟
مهدی مهدوی : نگاه آنها موجب شد تا واليبال به اينجا برسد. «خوش فكري» موجب مي شود تا مدير يا مربي، تفكري «واگرا» و خلاقانه داشته باشد.

 

آيا تيپ شخصيتي واليباليست ها نشات گرفته از اين رشته است؟
مهدی مهدوی : در گذشته شرايط اين رشته و زمان اردوهايي كه داشت موجب شده بود تا اكثر واليباليست ها تحصيل كرده باشند. خانواده هاي انها نيز از اين قاعده مستثني نيستند و آنها نيز درس خوانده اند.

 

لازمه يك واليباليست خوب شدن چيه؟
مهدی مهدوی : تمرين خوب و توجه به نكاتي كه مربي مي گويد. براي اينكه ورزشكاري حرفه اي باشي بايد سعي كني حتي يك جلسه تمرين را از دست ندهي و بيشترين بهره را از تمرينات ببري.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی,مهدی مهدوی,زندگینامه مهدی مهدوی

تصاویر مهدی مهدوی
اگر به گذشته برگردي باز هم واليبال را انتخاب مي كني؟
مهدی مهدوی : صددرصد. من از اين رشته خيلي راضي ام. به همان نسبت كه خيلي ها عاشق رشته اي مثل فوتبال هستند، من نيز واليبال را دوست دارم.
دوست داري به كدام كشور ترانسفر شوي؟
روسيه.
براي ترانسفر شدن بايد چه كار كرد؟
مهدی مهدوی : تلاش و تمرين. هم در ليگ و هم تيم ملي. در حال حاضر كادر فني تيم ملي تمام تلاش شان را براي اعضا تيم ملي مي كنند و حيف است اگر نهايت بهره را از اين شرايط نبريم. دوران ورزش و عمر آن خيلي كوتاه است بايد از فرصت ها استفاده كنيم. جواني وقت كار و تلاش است. در هر مقطعي از زندگي بايد بر روي يك موضوع تمركز كنيم. براي ترانسفر شدن بايد خودم را به همه ثابت كنم. بايد كاري كنم كه تلاشم ديده شود و بهترين راه آن دوري از حاشيه است. حاشيه زندگي ورزشكار را نابود مي كند. با نگاهي به زندگي ورزشكاران موفق مي بينيم كه آنها حتي المقدور خود را درگير مسائل حاشيه اي نمي كنند.
تفريح ات معمولاً چيه؟
مهدی مهدوی : مثل ساير مردم بيشتر مسافرت، آن هم با خانواده ام.
آيا در آينده نيز اين رشته را ادامه مي دهي؟
مهدی مهدوی : بله. سعي مي كنم نكاتي را كه مربيان مي گويند خوب گوش دهم. اتفاقاً از آنها هم كتابچه اي هم درست كرده ام كه مي خواهم هر روز به اطلاعات آن اضافه كنم. فكر مي كنم منبع خوبي برايم مي شود. چه الان و چه در آينده. گاهي پيش از مسابقات به محتويات آن نگاه مي كنم و به صورت ذهني تمرينات را مرور مي كنم.

 

مهدی مهدوی, بیوگرافی مهدی مهدوی, زندگینامه مهدی مهدوی

مهدی مهدوی ، زاده 24 بهمن 1362 در شهریار است
«تماشاگران»، «پخش مستقيم بازي ها» و «اسپانسر» كدام يك مهم است؟
مهدی مهدوی : اين سه مثل مثلثي مي مانند كه در كنار هم معني پيدا مي كنند. پخش مستقيم مي تواند انگيزه تماشاگران را براي حضور در ورزشگاه بيشتر كند و خود به خود پاي اسپانسر را نيز به ليگ واليبال مي كشاند. اينها براي واليبال درآمدزا هستند. بالاخره از بابت فروش بليط، درآمد خوبي نصيب اين رشته مخصوصاً تيم هاي ليگ مي شود.

 

موافقي فضاي گفتگو را خانوادگي كنيم؟
مهدی مهدوی : بله حتماً اتفاقاً فرصتي پيش مي آيد كه كمي از فضاي ورزشي فاصله بگيريم و درباره زندگي صحبت كنيم.

 

مصاحبه با مهدی مهدوی, بیوگرافی مهدی مهدوی, زندگینامه مهدی مهدوی

عکس های مهدی مهدوی

 

كمي از شرايط خانواده ات بگو.
مهدی مهدوی : من خيلي چيزها را به خانواده ام مديونم. چه خانواده اولم و چه خانواده اي كه خودم و همسر عزيزم آن را تشكيل داده ايم. همسرم هميشه از خودگذشتگي كرده است. در دوران بارداري ايشان و حتي موقع به دنيا آمدن دخترم «گل بو» در اردو بودم و نتوانستم كنار ايشان باشم.

 

برنامه ريزي براي دخترتان نيز برعهده ايشان است؟
مهدی مهدوی : بله، همسرم كارشناس زبان انگليسي است و براي آموزش اين زبان به دخترمان و البته برنامه اي پرورشي ديگر برنامه ريزي كرده اند. تربيت فرزند بايد با برنامه باشد. مثل سند چشم انداز. بايد دقيقاً گفت كه در چه سني مي خواهيم كدام كار را براي فرزندمان انجام دهيم. از طرفي با تخمين هزينه كلاس ها و پس انداز بايد زمينه را براي رشد كودك فراهم كنيم.

 

مهدی مهدوی, بیوگرافی مهدی مهدوی, زندگینامه مهدی مهدوی

عکس های جدید مهدی مهدوی

 

كدام غذا را مي تواني بپزي؟
مهدی مهدوی : «املت» را خيلي ماهرانه مي پزم.

 

مهمترين وظيفه والدين را در قبال فرزندان چه مي داني؟
مهدی مهدوی : بايد فضايي را به وجود آورند كه بدون تنش باشد و فرزندان در آرامش زندگي كنند. پول خرج كردن جاي آرامش را نمي گيرد. بچه به محبت واقعي پدر و مادرش نياز دارد نه شرايط عاطفي ساختگي. برخي پدر و مادرها جلوي ديگران به هم احترام مي گذارند اما پشت سر آنها و جلوي فرزندان شان كه مهم هستند با هم مشاجره مي كنند و همين مي تواند به بچه ها آسيب برساند.

 

مهدی مهدوی,گفتگو با مهدی مهدوی, زندگینامه مهدی مهدوی

مهدی مهدوی به همراه همسر و دخترش

 

 اگر از دختر اشتباهي سر بزند چه عكس العملي نشان مي دهي؟
مهدی مهدوی : بستگي به سني دارد كه او اين رفتار را انجام مي دهد. من سعي مي كنم با مطالعه و مشورت با روانشناسان كودك در اين خصوص آگاهي به دست آورم. ما كه نمي توانيم ادعا كنيم در تمام زمينه ها شناخت كافي داريم. يك ورزشكار خوب و موفق بودن براي پدري خوب بودن كافي نيست و بايد تجربه و دانش مان را نيز بالا ببريم. با مطالعه اي كه داشته ام در اين سن كودك رفتار را از پدر و مادر مشاهده مي كند. ضمن اينكه معتقدم بچه ها در هر سني معناي احترام را مي فهمند و اتفاقاً از اين طريق مي تواند اعتماد به نفس و به تبع آن عزت نفس را در آنها تقويت كرد كه براي آينده شان بسيار ضروري است.
از شما براي شركت در اين گفتگو سپاسگزارم.
مهدی مهدوی : من هم از شما ممنونم و اميدوارم حمايت مردم از تمام رشته هاي ورزشي به ويژه واليبال موجب شود تا ايران به يكي از قدرت هاي بزرگ واليبال جهان تبديل شود.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

وحشت مهدی رحمتی از اهدای خون

کاپیتان تیم استقلال و برخی از چهره‌های فوتبالی کشورمان با حضور در سازمان انتقال خون …

دیدگاهتان را بنویسید