شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۶

خانه / خانه و خانواده / رازهای موفقیت / راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس

راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس

در مطلب راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس از مجله اینترنتی نخل و آفتاب ترفتدهای مقابله با استرس را قرار داده ایم که برای کنترل استرس و دلشوره مفید می باشد.

افسردگی,آرایش,ناراحتی,نگرانی,شیرینی,درددل,انرژی مثبت,دلشوره,کنترل استرس,مقابله با استرس,ترفتدهای مقابله با استرس,استرس,کاهش استرس,راهکار

زندگی امروزی پُر از مشکلاتی است که باعث استرس و دلشوره می شود، یکی از عوامل پنهان در زندگی هر فردی استرس است که عدم توانایی کنترل استرس می‌تواند موجب ابتلای فرد به انواع بیماری‌های خطرناک شود.

ما در مطلب راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس از مجله اینترنتی نخل و آفتاب روش های کنترل استرس را به شما خواهیم گفت تا بتوانید استرس های روزانه خود را کنترل کنید و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی ایمن بمانید.

راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس :

اگر شما هم دچار استرس شده اید برای جلوگیری از شدت یافتن این حالت روحی باید سریعاً از روش های کاهش استرس که در ادامه این مطلب نخل و آفتاب قرار داده ایم استفاده کنید.

ورزش کنید یا حداقل قدم بزنید:
براساس جدیدترین تحقیقات ورزش نقشی بسیار موثر در کنترل وکاهش استرس در افراد دارد و در بهبود خلق و خوی موثر است، اگر زمان برای ورزش کردن و رفتن به سالن‌های بدنسازی را ندارید می‌توانید حداقل قدم بزنید.
براساس پژوهش‌های دانشمندان در دانشگاه ایالتی آیووا، حتی مقدار کمی قدم زدن می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های شادی آفرین دربدن و رفع استرس شود.
در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در مکان‌های خوش آب و هوا و کم ترافیک مانند پارک و تفرجگاه ها پیاده روی کنند، همچنین از حمل وسایل سنگین خودداری کنند و کفش مناسب پیاده روی به پا داشته باشند تا بهترین بهره را از پیاده روی بدست آورند.
در معرض نور خورشید قراربگیرید:
استفاده از نور طبیعی خورشید و قرار گرفتن در فضای باز علاوه بر تنظیم ریتم خواب شبانه و جلوگیری از بروز بی خوابی و بدخوابی می‌تواد سبب تامین ویتامین D مورد نیاز بدن نیز شود.
براساس تحقیقات افرادی که دارای کمبود ویتامین D هستند اغلب احساس خستگی و کمبود انرژی دارند و میزان استرس در آنها از حد عادی بیشتر است، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت روحی وجسمی بویژه در ماه‌های اولیه پس از زمستان افراد بیشتر در معرض نور خورشید قراربگیرند.
قوز نکنید:
قوز کردن بیش از حد پشت کامپیوتر، تایپ برای ساعت‌های طولانی و نشستن برای مدت زمان زیاد می‌تواند باعث ارسال سیگنال هایی به مغز و ایجاد استرس و ناراحتی شود.
 یوگا برای رفع استرس بسیار مفید است:
انجام یوگا یکی از تمرین‌های بسیار مفید برای رفع استرس و نگرانی و آرامش جسم و روح است، برای دور ماندن از استرس و این قبیل مشکلات کارشناسان انجام ورزش هایی، چون یوگا و پیلاتیس را توصیه می‌کنند که باعث باز شدن قفسه سینه، تنظیم ستون فقرات و بهبود خلق و خوی می‌شود.
شیرینی و شکلات نخورید:
مصرف شیرینیجات، شکلات و آبنبات باوجود اینکه در بدو مصرف احساس سرخوشی و شادی درافراد ایجاد می‌کند، اما در دراز مدت شکسته شدن مولکول‌های چربی در بدن باعث استرس، ناراحتی، نگرانی و افسردگی در افراد می‌شود.
به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود ازمصرف شیرینی و شکلات بیش از اندازه خودداری کنند و در عوض از انواع میوه، لبنیات کم چرب، نان حاوی غلات، حبوبات و پروتئین حیوانی و گیاهی کم چرب استفاده کنند تا سلامت بمانند.
با دوستان درددل کنید:
هیچ چیز مانند درددل و گرفتن راهنمایی از یک دوست خوب و قابل اعتماد در زمانی که دچار استرس هستید نمی‌تواند باعث بهبود خلق و خوی، رفع استرس و نگرانی شود.
قرارگذاشتن بایک دوست خوب در یک رستوران یا کافی شاپ، دعوت دوستان به یک مهمانی و حتی تماس تلفنی و صحبت درباره مشکلات و عوامل استرس زا همگی می‌تواند در تثبیت خلق و خوی موثر باشد.
در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند این درددل با افراد معتمد و با انرژی مثبت باشد تا باعث کمک به فرد باشد زیرا صحبت با افرادی که انرژی منفی دارند می‌تواند باعث بدبینی، افسردگی و تشدید ناراحتی روحی در افراد شود.
حال و هوای خود را عوض کنید:
به گردش و مسافرت بروید، آرایش موهای خود را عوض کنید، خرید بروید و وسایل مورد علاقه خود را بخرید، در گلدان‌های خانه گل بگذارید، به دندان پزشکی بروید واز سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید.
برخی اوقات کرم خوردگی دندان‌ها و مشکلات لثه می‌تواند باعث استرس و نگرانی در افراد شود، رعایت بهداشت دهان و دندان از استرس و نگرانی در فرد جلوگیری می‌کند.
به متخصص مراجعه کنید:
اگر با رعایت کلیه این نکات همچنان استرس و نگرانی در شما وجود داشت برای پیشگیری از حملات استرسی به متخصص مراجعه کنید.
این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب را با کسانی که سلامتی شان برای شما مهم است و دوستشان دارید، از طریق دکمه های پایین صفحه به اشتراک بگذارید.
nakhlvaaftab.ir

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …