سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / کامپیوتر و اینترنت / تلفن همراه / فعال کردن تماس صوتی تلگرام + چند نکته

فعال کردن تماس صوتی تلگرام + چند نکته

در مطلب فعال کردن تماس صوتی تلگرام + چند نکته از مجله اینترنتی نخل و آفتاب علاوه بر روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام، نکته هایی را درباره این قابلیت به شما می گوییم.

روز گذشته تلگرام قابلیت تماس صوتی را برای کاربران ایرانی هم امکان‌پذیر کرد، برای فعال سازی این قابلیت و کاهش مصرف اینترنت در هنگام استفاده از تماس صوتی تلگرام  در ادامه این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب با ما همراه باشید….

 آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام :

قبل از همه چیز به این نکته توجه کنید که این قابلیت توسط تلگرام و به صورت کاملا رایگان اضافه شده است پس مواظب افراد سودجویی که برای فعال کردن این قابلیت درخواست هزینه می کنند باشید.
برای فعال سازی لازم است اپلیکیشن تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید پس از آن اگر آیکون تماس را مشاهده نکردید کافیست یکی از افرادی که قبلا تماس صوتی برایش فعال شده با شما تماس بگیرد یا یک تماس از دست رفته برایتان داشته باشد تا تماس صوتی برای شما فعال شود.
این آیکون را در گوشه سمت راست صفحه شخص (PV) که قصد مکالمه با او را دارید خواهید دید و با کلیک روی آن می‌توانید با شخص مورد نظرتان تماس صوتی برقرار کنید، البته به این نکته توجه کنید که طرف مقابل شما باید آنلاین باشد و تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشد.
فعال کردن تماس صوتی تلگرام,آیفون,اختلال تماس صوتی,اندروید, آموزش فعال کردن,مصرف اینترنت,تماس تلگرام,تماس صوتی,تماس صوتی تلگرام,تلگرام
در صورتی هم که تلگرام طرف مقابل به‌روزرسانی نشده باشد پیغامی به این شکل در صفحه گوشی نمایش داده می‌شود.
فعال کردن تماس صوتی تلگرام,آیفون,اختلال تماس صوتی,اندروید, آموزش فعال کردن,مصرف اینترنت,تماس تلگرام,تماس صوتی,تماس صوتی تلگرام,تلگرام
اختلال تماس صوتی در تلگرام :
با فراهم شدن این امکان در سراسر جهان  نیازهای مختلف مخاطبان این برنامه پوشش داده شده و استفاده از تلگرام در هر سطحی ممکن خواهد شد، به نحوی که از روز گذشته تا کنون حجم بسیار بالای استفاده از این تماس ها سرورهای شبکه را دچار مشکل کرده و برقراری مکالمات را دچار اختلال کرده است.
شلوغی بیش از حد خطوط در لحظات ابتدایی و وارد شدن حجم بالایی از تماس به یکباره کنترل سرورها را با اختلالاتی مواجه کرد و تماس صوتی در حال حاضر ناممکن شده است.
پاول دوروف، مدیر شرکت تلگرام با انتشار پستی در توییتر دلیل اصلی اختلال تماس صوتی این پیام‌رسان را اعلام کرد. وی در این پست در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی نوشته است: ما تماس صوتی را برای کاربران ایرانی فعال کردیم اما اپراتورها در ایران آن را فیلتر کردند، فکر میکنم شما باید به آنها اعتراض کنید.
گفتنی است که هنگامی که با این امکان بخواهیم با خارج از کشور و بدون چیز شکن تماس بگیریم با قطع و وصل شدن صدا مواجه می شویم ولی هنگامی که چیز شکن را روشن می کنیم این مشکل برطرف شده و به راحتی می توان تماس گرفت.
کاهش مصرف اینترنت تماس صوتی تلگرام :

در تستی که با اینترنت ۲ مگابیت انجام شده یک دقیقه تماس صوتی، حدود ۳۶۰ کیلوبایت حجم مصرف کرده؛ به این ترتیب که ۲۰۰ کیلوبایت صدای ارسالی و ۱۶۰ کیلوبایت صدای دریافتی را شامل شده است، با این حساب ابن مقدار حجم چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

در صورتی که به دنبال راهی برای کاهش همین مقدار هستید می‌توانید در قسمت تنظیمات تلگرام به قسمت Data and Storage Settings،  بروید و روی گزینه‌ Use Less Data کلیک کنید.
با فعال شدن این گزینه کیفیت صدا هنگام مکالمه کاهش می‌یابد و در نتیجه حجم مصرف اینترنت نیز کمتر خواهد شد البته میزان کاهش کیفیت آنقدر نیست که مشکل‌ساز باشد ولی با فعال کردن این قسمت 200 کیلوبات صدای ارسالی به 160 کیلوبایت کاهش یافت.
nakhlvaaftab.ir
به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

تاثیرات نور تلفن همراه بر بدن

در مطلب تاثیرات نور تلفن همراه بر بدن از مجله اینترنتی نخل و آفتاب به …