سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / خانه و خانواده / رازهای موفقیت / اشتباهاتی در هنگام شستن لباس ها با دست

اشتباهاتی در هنگام شستن لباس ها با دست

راههای شستشوی لباس, تکنیک های شستن لباس ها

اشتباهاتی که در هنگام شستن لباس ها با دست مرتکب می شوید

 

معمولا قبل از پر کردن سینک، لباس را داخل آن قرار می دهید.
شستن لباسهایتان با دست را یک جورایی حموم کردن لباس ها در نظر بگیرید. درست همانطور که شما قبل از پر کردن وان حموم وارد آن نمی شوید، نباید لباس هایتان را قبل از اضافه کردن آب و مواد شوینده داخل آن بگذارید.
نیروی آب که به پارچه ضربه می زند می تواند به آن صدمه بزند و مواد شوینده هنگامی که مستقیم روی لباس ریخته می شود می تواند باعث ایجاد مشکل در شستشو شود. در عوض سینک خود را با آب ولرم و یا خنک پر کنید و همانطور که در حال پر کردن آن هستید، مقدار توصیه شده و لازم از مواد شوینده را به آن اضافه کنید. مطمئن شوید که مواد شوینده در آب حل شدن، سپس لباس هایتان را داخل آب به آرامی فشار بدهید تا به طور کامل در آن غوطه ور شوند.

معمولا لکه ها را چنگ می زنید.
شستشوی خشن می تواند به پارچه، مخصوصا پارچه های لطیف آسیب برساند. به آرامی روی لکه ها مواد شوینده با نوک انگشتانتان بکشید. سپس همانطور که آن خیس می  خورد، چندین بار پوشاک را داخل آب کف دار فشار بدهید. اکثر لباسها در حدود ۱۵ دقیقه تمیز می شوند. برخی از موارد به شدت کثیف، ممکن است به خیس خوردن طولانی تری نیاز داشته باشند.

معمولا با استفاده از شیر آب لباس را آبکشی می کنید.
نگه داشتن لباسهای ظریف زیر شیر آب ممکن است باعث شود که پارچه کش بیاید، بنابراین شما باید همانطور که آن ها را شستید، آبکشی کنید یعنی لباس را داخل وان یا ظرفی از آب زلال و شفاف آبکشی کنید. هنگامی که آماده ی آبکشی شدید، پوشاکتان را برای نگه داری آسان تر داخل هر دو دست جمع کنید و سپس آن را داخل صافی قرار بدهید. اگر شیر آب شما در حالت پاشیدن آب قرار دارد می توانید لباس های ظریف مثل لباس زیر زنانه را همان طوری آبکشی کنید و آن را داخل صافی قرار بدهید. اگر غیر از این هست، لگن را با آب خنک، زلال و شفاف پر کنید و لباس را داخل آن غرق کنید و سپس آبکشی کنید.

معمولا برای از بین بردن رطوبت لباس، آن را محکم فشار می دهید.
چرخاندن و محکم فشار دادن پارچه های ظریف باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. راه بهتر برای از بین بردن رطوبت لباستان این است که پوشاک را بعد از شستشو به آرامی بلند کنید و آن را تا حدی فشار بدهید. سپس آن را آرام روی حوله جاذب رطوبت پهن کنید. حوله و لباس را با هم جمع کنید و فشار بدهید و سپس آن را باز کنید.

معمولا لباس ها را برای خشک کردن آویزان می کنید.
برای اطمینان از اینکه لباس های ظریف مخصوصا کشباف، شکل خودشان را از دست نمی دهند، همیشه آن ها را صاف پهن کنید تا خشک شوند. ژاکت یا لباس هایتان را روی یک حوله خشک پهن کنید و پشت آن را ببندید تا شکل آن حفظ شوند و سپس اجازه بدهید با هوای آزاد خشک شوند. هنگامی که جلوی لباس خشک شد، آن ر  برگردانید تا پشت لباس هم هوا بخورد و خشک شود.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

این سوالات را از همسرتان بپرسید

خانم ها!! اگر می خواهید شناخت مناسبی از همسرتان داشته باشید با مطلب ” این سوالات …

دیدگاهتان را بنویسید