جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خانه / اخبار داغ / گوناگون / اعلام رأی نهایی فیلترینگ تلگرام

اعلام رأی نهایی فیلترینگ تلگرام

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از رأی منفی اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به فیلترینگ تلگرام خبر داد.

فیلتر کردن تلگرام
جلسه فیلترینگ تلگرام با حضور اعضای کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه برگزار شد اما فیلترینگ تلگرام رأی مثبت نیاورد.
در این جلسه اعلام شد ورود شبکه های مجازی خارجی باید کنترل شده و حریم خصوصی آحاد جامعه نباید نقض گردد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا طبق گفته وزیر ارتباطات قرار نیست تلگرام فیلتر شود، گفت:
تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مانع از این نمی‌شود که دستگاه قضایی که ذاتاً وظیفه برخورد با جرائم و جلوگیری از استمرار جرم و ممانعت از ادامه انتشار محتوای مجرمانه در فضای مجازی را برعهده دارد اقدام به فیلتر شبکه اجتماعی تلگرام نکند.
خرم‌آبادی ادامه داد: دستگاه قضایی رأساً می‌تواند تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری که قوانین و مقررات جمهوری اسلامی را زیر پا می‌گذارند، فیلتر کند.وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا با ورود قوه قضائیه چالشی بین دولت و دستگاه قضایی ایجاد نمی‌شود، گفت:مگر دولت طرفدار مجرمین است که که بین دولت و دستگاه قضایی چالش ایجاد شود؟
دولت نباید از شبکه‌های اجتماعی که قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمی‌کنند و زمینه و بستر ارتکاب جرم را فراهم می‌کنند، حمایت کند.معاون قضایی دادستان کل کشور بر تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی تأکید کرد و افزود:
 شبکه‌های اجتماعی خارجی از دولت‌های خود امکانات و پهنای باند مجانی دریافت می‌کنند اما متاسفانه وزارت ارتباطات تاکنون هیچگونه حمایتی از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند بیسفون، سلام، سروش و غیره به عمل نیاورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

هشدار جدی برای فیلتر شدن تلگرام

در مطلب هشدار جدی برای فیلتر شدن تلگرام از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با …