جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / داروهای گیاهی و طب سنتی / با اسطوخودوس از کودکان انیشتین بسازید

با اسطوخودوس از کودکان انیشتین بسازید

در مطلب با اسطوخودوس از کودکان انیشتین بسازید از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی گیاه اسطو خودوس ترفندی را برای تقویت ذهن به شما بگوییم.

عرق لاوندر,گیاهان دارویی,لاوندر,تقویت ذهن,اسطو خودوس,اسطو,اسطوخودوس

گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبو ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند. این گیاه علاوه بر آنکه به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی کشورمان و طب سنتی کشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان یک خوراکی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده های آسیایی و اروپایی وجود دارد.

 چگونه حافظه خود را تقویت کنید؟

برای افزایش توان حافظه و عملکرد مغز راهکارهای مختلفی در طب سنتی و دیگر شیوه‌های درمانی طب مکمل وجود دارد. اما یکی از کاربردی ترین آنها استفاده ازعرقیات گیاهی و مصرف میوه‌های طبیعی نظیر کشمش، خرما وانجیر است. به اعتقاد درمانگران نوشیدن یک فنجان عرق لاوندر هر شب پیش از خواب و به مدت 30 تا 40 روز می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش توان مغز، بهبود عملکرد آن و تقویت حافظه داشته باشد.

همچنین محققان با آزمایش های گسترده در مدارس مسکو دریافتند کودکانی که رایحه های گیاهان خاصی را استنشاق می کنند عملکرد ذهنی بالاتری را نشان می دهند.
تحقیق دانشمندان روسی از موسسه مسائل انتقال اطلاعات موسوم به آلکساندر آلکساندرویچ خارکویچ آکادمی علوم روسیه ثابت کرد آروماتراپی(عطر درمانی) می تواند به دانش آموزان در یادگیری بهتر دانش کمک کند.
به گفته متخصصان، عطر اسطوخودوس احساس تعادل، ثبات، اعتماد به توانایی های خود را به وجود می آورد. دانش آموزانی که در مکان های اشباع از عطر اسطوخودوس دیکته نوشتند سطح بالاتر دانش را نشان دادند.
این جلسه آروماتراپی فقط 15 دقیقه به طول انجامید، تاثیر مثبت با استفاده از عطرهای گل سرخ و گل میخک نشان داده شد.
دانشمندان معتقدند عطرها بر وضع عاطفی انسان و توانایی های شناختی او تاثیر می گذارند. این تحقیق نشان داد عطر نعناع سطح تمرکز را افزایش می دهد و بوهای مرکبات تاثیر در  افزایش طراوت دارند.
به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه

در مطلب کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه از مجله اینترنتی نخل …