سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سلامت / داروهای گیاهی و طب سنتی / بهتر است شیر را با گلاب و عسل بخورید

بهتر است شیر را با گلاب و عسل بخورید

از دیدگاه طب سنتی شیر سبب لینت شکم، افزایش تولید منی و افزایش نیروی جنسی در افراد گرم مزاج شده و موجب چاقی بدن نیز می‌شود.
شیر را با گلاب و عسل بخورید!

دکتر ناصر رضایی‌پور، متخصص طب سنتی درباره مضرات نوشیدن زیاد شیر اظهار داشت: بهترین شیر برای انسان سالم شیر تازه گاو است. به گفته وی زیاد نوشیدن شیر در افراد دارای مزاج سرد و تر یا معده‌های سرد و تر موجب بروز مشکلات گوارشی چون نفخ، ترش کردن، سنگینی معده و صدای زیاد معده و روده‌ها می‌شود. این متخصص طب سنتی افزود: افرادی که نسبت به مصرف شیر حساس هستند، بهتر است شیر را با عسل و گلاب مصرف کنند تا حدی از مشکلاتشان کاسته شود.

رضایی‌پور عنوان کرد: شیربرنج غذای مفیدی برای کودکان است که بر رشد آنها اثر مثبتی می‌گذارد و ضمن افزایش توان جسمی و ذهنی و بهبود وضعیت خواب، باعث خوش رنگی پوست نیز می‌شود.

وی ادامه داد: شیر سبب لینت شکم (رفع یبوست)، افزایش تولید منی و افزایش نیروی جنسی در افراد گرم مزاج شده و موجب چاقی بدن نیز می‌شود. شیر برای سوداوی مزاجان غذای مفیدی است. این متخصص طب سنتی گفت: شیر از جمله موادغذایی مفید برای افراد دارای مزاج سرد و خشک است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: روش صحیح جوشاندن شیر تازه به این ترتیب است به میزان یک چهارم آن آب اضافه کرده، سپس در حرارت ملایم جوشیده شده تا آب اضافه شده به آن تبخیر شود. وی در پایان اشاره کرد: مصلح شیر در افراد با مزاج گرم، شکر و در مزاج سرد، عسل است که مانع بسته شدن و انجماد شیر در معده شود.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه

در مطلب کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه از مجله اینترنتی نخل …

دیدگاهتان را بنویسید