سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سلامت / داروهای گیاهی و طب سنتی / بیرون کردن نیکوتین از بدن با 8 ماده غذایی

بیرون کردن نیکوتین از بدن با 8 ماده غذایی

سیگار کشیدن یکی از بدترین عادت‌ها است که خیلی‌ها گرفتار آن هستند. همه ما از این واقعیت آگاهیم اما همه نمی‌توانند موفق به ترک سیگار شوند. نیکوتین فشارخون را به سرعت بالا برده و به ریه‌ آسیب جدی می‌زند. علاوه بر این، حتی اگر سیگار را ترک کنید، نیکوتین تا چند سال همچنان به بدنتان آسیب می‌زند اما با دنبال کردن یک سبک زندگی و برنامه‌غذایی سالم می‌توانید نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید.

نیکوتین, ترک سیگار, بیرون کردن نیکوتین از بدن

نیکوتین میزان ویتامین C، E و A را در بدنتان کم می‌کند

 

نیکوتین میزان ویتامین C، E و A را در بدنتان کم می‌کند. این ویتامین‌ها از ریه‌های شما محافظت می‌کنند، به همین دلیل بعد از ترک سیگار، باید تا می‌توانید از این ویتامین‌ها در برنامه‌غذایی‌تان استفاده کنید.

 

با استفاده از مواد غذایی زیر می توانید نیکوتین را به کلی از بدنتان بیرون کنید:

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف کیوی:

کیوی به شما کمک می‌کند نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید. این میوه فوق‌العاده سرشار از ویتامین A، C و E  است و همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید نیکوتین این ویتامین‌ها را در بدن پایین می‌آورد.

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف پرتقال:

آب‌پرتقال سرشار از ویتامین C است. مصرف منظم پرتقال به شما کمک می‌کند متابولیسمتان را بالا برده و استرس روزانه‌تان را هم از بین می‌برد و و بقایای نیکوتین در بدن را کاهش دهید.

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با نوشیدن آب :

سیگار کشیدن بر آبرسانی بدن شما تاثیر می‌گذارد. محققان دریافته‌اند که آب می‌تواند به ترک سیگار کمک کرده و بقایای نیکوتین در بدن را از بین ببرد.

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف انار:

این میوه قرمز و خوشمزه گردش خون را در بدن تقویت کرده و تولید گلوبول‌های قرمز خون را بالا می‌برد. خوردن انار راهی عالی برای کاهش نیاز به سیگار است.

 

نیکوتین,بیرون کردن نیکوتین از بدن,ترک سیگار

نیکوتین فشارخون را به سرعت بالا برده و به ریه‌ آسیب جدی می‌زند

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف آب‌هویج: 

اگر سیگاری هستید باید این واقعیت را بدانید: هر بار که سیگاری روشن می‌کنید، نیکوتین آن تا سه روز در بدن شما می‌ماند. نیکوتین حتی بر ساختار پوست شما هم اثر می‌گذارد. آب هویج برای پوست شما فوق‌العاده است. سرشار از ویتامین A، C، K و B است. تحقیقات نشان داده است که این ویتامین‌ها می‌تواند به از بین بردن نیکوتین در بدن کمک کند.

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف توت‌ها:

توت‌ها، ازجمله توت‌فرنگی، از بین بردن نیکوتین و سایر سموم را در بدن بالا می‌برند.

 

– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف بروکلی:

این سبزیجات حاوی میزان بالایی ویتامین C و B5 است. تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن ویتامین C را در بدن پایین می‌آورد. مصرف منظم کلم بروکلی به شما کمک می‌کند نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید. بروکلی همچنین به شما کمک می‌کند به طریقی بسیار سالم وزن کم کنید و برای زنان باردار هم فواید بسیار زیادی به همراه دارد.
– خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف سبزیجات:

سبزیجات با برگ‌های سبز از جمله اسفناج، بخاطر محتوای بالای ویتامین و اسیدفولیک، به از بین رفتن نیکوتین در بدن کمک می‌کنند. اگر باردار هستید و نگران نیکوتین باقیمانده در بدنتان هستید، بیشتر اسفناج بخورید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه

در مطلب کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه از مجله اینترنتی نخل …

دیدگاهتان را بنویسید