سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / کامپیوتر و اینترنت / اینترنت /  ترفند هایی برای افزایش سرعت و کاهش مصرف اینترنت

 ترفند هایی برای افزایش سرعت و کاهش مصرف اینترنت

 در مطلب ترفند هایی برای افزایش سرعت و کاهش مصرف اینترنت از مجله اینترنتی نخل و آفتاب چند ترفند برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش مصرف اینترنت قرار داده ایم…

بسته‌ اینترنت,گوشی,اندروید,افزایش سرعت اینترنت,اینترنت,مصرف اینترنت,کاهش مصرف اینترنت,افزایش سرعت,ترفند

کاربرانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند می توانند با این ترفندها علاوه بر کاهش مصرف اینترنت از حداکثر سرعت اینترنت خود استفاده کنند.

 

الف) افزایش سرعت اینترنت در اندروید :

1- اگر گوشی شما امکان اتصال به شبکه های نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G یا LTE) را دارد، می توانید با تنظیم دستگاه خود، از حداکثر سرعت اینترنت استفاده کنید. برای تنظیم گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

 

تنظیمات > بی‌سیم و شبکه‌ها > بیشتر > شبکه‌های تلفن همراه > نوع شبکه گیرنده

Settings > Wireless & Networks > More > Cellular networks > Preferred network type

 

2- نرم افزار هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید چراکه اغلب این نرم افزار ها درحالی ک بسته هستند هم از اینترنت تغذیه می کنندو در صورت زیاد بود تعداد این برنامه ها، مصرف اینترنت شما بالا می رود و باعث کند شدن سرعت می شوند. برای حذف برنامه ها مراحل زیر را دنبال کنید.

 

تنظیمات > مدیریت برنامه‌ها > انتخاب برنامه > حذف (غیرفعال کردن) برنامه

Settings > Application Manager > [Select an App] > Uninstall (Disable)

 

3- تبلیغات را مسدود کنید. همانطور که می دانید تبلیغات راهی برای کسب درآمد ها شده است و در برخی موقع موجب کلافگی کاربران نیز می شود.

به اجرا درآمدن این تبلیغات نیاز به اینترنت دارد و باعث می شود تا حجم اینترنت شما را مصرف کند. شما می توانید با استفاده از مرورگر های ضد تبلیغ، از اجرا شدن تبلیغات در صفحه مرورگر جلوگیری کنید و سرعت باز شدن صفحات را بالا ببرید.

 

ب) کاهش مصرف اینترنت در اندروید :

اگر بسته‌ اینترنت همراه‌تان زودبه‌زود تمام می‌شود زمان آن است که کنترل بیشتری بر روی داده‌های تلفن همراه در گوشی‌تان داشته باشید، با اینکه موارد بالا هم در مصرف اینترنت تاثیر دارند، در ادامه این مطلب مجله اینترنتی نخل وآفتاب چند ترفند دیگر را برای کاهش مصرف اینترنت تلفن همراه به شما معرفی می کنیم.

 

1- هنگامی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید داده را خاموش کنید:

اگر از یک بسته‌ی اینترنت تلفن همراه دارای محدودیت حجمی استفاده می‌کنید، واضح است هنگامی که قصد استفاده از اینترنت را ندارید بایستی داده‌های تلفن همراه را خاموش کنید. این خاموش کردن باعث می‌شود که اطمینان پیدا کنید اپ‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند از اینترنت خط تلفن همراه‌تان استفاده نمی‌کنند. همچنین این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی نیز می‌شود.

 

2- تعیین محدودیت مصرف داده:

شما می‌توانید به آسانی بر روی میزان مصرف داده‌ها نظارت کنید و از طریق تنظیمات اندروید یک محدودیت مشخص برای آن قرار دهید، بدین منظور به Setting و Data Usage مراجعه نمایید، در این صفحه می‌توانید مشاهده کنید گوشی شما در یک بازه زمانی مشخص چه میزان از داده‌ی تلفن همراه استفاده کرده است و همچنین میزان مصرف هر اپ به صورت مجزا چقدر بوده است.

شما می‌توانید با توجه به حجم بسته‌ی اینترنت خود برای داده‌ها محدودیت نیز تعیین کنید به طوری که با مصرف حجم مشخصی از داده اتصال اینترنت شما قطع شود. همچنین می‌توانید یک محدودیت به صورت اخطار نیز در زمان مصرف اینترنت خود با کشیدن خط خاکستری به بالا تعیین نمایید تا پس از رسیدن مصرف شما به آن حجم به شما هشدار داده شود.

 

 

3- از مرورگر کم‌مصرف استفاده کنید:

مرورگرهای مختلفی در فروشگاه پلی گوگل موجود هستند که موجب صرفه‌جویی فراوان در مصرف اینترنت تلفن همراه می‌شوند. Opera Mini و UC Browser Mini دو نمونه‌ی مطرح از این مرورگرهای اینترنتی هستند. همچنین Flynx با لود لینک‌ها در پس‌زمینه (ترفندستان) و استفاده از روش‌های مختلف برای حذف جاوااسکریپت‌ها و تبلیغات اضافی در صفحات موجب کاهش شدید مصرف داده به هنگام وب‌گردی می‌شود.

 

 

4- تنظیم به‌روزرسانی اپ‌ها  را محدود به وای‌فای کنید:

شما قطعاً مایل نیستید هنگامی که از بسته‌ی محدود اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنید، اپ‌ها به طور خودکار آپدیت شوند. بدین منظور اپ Google Play را اجرا کرده و از طریق منو به Settings بروید. اکنون در قسمت Auto-update apps می‌توانید تعیین نمایید اپ‌ها تنها از طریق وای‌فای به طور خودکار آپدیت شوند یا کلاً به طور خودکار آپدیت نشوند.

 

بسته‌ اینترنت,گوشی,اندروید,افزایش سرعت اینترنت,اینترنت,مصرف اینترنت,کاهش مصرف اینترنت,افزایش سرعت,ترفند

 

5- محدود کردن مصرف داده در پشت‌زمینه:

اگر از اپ‌هایی استفاده می‌کنید که منجر به مصرف شدید داده‌ها می‌شوند، حدأقل کاری که می‌توانید بکنید این است که مصرف داده توسط آن‌ها را در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و اصطلاحاً در پشت‌زمینه در حال اجرا هستند را محدود کنید. با مراجعه به Settings و سپس Data usage می‌توانید لیستی از اپ‌ها و میزان استفاده‌ی هر کدام از داده تلفن همراه را مشاهده کنید.

 

بسته‌ی اینترنت تلفن همراه , تنظیمات اندروید

 

اپ مورد نظر را لمس کنید و گزینه‌ی Restrict app background data را فعال نمایید. این کار باعث می‌شود اپ دیگر در زمانی که در حال اجرا نیست نتواند از داده‌ی تلفن همراه استفاده کند.

 

 

6- بهینه‌سازی تنظیمات اپ‌ها:

علاوه بر اقدامات عمومی که بایستی انجام دهید، بسیاری از اپ‌ها دارای تنظیمات داخلی جهت صرفه‌جویی در مصرف داده نیز هستند. به عنوان مثال اپ‌های Twitter، YouTube و Instagram نمونه‌ای از این اپ‌ها هستند که دارای تنظیماتی برای صرفه‌جویی در داده هستند.

 

کاهش مصرف اینترنت در Twitter :

اپ Twitter را اجرا نمایید. در منو، Settings and Privacy و سپس Data usage را لمس کنید. در این صفحه می‌توانید اجرای خودکار ویدیوها به هنگام استفاده از اینترنت تلفن همراه را محدود نمایید.

 

بسته‌ اینترنت,گوشی,اندروید,افزایش سرعت اینترنت,اینترنت,مصرف اینترنت,کاهش مصرف اینترنت,افزایش سرعت,ترفند

 

کاهش مصرف اینترنت در Instagram :

پس از اجرای اپ به صفحه پروفایل خود رفته و در بالای سمت راست صفحه، سه‌نقطه را لمس کنید. اکنون Cellular Data Use را انتخاب کرده و در نهایت Use less data را انتخاب نمایید.

 

بسته‌ اینترنت,گوشی,اندروید,افزایش سرعت اینترنت,اینترنت,مصرف اینترنت,کاهش مصرف اینترنت,افزایش سرعت,ترفند

 

کاهش مصرف اینترنت در YouTube :

اپ را اجرا کرده و در بالای سمت راست صفحه، سه‌نقطه را لمس کنید. General را لمس کرده و گزینه‌ی Limit mobile data usage را فعال نمایید. شما همچنین می‌توانید اجرای خودکار ویدیوهای بعدی را با خاموش کردن Autoplay غیرفعال نمایید.

 

بسته‌ اینترنت,گوشی,اندروید,افزایش سرعت اینترنت,اینترنت,مصرف اینترنت,کاهش مصرف اینترنت,افزایش سرعت,ترفند

 

صفحه‌‌ی تنظیمات اپ‌های محبوب خود را بررسی نمایید. ممکن است چنین گزینه‌‌هایی در آن برای کاهش مصرف داده تلفن همراه گنجانده شده باشد.

 

 

می توانید این مطلب  مجله اینترنتی نخل و آفتاب را از طزیق دکمه های پایین صفحه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

8 نکته براي افزايش امنيت مودم wifi

در مطلب 8 نکته براي افزايش امنيت مودم wifi از مجله اينترنتی نخل و آفتاب روش …