جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / خانه و خانواده / دانستنی های شب عروسی (قسمت اول)

دانستنی های شب عروسی (قسمت اول)

در مطلب دانستنی های شب عروسی (قسمت اول) از مجله اینترنتی نخل آفتاب آنچه که باید در رابطه با شب عروسی بدانید را برای شما شرح خواهیم داد.

شب عروسی یا شب زفاف اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک و خاطره انگیز زندگی است چون حتی اگر چندین سال هم از آن بگذرد هنوز زن و مرد آن را به خوبی به یاد دارند و مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود.

به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای شب زفاف ذکر شده است، در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.

دانستنی های شب عروسی,لباس زیر,مخارج عروسی,خجالتی,اضطراب,رابطه جنسی,عروس,زن و شوهر,اولین شب زندگی,همسر,زفاف,ازدواج,زن و مرد,شب زفاف,عروسی,شب عروسی

در این شب همسر مرد به خانه ی وی وارد می شود و آن شب شب زفاف و اولین شب زندگی آن زن و شوهر است.

برای زفاف و آمیزش، شب انتخاب شده است و پیشوایان دینی، شب را برای رفتن عروس به خانه داماد ترجیح داده اند چون این عمل همواره در شب انجام می شود آن را شب زفاف می نامند.

ممکن است شما هم مـانند بسیاری از عروس و دامادهای دیگر در این فـکر بـاشیـد که چـگونه باید به شب عروسی خود نزدیک شوید و هـزاران پرسش بی پاسخ دیگر  که به ذهن شما خطور می کند. اگر شما هم جزو این افراد هستید با مجله اینترنتی نخل و آفتاب همراه ما باشید…

 

در شب زفاف باید چكار كرد؟
اگر در شب زفاف دفعه اولی باشد كه می خواهید رابطه جنسی داشته باشید آن هم با خستگی و اضطراب باید بدانید که خستگی و اضطراب ممکن است باعث راست نشدن اندام جنسی آقایان شود و در صورت وقوع این امر اضطراب چند برابر می شود و اوضاع هم بدتر، در مورد خانم ها هم این اضطراب باعت خشك شدن مهبل می شود  كه حتی برای خانمهای كار كشته هم دخول مشكل می شود چه برسد به دختری كه برای اولین بار دخول را تجربه میکند، پس اولین كار شما مبارزه با اضطراب است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند، بهتر است از آنها بخواهید که شما را به حال خودتان رها کنند.
یکی دیگر از راه های مبارزه با اضطراب این است كه منبع آن را از بین ببرید، منبع اضطراب شب زفاف  اجبار به عمل جنسی است پس این اجبار لعنتی را از بین ببرید.

اگر می توانید با همسرتان صحبت كنید و بگویید که نمی خواهید شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید و بهتر است كه این كار را به فردا یا روزهای بعد موكول كنید، صحبت كنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید.

با این فكر هم آغوشی را شروع كنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس كردید وقتش نیست متوقف شوید. اما خواهشا وحشی بازی هم در نیاورید عمل هم آغوشی را یك اجبار نشان ندهید نه به مرد و نه به زن.
نکته مهم: در اولین تجربه رابطه جنسی اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این كار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی را روی رابطه جنسی آینده شما خواهد داشت.

 

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید:
زمانیکه زندگی مشترک خود را شروع می کنید، باید همچنیان توجه داشته باشید که شب عروسی شما نمی تواند رمانتیک ترین لحظه ی زندگیتان باشد، حقیقت اینجاست که شب های عروسی رمانتیک، فقط متعلق به پرده های سینما هستند چون هم عروس و هم داماد به دلیل فشار کاری و استرس موجود خسته تر از شب های قبل هستند و این امر آنها را در شرایط خوبی برای معاشقه قرار نمی دهد. 

همچنین نباید انتظار زیادی از شب عروسی داشته باشید و فشار بیخودی به خودتان وارد نکنید چون که این امر شما را مضطرب و عصبی می کند و سبب می شود که اجازه ندهد شما آن لذتی را که لازم است از شب عروسی خود ببرید.

اگر بتوانید یکدیگر را آرام کنید و با هم صمیمی باشید یک تجربه جنسی عالی را یا همان شب یا در شب های آتی تجربه خواهید کرد.

اگر لذتی را که در نظر داشتید از شب اولی که رابطه جنسی برقرار می شود نبردید نگران نباشید زیرا بقیه عمر وقت دارید که تکنیک هایتان را عوض کنید.

 

برنامه ریزی کرده و خود را آماده کنید:
بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی با هم نمی زنند، باید قدری از توجه خود را صرف آماده شدن برای شب عروسی کنید و هر چقدر هم بیشتر زمان داشته باشید کمتر ناشیانه عمل می کنید و لذت بیشتری می برید.

بهترین کار این است که زمانی را بگذارید و با هم در مورد این مطلب صحبت کنید، انتظاراتتان را با هم در میان بگذارید و به هم بگویید که از چه چیزی لذت بیشتری خواهید برد.

سعی کنید همدیگر را بیشتر بشناسید، به تمایلات یکدیگر احترام بگذارید، و مرز و محدوده را نیز رعایت کنید.

می توانید از همسر خود دعوت کنید که با هم این مقاله را بخوانید تا راه گفتگوهای بیشتر در این زمنیه برای شما باز شود.

اگر پیش از اینکه در مرحله انجام قرار بگیرید در مورد آن مسائل با هم صحبت کنید هر دو نفر احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد. 

سعی کنید که پیش از آغاز زندگی مشترک به باشگاه ورزشی بروید، برنامه های تناسب اندام را از سر بگیرید، و اندام خود در یک وضعیت مناسب قرار دهید.

اگر زیبا به نظر برسید نه تنها خودتان احساس بهتری پیدا خواهید داشت بلکه همسرتان هم متعاقباً پاسخ مناسبی به شما خواهد داد. 

لباس این شب نباید مانند لباسی باشد که شب های دیگر با آن می خوابید، یک دست لباس خواب مخصوص که به شما هم بیاید و چهره تان را از هر زمان دیگری زیباتر کند برای این شب تهیه کنید، البته چیزی را هم بپوشید که در آن راحت باشید.

 

پیش از اینکه خرج و مخارج عروسی سر به فلک بزند، بنشینید و این مورد را هم در لیست خرید های خود بگنجانید که از همه چیز مهم تر هستند:
1- لباس زیر زیبا و جذاب
2- آهنگ های عاشقانه که به شما آرامش می دهند
3- تهیه آب نبات های طعم دار و شمع های خوشبو که فضا را عاشقانه تر کنند
4- وان آب گرم، هتل ها از ارائه این خدمات به شما خیلی خوشحال خواهند شد
5- عطرهای خوشبو و کرم های ماساژ
6- قرص های کنترل بارداردی البته اگر نمی خواهید از همان شب اول خانواده خود را گسترش دهید

 

ریلکس باشید و فشار را از خود دور کنید:
در ابتدا باید فشار را از روی خود دور کنید. هر دوی شما روز سختی را پشت سر گذاشته اید و باید از این به بعد عادت کنید که شب ها هم در کنار هم هستید و میخواهید از این پس در کنار یکدیگر زندگی کنید.

لباس های عروسی را از تن خود در بیاورید و لباسی بپوشید که در آن راحت هستید.

می توانید پلاکارت لطفاً مزاحم نشوید را نیز بر روی درب اتاق خود نصب کنید تا کسی مزاحمتان نشود ودرب اتاق را قفل کنید.

بنشینید در کمال آرامش در مورد روزی که گذشت با هم صحبت کنید، نکات جالبی که اتفاق افتاده را با هم در میان بگذارید و بگویید که چه چیزی بیش از پیش در ذهنتان باقی خواهد ماند.

همچنین می توانید یک هدیه کوچک شب عروسی تهیه کنید و به یکدیگر بدهید.

زمانی که فشار و استرس روزانه از شما دور شد، می توانید صحنه را قدری صمیمانه تر و نزدیک تر کنید.

می توانید از جکوزی یا وان استفاده کنید این کار آرامش بیشتری به هردوی شما می دهد.

بعد هم یکدیگر را ماساژ دهید تا هم آرامش بیشتری پیدا کنید و هم ارتباط بهتری با هم برقرا کنید و هم تحریک شوید.

دانستنی های شب عروسی,لباس زیر,مخارج عروسی,خجالتی,اضطراب,رابطه جنسی,عروس,زن و شوهر,اولین شب زندگی,همسر,زفاف,ازدواج,زن و مرد,شب زفاف,عروسی,شب عروسی
با هم حرف بزنید:

موسیقی، لباس زیر جذاب، و شمع می تواند خیلی کمک کند، اما هیچ چیز نمی تواند به اندازه صحبت کردن شما دو نفر را تحریک کند.

حتی بوسیدن هم پس از حرف زدن به وقوع می پیوندد، افرادی که فوراً وارد تخت خواب می شوند و اینگونه به گرمای لحظه پاسخ می دهند کمتر به آن صمیمیتی می رسند که پس از حرف زدن و مطلع کردن یکدیگر از تمایلاتشان پدید می آید.

زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی می رسد ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا می کند.

 

اگر شما دو نفر تا کنون ننشسته اید که حرف بزنید الآن موقع انجام این کار است:

هیچ کس نمی تواند به شما یاد بدهد که چگونه باید با هم رابطه جنسی برقرار کنید و یا چگونه با هم صمیمی تر شوید چرا که این امر مانند اثر انگشت در مورد هر فردی متفاوت است یک گفتگوی کوتاه در این مورد می تواند خیلی از موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.

 

در مورد تمایلات و خواست های خود با یکدیگر صحبت کنید:

این امر که شما در مورد رساندن یکدیگر به اوج لذت احساس مسئولیت می کنید می تواند باز هم شما دو نفر را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند و اگر بتوانید در مورد چگونه و کدام قسمت هم با هم حرف بزنید این امر می تواند لذت جنسی شما دو نفر را بیشتر کند.

بسیاری از آقایونی که تجربه بیشتری نسبت به همسرانشان دارند اظهار می دارند که خانم به این دلیل که خیلی خجالتی و مضطرب است شب زفاف را خراب می کند.

چون شما همسر او هستید، پس این وظیفه شماست که او را درک کرده و با ملاحظه و محتاطانه رفتار کنید.

اینگونه به قضیه نگاه کنید: این آسان نیست که لباس هایتان را در بیاورید و با مردی که خب شاید هم کمی غریبه باشد یک رابطه جنسی آتشین داشته باشید، او فقط در حال شناختن بهتر شماست ادراک های ابتدایی او را به منزله نوعی عدم پذیرش نگذارید.

مربوط به شما نیست، مربوط به اوست و شما باید کاملاً این مطلب را درک کنید و با او در مورد این مطلب حرف بزنید و کاری کنید که او احساس راحتی و آرامش پیدا کند.

این امر در مورد خانم ها هم صدق می کند، اگر می خواهید همسرتان کاری انجام دهد و یا از انجام کاری دست بردارد به او بگویید، انتظار نداشته باشید که او از روی حالت صورتتان بفهمد که چه چیزی در ذهن دارید.

اگر شما یاد نگیرید که در تخت خواب صحبت کنید همسرتان تصور می کند که همه چیز خوب و روبه راه است،شاید اینطور نباشد! به همین دلیل باید او را بدون اینکه توهینی متوجهش باشد آموزش دهید.

صمیمیت و رابطه جنسی در سایه ی رضایت و لذت معنا پیدا می کند و هر چقدر بیشتر با هم صحبت کنید  لذت بیشتری هم خواهید برد.

 

این مطلب ادامه دارد…

← ادامه این نوشته را در لینک زیر بخوانید:

دانستنی های شب عروسی (قسمت دوم)

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس

در مطلب راهکارهای اورژانسی برای کاهش استرس از مجله اینترنتی نخل و آفتاب ترفتدهای مقابله با …