سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / آرایش و زیبایی / روش برداشتن و آرایش ابرو

روش برداشتن و آرایش ابرو

خیلی از افراد که دوست دارند ابروهایشان را خود در خانه اصلاح کنند، تنها می‌توانند اضافات روییده در گوشه و کنار ابروهایشان را برچینند، اما در زمینه اصلاح صورت نکته‌هایی وجود دارد که اگر هنگام آرایش چهره در نظر داشته باشید، نه‌تنها ابروهایتان جلوه‌ای زیباتر به خود می‌گیرد بلکه می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری دست به کار شوید و مقداری از هزینه‌های مربوط به این موضوع را صرفه‌جویی کنید.

https://nakhlvaaftab.ir/wp-content/uploads/2015/09/nbC3DcwS1.jpg

سرعت رشد مو در قسمت ابروها بسیار کمتر از سرعت مو در مثلا ناحیه سر است. پراکندگی ابروها هم بسته به هر شخص متفاوت است. اگر شما جزو کسانی هستید که ابروهایتان قسمت‌های خالی دارد قبل از آرایش ابرو بهتر است با یک برس ابرو، ابتدا موهای ابرو را به سمت بالا و بیرون شانه بزنید و سپس به وسیله مداد ابرو کمی رنگ این موها را پررنگ‌تر کنید. با ضربه‌های آرام قلم هم می‌توانید بخش‌های درونی ابرو را که خالی از رویش مو به نظرتان می‌رسد پر کنید تا هنگام اصلاح و آرایش، ناحیه بیرونی و درونی را بهتر ببینید و تصمیم‌گیری‌هایتان مطمئن‌تر باشد. کار قلم کشیدن به ابروها را در جهت رویش موها انجام دهید. البته برای پررنگ کردن ابروها از پودر سایه ابرو هم می‌توانید بهره بگیرید؛ به این منظور کافی است که رنگ سایه، همرنگ ابروهایتان باشد یا حداقل یک درجه پررنگ‌تر به نظر آید.

برای شکل دادن به ابروها همواره باید فرم صورت نیز در نظر گرفته شود. مثلا در برخی افراد ابروهای کمانی یا هلالی جلوه بهتری به صورت می‌دهد و در برخی دیگر ابروهای کشیده‌تر و زاویه‌دار. ابروی هلالی یا کمانی با صورت اشخاصی تناسب بیشتر دارد که فرم صورتشان دو حالت مربعی یا لوزی مانند را شکل می‌دهد. در صورت‌هایی با ویژگی کمابیش چهارگوش یا مربعی قوس‌های ملایم می‌تواند با زاویه‌های صورتتان یک پوشش تکمیل‌کننده بسازد و نگاه بیننده را از قسمت فک به حالت قوسی ابرو بکشد و تعادلی مناسب در طی این حرکت به ذهن بیننده متبادر کند. این نوع شکل ابرو در صورت‌های لوزی هم که به جای فک، زوایای چهارگوش بیشتر در ناحیه شقیقه‌ها شکل گرفته‌اند همین اثر را دارد.

هنگام برداشتن موهای پرت و زائد اطراف باید آنها را هم‌جهت با سمت رویش آنها با موچین بگیرید و بیرون بکشید تا به پوستتان در این ناحیه آسیبی وارد نشود و درد کمتری هم احساس کنید. اگر فقط می‌خواهید قسمت‌های بلند ابرو را مرتب کنید و موهای بلندتر را کوتاه کنید باید از قیچی ابرو استفاده کنید. البته در استفاده از قیچی باید بسیار محتاط باشید زیرا باعث ضخیم به نظر رسیدن موهای ابرو می‌شود. همچنین برای راحتی کار می‌توانید از برس مخصوص سر ریمیل کمک بگیرید تا متوجه شوید که چه قدر از موی ابرو بلند است و تناسب بلندای ابروها به طور یکسان حفظ شود. با این برس موها را کمی به سمت بالا و در مسیر ابرو شانه بزنید و قسمت‌های بلندتر از بقیه موها را به دقت کوتاه کنید.

وقتی قصد دارید ابروهایتان را مرتب کنید دقت داشته باشید ابتدا باید یک منطقه مبنایی را در ذهنتان مشخص و تصور کنید تا دو لنگه ابرو شکلی متعادل به خود بگیرند. مثلا یکی از ترفندها که به زیباتر به نظر رسیدن چهره کمک شایانی می‌کند می‌تواند معیار قرار دادن محل تلاقی استخوان بینی با پیشانی باشد. در قسمت میانی این محل تلاقی، نزدیک به محل شروع پیشانی، دو طرف بالای استخوان بینی را از سمت چپ و راست مبنا قرار دهید و سر ابروهای چپ و راست را دقیقا از دو طرف این بخش مرتب کنید. فاصله خالی و آنکاردشده این قسمت تناسب خوبی با خطوط چهره‌تان برقرار خواهد کرد.

پس از آنکارد کردن بخش آغازین ابروها، به سراغ مشخص کردن انتهای ابرو بروید. اگر قصد دارید ابروی کمانی داشته باشید، می‌توانید یک مثلث فرضی را در نظر بگیرید که یکی از اضلاع آن خط قائم بینی شماست. از نوک بینی خود یک خط فرضی در ذهنتان ترسیم کنید که مستقیم به سمت انتها یا دم ابروی شما در حالی کشیده می‌شود که با گوشه بیرونی چشمتان در هر سمت به صورت مماس عبور می‌کند. نقطه تلاقی این ضلع مثلث با گوشه چشم شما می‌تواند محل انتهایی ابرو یا دم ابرویتان را معلوم کند. اگر نمی‌توانید با تجسم کردن، خطوط فرضی را در نظر بگیرید می‌توانید با گذاشتن مداد ابرو روی قسمت‌های گفته‌ شده، اضلاع و محل‌های تلاقی را به صورتی دقیق‌تر مشخص کنید و بر اساس آن پیش روید. با شانه ابروهایتان را به سمت طرفین صورت شانه بزنید تا موها منظم شود.

قسمت‌های بلند و نامنظم دم ابرو را با قیچی ابرو، همسان و منظم کنید و موهای پرت‌افتاده را یک‌به‌یک و هم‌مسیر با رشد مو با موچین خارج کنید.

برای اصلاح قسمت بیرونی و بالای ابروها، آنها را به سمت بالا مجدداً شانه بزنید. برای این‌که بدانید قوس و کمان ابرو در کدام بخش از ابرویتان باید به نقطه اوج خود برسد و بالاترین بخش را به خود اختصاص دهد می‌توانید عنبیه یا بخش رنگی چشم خودتان را مبنا قرار دهید. در ذهن خود خط فرضی بکشید یا مداد ابرو را طوری به کنار بینی خود نزدیک کنید که با عنبیه چشم شما در یک راستا قرار گیرد. جایی که مداد و عنبیه در یک محل تلاقی کرده‌اند می‌تواند محل اوج کمان ابرو باشد. قسمت‌های بلند و نزدیک به ابرو را در بالای ابروها بدقت با قیچی ابرو کوتاه کنید و موهای پرت افتاده را با موچین خارج کنید تا به ناحیه‌ای تمیز و یکدست تبدیل شود. اکنون قسمت قوس داخلی ابرو را در قسمت نزدیک به چشم به صورت کمانی بسیار ظریف، ملایم و کم‌قوس درآورید.

بسیاری از افراد براساس احساس تصمیم می‌گیرند که پهنای ابروهایشان چقدر باشد. این روش غلط است. ابروها هر قدر نازکتر شوند، سن شما را بالاتر نشان می‌دهند زیرا پف‌های زیر چشمتان را نیز بیشتر به نظر می‌آورند حال آن‌که ابروهای پهن سبب تغییر نگاه بیننده به سمت ابروها شده و با خارج کردن تمرکز دید از تیرگی یا پف زیر چشم به سمت ابروها، صورتتان هم جوان‌تر به نظر می‌رسد.

همواره سعی کنید هنگام آرایش ابرو، اطراف چشم‌هایتان را نیز در نظر داشته باشید. چشم و ابرو با همدیگر به کمک زیبایی می‌آیند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند. از این رو اطراف چشم بهتر است نه با خطوط بلکه با سایه‌هایی که به سمت محوشدگی و کمرنگ و کمرنگ‌تر شدن پیش می‌روند آراسته شوند.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟

در مطلب چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟ از مجله اینترنتی نخل و آفتاب …

دیدگاهتان را بنویسید