سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سرگرمی / جالب و خواندنی / سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

در مطلب سنگ های زنده ای که خوردنی هستند! از مجله اینترنتی نخل و آفتاب شما را با موجود عجیبی آشنا می کنیم که پژوهشگران به تازگی آن را یافته اند، با ما همراه باشید.

سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

تصورِ سنگی که بتوانید آن را بشکافید و با چاقو تکه تکه اش کنید، گوشت و خونش را بیرون بکشید یا حتی کباب کنید و بخورید! قطعا دور از ذهن است، شاید فقط در فیلم های سینمایی یا علمی-تخیلی بتوانید همچین صحنه هایی را ببینید، با مجله اینترنتی نخل و آفتاب همراه باشید.

 

سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

تصویری که در بالا مشاهده می کنید تصویر موجودی دریایی است  که به تازگی پژوهشگران آن را دیده اند، موجودی جاندار که مانند یک تکه سنگ زنده است.

این موجود عجیب که یکی از عجیب‌ترین مخلوقات جهان است که در ساحل های شیلی و پرو زندگی می کند و به آن لقب سنگ زنده  را داده اند.

نام علمی این جانور پوششدار Pyura Chilensis است و همانطور که می بینید شباهت بسیار زیادی با یک تکه سنگ را دارد.

 

تکه سنگ جاندار:

اگر به طور اتفاقی آن را ببینید به احتمال خیلی زیاد فکر می کنید که یک تکه سنگ معمولی است، در حالی که اینطور نیست او یک موجود جاندار است!

وقتی با آن رو‌به‌رو می‌شوید، توده‌ای سنگی می‌بینید که هیچ تعجبی را در شما به وجود نمی‌آورد اما کافی است دل آن را بشکافید تا امعا و احشایش بیرون بریزد بعد متوجه خواهید شد که با موجودی زنده روبرو شده اید نه یک تکه سنگ بی جان!

 

روش تغذیه:

قطعا هر موجود زنده ای برای زنده ماندن نیاز به آب یا غذا دارد بنظر شما این موجود جالب چگونه تغذیه می کند؟

روش تغذیه این موجود هم مثل ظاهر و باطنش عجیب و  غریب است، این جانور عجیب آب دریا را می مِکَد و موجودات ریز داخل آن را فیلتر می کند و بعد هم نوش جان می کند.

اما این همه ماجرا نیست، این جانور وقتی جالب تر می شود که به شما بگوییم خونش دقیقا قرمز رنگ است و مقدار زیادی وانادیوم دارد، شاید بپرسید یا ندانید که وانادیوم چیست، خب وانادیوم یک کانی است، یعنی همان ماده اصلی تشکیل‌دهنده سنگ‌ها !!

عجیب نیست؟ این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب را دنبال کنید تا عجیب تر هم شود.

 

تولید مثل:

میخواهیم در مورد یکی دیگر از عجیب ترین ویژگی های این موجود صحبت کنیم، تولید مثل، جنسیت این جانور بعد از تولد نر است ولی در طول زمان تبدیل به موجودی می شود که هم نر است هم ماده یا به اصطلاح هرموفرودیت می شود و برای تولید مثل، همزمان اسپرم و تخمک‌ های خود را فعال می کند تا عمل لقاح انجام شود.

جالب است بدانید که مردم محلی این موجودات را شکار می کنند و می خورند! به گفته آن ها طعم این سنگ ها تلخ مزه است و مزه ای شبیه به صابون دارد.

 

می توانید این مطلب عجیبِ مجله اینترنتی نخل و آفتاب را از طریق دکمه های پایین صفحه با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آن ها هم این موضوع را بدانند و شگفت زده شوند.

 

nakhlvaaftab.ir

5/5

همچنین ببینید

با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید

در مطلب با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید از مجله اینترنتی نخل و …