جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / خانه و خانواده / رازهای موفقیت / چطور باید تصمیم بگیریم که رابطه‌ را تمام کنیم یا نه؟

چطور باید تصمیم بگیریم که رابطه‌ را تمام کنیم یا نه؟

در مطلب چطور باید تصمیم بگیریم که رابطه‌ را تمام کنیم یا نه؟ از مجله اینترنتی نخل و آفتاب پیشنهاداتی را آورده ایم که می تواند برای تصمیم گیری درمورد ادامه دادن یا ندادن رابطه کمکتان کند.

رابطه ها یا کمکتان می‌کنند که بهترین استفاده را از زندگی‌تان ببرید و یا جلو پیشرفتتان را می‌گیرند‎، چه یک رابطه خانوادگی باشد چه رابطه دوستی یا یک رابطه عاشقانه و یا کاری…

چطور باید تصمیم بگیریم,رابطه عاشقانه,رابطه دوستی,رابطه خانوادگی,جدا,رابطه‌
اینکه تصمیم بگیرید یک رابطه مهم را تمام کنید، تصمیم بسیار سختی است، حتی وقتی به نظر می‌رسد که آن رابطه از مشکل و دردهای احساسی است و هیچ لذتی برایتان ندارد، روزهایی را به خاطر می‌آورید که همه چیز طور دیگری بود و امیدوار بودید که بتوانید رابطه خوبی بسازید.

گاهی اوقات یک رابطه طولانی‌مدت بعد از یک دوره مشکل و کشمکش قوی‌تر می‌شود، احتمالاً چنین داستان‌هایی را از دوستانتان شنیده‌اید.

ولی وقتی وسط این فشارها هستید، نمی‌دانید که رابطه‌تان بهتر خواهد شد یا نه. چطور باید تصمیم بگیرید که رابطه‌تان را تمام کنید یا نه؟ شاید این ایده‌ها به دردتان بخورد.

 
چطور باید تصمیم بگیریم که رابطه‌ را تمام کنیم یا نه؟
تصمیمتان را زمانی که از نظر احساسی ناراحت نیستید بگیرید:

طوری که بتوانید درست فکر کنید. این یعنی بتوانید از عقلتان درست استفاده کنید و این تصمیم را احساسی نگیرید. وقتی در وضعیت شدید احساسی هستید، احتمال اینکه تصمیمتان براساس احساس همان لحظه‌تان گرفته شود زیاد است و دیگر به کیفیت کلی رابطه‌تان فکر نخواهید کرد.

مثل تمام کردن یک دوستی بخاطر اینکه دوستتان روز تولدتان را فراموش کرده می‌ماند. ممکن است روز بعد فکر کنید که نقاط مثبت رابطه‌تان بسیار بیشتر از نقاط منفی آن است.

وقتی احساسی هستید، حل مشکل برایتان سخت‌تر می‌شود و نخواهید توانست راه‌حلی برای مسائل و مشکلاتتان پیدا کنید. همه روابط مشکلاتی دارند که باید حل شود. در آن لحظه ممکن است آن مشکل به نظرتان حل‌نشدنی و غیرقابل‌قبول بیاید درصورتیکه ممکن است اصلاً اینطور نباشد.

 

 

به دلایلی که می‌خواهید به خاطر آن رابطه را بر هم بزنید فکر کنید:

نقاط مثبت و همچنين نقاط منفي رابطه‌تان را ليست کنيد تا بتوانيد تصوير کلي از رابطه را ببينيد. مراقب تمام کردن رابطه‌ها براساس «به نظر ميرسه اين بهترين راه ممکنه» باشيد.

ممکن است تصميم درست را بدانيد ولي باز هم لازم است به چيزي که شما را به آن تصميم رسانده است فکر کنيد. گاهي اوقات اين حس دروني براساس واقعيت‌هايي است که ممکن است همان موقع برايتان مشخص نباشد. درک آن واقعيت‌ها به شما کمک مي‌کند بهترين تصميم را بگيريد.

سوءاستفاده‌هاي جسمي، جنسي و احساسي دلايلي کاملاً مشخص براي تمام کردن يک رابطه هستند. اگر در رابطه‌اي نامطمئن هستيد، تصميم اين است که از‌آن بيرون بيايد.

 

 

اين رابطه کُليت زندگي شما را بهتر کرده يا آن را تخريب يا محدود کرده است؟

گاهي اوقات فقط عشق کافي نيست. افراد مهم زندگي شما بايد شما را در زندگي که مي‌خواهيد داشته باشيد، تشويق و حمايت کنند.

ممکن است بدانيد که در رابطه سالمي نيستيد و عشق اين رابطه آنقدر قوي است که نمي‌توانيد تصور کنيد از آن بيرون بياييد. هرج‌ومرجي که چنين رابطه‌اي معمولاً ايجاد مي‌کند به مرور زمان خسته‌تان کرده و تاثيري منفي بر زندگي‌تان خواهد داشت.

در چنين موقعيتي بد نيست پيش مشاور برويد يا راهکارهاي ديگر را براي تقويت رابطه‌تان امتحان کنيد. اگر حل مسائل و مشکلاتتان کافي نباشد و نتوانيد براي محافظت از خودتان مرزهايي براي خودتان و او تعيين کنيد، چطور مي‌توانيد به آن رابطه پايان دهيد؟ براي ترک آن رابطه به چه چيزي نياز داريد؟

 

 

آيا انتظارات واقعبينانه‌اي براي يک رابطه طولاني‌مدت و بادوام داريد؟

آيا استرس‌هاي زندگي آن فرد رفتارهايي که باعث ناراحتي شما مي‌شود را توجيه نمي‌کند؟ اگر انتظار داريد آن فرد، کاملاً ايدآل و کامل باشد يا انتظار داريد که احساسات عاشقانه ماه‌هاي اول تا آخر رابطه باقي بماند، شايد بد نباشد انتظارات خودتتان را کمي مرور کنيد.

روابط عاشقانه طولاني نوع ارتباط خاص‌تري دارند، ارتباطي که بر پايه تقسيم ارزش‌ها، حمايت و تجربيات است. شايد نخواهيد چنين نوع رابطه‌اي را در زندگي‌تان داشته باشيد يا اينکه نمي‌خواهيد اين نوع رابطه را با آن فرد خاص داشته باشيد. گاهي‌اوقات عاشقانه‌ترين رابطه رابطه مناسب براي طولاني شدن نيست.

 

 

اگر رابطه را تمام کرديد دلتان براي چه چيزهاي آن فرد تنگ خواهد شد؟

چيزي که از دست خواهيد داد تا چه اندازه اهميت دارد؟

تصميم به ترک يک رابطه مي‌تواند گاهي خيلي پيچيده شود. اينها فقط چند ايده در اين زمينه بود که بد نيست قبل از تصميم آخر به آنها فکر کنيد.

 

 

 

 

منبع: beytoote.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

این سوالات را از همسرتان بپرسید

خانم ها!! اگر می خواهید شناخت مناسبی از همسرتان داشته باشید با مطلب ” این سوالات …