سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سلامت / داروهای گیاهی و طب سنتی / کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه

کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه

در مطلب کاهش فشار خون در 5 دقیقه + چند توصیه از مجله اینترنتی نخل و آفتاب علاوه بر 8 توصیه مهم درباره فشارخون، نوحوه کاهش فشار خون با طب سنتی را به شما خواهیم گفت

امروزه، فشار خون بالا به عنوان یکی از بیماری های شایع و خطرناک شناخته شده كه  مصرف سیگار، کمبود خواب، استرس، غذای پر نمك و چرب، چاقی علل مهم بروز اين بيمارى هستند.

فشار خون را قاتل خاموش می گویند، چرا که اکثرا هیچ علامتی ندارد، فشار خون یکی از بارزترین بیماریهای کشنده بوده که در ظاهر بی خطر است وتا زمانی که اندازه گیری نشود اطلاعی از بالا بودن آن نبوده تا اینکه صدمات جبران ناپذیری بزند . در طول روز و عمر هر فرد میزان فشار خون متغیر است بطوریکه در زمان فعالیت ، فشار خون افزایش می یابد و درهنگام استراحت افت می کند. اما در افراد بیمار حتی در زمان استراحت نیز فشار خون از حد طبیعی بالاتر و یا پایین تر است.

پرفشاری خون امروزه یکی از بیماری های مزمن غیرواگیر است که خطر مرگ ومیر زودرس را بالا می برد. افزایش فشار خون باعث افزایش مقاومت در برابر جریان خون می شود و این مقاومت خطر ایست قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلب و بیماری های مزمن کلیه را بیشتر می کند.
بهترین راه درمان براى كاهش فشارخون تغيير سبك زندگى است، یعنی اگر دچار افزایش وزنهستند وزن خود را کاهش دهند، کمتر نمک مصرف کنند و سبزیجات تازه و میوه را در غذای روزانه خود بگنجانند، ورزش کنند (روزی 30 دقیقه پیاده روی توصیه می شود، البته انجام هر ورزشی برای افراد مبتلا به پرفشاری خون باید با نظر پزشک معالج باشد)، مصرف سیگار و الکل را محدود کنند.
لوهون سن، متخصص طب چينى، طب فشاری چین باستان را يكى از بهترین روش ها براى كاهش فشار خون مى داند.
در ادامه این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب ابتدا 2 ماساژ ساده كه جریان خون در بدن را تحریک و موجب كاهش فشارخون مى شود معرفى مى كنيم سپس 10 توصیه درمورد فشارخون و تغییر سبک زندگی را به شما میگوییم تا با رعایت آنها فشار خون را کنترل کنید، با نخل و آفتاب همراه باشید…
کاهش فشار خون با طب فشاری چین:
نقطه 1 – 2
این 2  نقطه در واقع یک خط را تشكيل مى دهند كه از پشت غضروف گوش به قسمت استخوان مرکزی گردن کشیده شده و براى انجام ماساژ، به آرامی با نوک انگشتان خود اين خط را لمس کرده و این روش ماساژ را ده بار در هر دو طرف سر تكرار كنيد.
کنترل فشار خون,افزایش فشار خون,پرفشاری خون,کاهش فشار خون,فشارخون,فشار خون,فشار خون بالا
نقطه 3
این خط از صورت شروع و در نقطه اى هم سطح با لاله گوش و به فاصله نیم دور اینچ از گوش به سمت بینی امتداد پيدا مى كند كه بايد این خط را برای یک دقیقه به آرامى فشار دهید.
این روش به شما کمک مى كند تا فشار خون بالا شما كاهش پيدا كند اما اين به معناى آن نيست  كه اين بيمارى به طور كامل درمان شده و بايد با رعايت دستورات پزشک عوامل خطر را كاهش و سلامتى خود را حفظ کنید.
توصیه هایی برا حل مشکل فشار خون:

1 – مصرف  آب  سالم و گوارا را به میزان قابل توجهی در روز توصیه می ‌کنم. یک لیوان آب میوه ی رقیق شده با اندکی پودر ویتامین C ، موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می ‌شود.

2 – مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانید و از نان‌های سبوس‌دار  به خصوص حاوی سبوس جو دو سر استفاده کنید.

3 – مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مثل نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را محدود یا حذف کنید.

4 – تحقیقات ثابت کرده است که کودکان پیش دبستانی که هر روز 4 وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات مصرف می ‌کنند، در نوجوانی فشار خون پایین‌ تری نسبت به سایر افراد دارند و در اصل احتمال ابتلا به حمله ی قلبی، سکته و سایر بیماری های ناتوان ‌کننده در افرادی که زودتر به فشار خون مبتلا می ‌شوند، بیشتر است.

5 – سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتماً غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل فرمایید.

6 – با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، اعمال هضمی را بهبود بخشید.

7 – نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید.

8 – از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه ی حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می ‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید، استفاده ی چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است.

9 – چای، قهوه  و شکلات را بسیار محدود کنید و تا 1 ساعت پس از صرف غذا چای  ننوشید و به جای آنها از چای‌ها و دم‌کردنی‌های گیاهی (مثل گل گاو زبان) استفاده کنید.

10 – از مصرف نمک و غذاهای پُر نمک و ادویه بپرهیزید. به جای نمک می ‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه‌‌جات مفید (زردچوبه- دارچین و…)، پودر سیر  و پیاز و آب لیموی تازه استفاده کنید.

 

 

nakhlvaaftab.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …