سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / آرایش و زیبایی / کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحا به آن “صاف کننده، معجزه گر” لقب داده می شود.کراتینه مو و عوارض آن کراتینه مو عوارض و خطرات جدی دارد که یکی از بارزترین آن بعد از گذشت ۷۲ ساعت از انجام ان و شستشوی مو خود را نشان می دهد. کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید.

نکاتی درباره کراتینه کردن مو
نکاتی درباره کراتینه کردن مو :
کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحا به آن “صاف کننده، معجزه گر” لقب داده می شود. در واقع این روش را به عنوان نوعی متد طبیعی برای صاف کردن مو بکار می برند، در حالیکه مواد شیمیایی مضری برای انجام آن به کار می رود.

این موضوع پس از شکایات تعدادی از مراجعه کنندگان جهت کراتینه کردن مو و گزارش عوارض جانبی ناشی از آن بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخنهاست و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد. در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.

کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود. در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود. جهت انجام این روش صاف کردن مو، پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو لازم است.

عوارض کراتینه کردن مو
عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.
عوارض کراتینه مو کراتینه مو و خطر سرطان :
فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است.

اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است. کراتینه مو و ریزش مو: مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است.

دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می شود، استفاده کنند. بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

کراتینه و تخریب ساختمان مو :
ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن ، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و ۳-۲ هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از ۲ یا ۳ بار شستن تامین نشود.

واکنش های حساسیتی :
مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید. عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آورد.

مزایای کراتینه کردن

صرفه جویی در وقت
هنری بوردی ،صاحب یکی از سالن های آرایشی حرفه ای لس آنجلس و محقق در زمینه مواد آرایشی و بخصوص کراتین مو ،ادعا می کند که اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که اغلب ،موهای خود را صاف می کنید ،یک محصول کراتین خوب و البته تایید شده ،زمان خشک کردن و آرایش موها شما را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش خواهد داد که این زمان بسیار قابل توجه ای است !

خداحافظ موهای وز
روشهای طبیعی زیادی برای از بین بردن وز موها وجود دارد،اما کراتین یکی از روشهایی است که در سالن های آرایش برای فرد انجام می شود.
کسانی که وز موها را تجربه کرده اند ،پس از کراتینه کردن موها ،گاهی فراموش می کنند که قبلا تا چه حد از این موضوع نگران بوده و استرس داشتند .اینکه حالا با خیالی آسوده ،در هوای بارانی و حتی در جاهایی که رطوبت هوا زیاد است ،قدم میزنند ،بدون اینکه دلواپس تغییر حالت و وز شدن انها باشند ،بسیار عالیست!

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟

در مطلب چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟ از مجله اینترنتی نخل و آفتاب …

دیدگاهتان را بنویسید