سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سلامت / پوست و مو / کرم ضد آفتاب مرد‌ها را عقیم می‌کند

کرم ضد آفتاب مرد‌ها را عقیم می‌کند

در مطلب کرم ضد آفتاب مرد‌ها را عقیم می‌کند از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با ما همراه باشد تا در مورد کرم ضد آفتاب و تاثیر کرم زد آفتاب در باروری مردان بیشتر بدانید…

کرم ضد آفتاب مرد‌ها را عقیم می‌کند
به تارگی پژوهشی درباره استفاده از کرم ضد آفتاب توسط مردان و مالیدن آن روی پوست صورت گرفته که نتایجش نشان می‌دهد این کار به کاهش توانایی باروری مرد‌ها منجر می‌شود. ماده‌ای به نام بنزوفنون عامل اصلی این ناباروری محسوب می‌شود که با اثر گذاشتن بر هورمون‌های مردانه آقایان جلوی بچه‌دار شدن را می‌گیرد.
بنزوفنون نوعی ترکیب شیمیایی است که معمولاً در شامپو‌ها، مرطوب کننده‌ها و دیگر مواد محافظ پوست و مو در برابر آسیب خورشید استفاده می‌شود.

به نقل از دیلی میل، محققان به تازگی دریافته‌اند که مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب‌ها که جلوی اشعه‌های فرا بنفش خورشید را می‌گیرند می‌توانند توانایی مردان را در فرزندآوری با مشکل مواجه کنند.
کار‌شناسان هشدار می‌دهند که وقتی این مواد جذب پوست شوند می‌توانند در هورمون‌های بدن مردها مداخله کنند و بر هورمون‌های مردانه اثر بگذارند.

 

محققان با مطالعه ۵۰۲ زوج که قصد داشتند در فاصله ۴ سال بچه‌دار شوند دریافتند هنگامی که زنان در معرض این فیلترهای اشعه فرابنفش قرار گرفتند تأخیری در بارداریشان به وجود نیامد. اما به گونه‌ای عجیب، همین فیلتر بر باروری مردان اثرگذار بود؛ به‌طوری‌که در آزمایش‌ها تا ۳۰ درصد کاهش باروری در مردان مشاهده شد.

 

 

 

 

 

منبع: jamejamonline.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …