سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۹

خانه / سلامت / سلامت عمومی / 9 نکته برای داشتن یک خواب راحت

9 نکته برای داشتن یک خواب راحت

خواب یکی از اصلی ترین فرآیند هایی است که باید در طول هر شبانه روز انجام گیرد و اهمیت زیادی دارد .در این جا می خواهیم 9 نکته برای داشتن یک خواب راحت را از زبان یک متخصص بیان کنیم.

9 نکته برای داشتن یک خواب راحت

1- شلوار نخی بپوشید 
پوشیدن شلوار گرم و تنگ مانع تنفس و خنک شدن پوست پا می شود و خواب راحت را از شما می گیرد.

 

2- عادات خود را دنبال کنید

هرکس عادات خواب مخصوص به خودش را دارد.برخی از بزرگسالان با در آغوش گرفتن عروسک خرسی شان به خواب می روند. حتی گزارش شده که شخصی 15 دقیقه پایش را می لرزاند تا به خواب برود ! عجیب است اما برای او کارساز بوده. شما نیز برای خوابیدن بهتر، عادات خود را دنبال کنید.

 

3- تلویزیون تماشا کنید تا راحت تر بخوابید
برخی افراد نمی توانند مغز خود را به راحتی خاموش کنند و تنها در صورت صحبت کردن با دیگران و یا تماشای تلویزیون به خواب می روند. اشکالی ندارد تایمر تلویزیونتان را روشن کنید، دراز بکشید و آن را تماشا کنید تا خوابتان ببرد. اما خیلی خوب می شود اگر بتوانید کم کم این عادت را ترک کرده و خودتان بخواب بروید، زیرا تماشای زیاد تلویزیون در شب، خود یکی از عوامل بی خوابی است.

 

4- بی خوابی یا زود خوابیدن
برخی افراد از اینکه صبح زود از خواب بیدار شده و دیگر نمی توانند بخوابند شکایت دارند. در صورتی که اغلب این افراد شب ها زود می خوابند. لذا بیدار شدن در صبح زود دلیل بی خوابی آنها نیست، بلکه ساعات خوابشان تکمیل شده و بدنشان دیگر نیازی به خواب ندارد.

 

5- یک درمان ساده برای خروپف وجود دارد
آلرژی های پنهان از علل اصلی خروپف هنگام خواب هستند. با مصرف یک آنتی هیستامین ساده می توان آن را متوقف کرد.

 

6- برای رفع نگرانی هایتان بنویسید
برای داشتن خواب راحت اگر قبل از خواب، نگرانی به سراغتان آمد، آن را روی کاغذ بنویسید و بنویسید که روز بعد به آن خواهید اندیشید. می توانید از ورزش مغز و ذهن نیز کمک بگیرید تا بتوانید راحت تر بخوابید.

 

7- پرهیز از مصرف مواد کافئین دار برای داشتن خواب راحت

اگر قبل از خواب از مواد کافئین دار مانند قهوه و یا چای استفاده کنید، حتی اگر بتوانید بخوابید، خواب راحتی نخواهید داشت و خوابتان سبک خواهد بود.

 

8- مصرف دارو برای درمان بی خوابی
اگر دچار بی خوابی هستید تصمیم بگیرید که نزد یک متخصص بروید. او می تواند با شناخت رفتار شما، علت بی خوابی تان را ریشه یابی کند. حتی گاهی نیاز است برای درمان بی خوابی، از داروها کمک بگیرید.

 

9- هرگز روی شکم تان نخوابید
این شکل از خوابیدن، بدترین موقعیت را برای گردن و ستون فقرات تان ایجاد می کند. بهترین حالت این است که به پشت بخوابید و یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید تا فشار زیادی به آن ها وارد نشود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: salamat.tebyan.net

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …