سه شنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۸

خانه / سلامت / تناسب اندام / 5 ورزش ساده برای کوچک کردن شکم

5 ورزش ساده برای کوچک کردن شکم

این بافت چربی، برای بدن یک انبار انرژی است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره کرده، در مواقع نیاز، از آن برداشت می کند. پس باید کاری کرد که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود. دریافت کالری کمتر و ورزش کردن، راه رسیدن به این مقصود است. البته اکنون با روش های دیگری مثل جراحی نیز ، این چربی ها را بر می دارند ولی اگر بتوانیم با ورزش، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد، به کوچک کردن شکم کمک کنیم، مسلماً به جراحی نیازی نخواهد بود.ادعا می شود که کمر بندهای شوک دهنده با وارد کردن جریان های الکتریکی به چربی شکم موجب تجزیه آنها و قوی شدن عضلات شکم می گردد. در صورتی که تنها جریانهایی با قدرت ایمپالسهای مغز، موجب انقباض عضلات می شود و اگر چنین جریانی با این کمربند وارد شکم شود موجب یک انقباض دردناک خواهد شد.

البته استفاده از وسایل ورزشی که موجب انقباض عضلات شکم شود، برای کوچک کردن شکم مفید است؛ اما ورزش کردن به تنهایی کافی نخواهد بود، چرا که کالری اضافی باز هم در شکم یا باسن ذخیره می شود. پس باید از خوردن شیرینی های خامه ای، تنقلات چرب مثل چیپس، غذاهای پر روغن و نان و برنج زیاد از حد پرهیز کردو اینکه برای کوچک کردن شکم در کنار این حرکت‌ها یک رژیم غذایی سالم نیاز دارید. این دو در کنار هم مطمئن‌ترین راه برای کاهش چربی و کوچک کردن شکم است.

کوچک کردن شکم,راههای کوچک کردن شکم,کاهش وزن

1- دویدن :

یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به موثرتر بودن دویدن در لاغری و آب‌ کردن چربی‌ها و در نتیجه کوچک کردن شکم نسبت به راه‌ رفتن توضیح می‌دهد: دویدن یکی از ورزشهای مناسب برای کوچک کردن شکم و سوزاندن چربی های اضافه است، اما برای افراد جوان‌تر یعنی حداکثر تا 45 سال توصیه می‌شود.

2- دوچرخه سواری :

بهترین راه حل برای کوچک کردن شکم ورزش دوچرخه سواری است. برای انجام این تمرین نیاز به دوچرخه ندارید کافی است به پشت خوابیده دست‌ها را پشت سر خود قفل کنید. زانو را به قفسه سینه نزدیک کرده و کمی شانه‌ها از زمین بلند کنید. به آرامی آرنج راست خود را به سمت زانوی چپ و پای راست خود را به دست راست خود نزدیک کنید. بعد از سه بار این حرکت را متوقف کرده چند ثانیه استراحت کرده و تا 16 بار این حرکت سه تایی را ادامه دهید این حرکات ورزشی برای کوچک شدن شکم بسیار موثر هستند.

 

3- صندلی بازی :
برای این ورزش نیاز به صندلی سبک دارید. روی زمین دراز بکشید، یک صندلی سبک را بین پاهای خود نگه دارید، بهتر از از صندلی های پلاستیکی مخصوص کودکان استفاده کنید، پاها را به سمت شکم جمع کرده 3 ثانیه نگه داشته و آن را به حالت قبل برگردانید. برای کوچک شدن شکم باید این حرکت را 15 بار و در هر بار 5 دفعه تکرار کنید.

4- توپ بازی :

 

کوچک کردن شکم,راههای کوچک کردن شکم,کاهش وزن

یک توپ بزرگ را انتخاب کرده و آن را بین کمرتان و یک ستون قرار دهید. دست ها را پشت سر قفل کرده و آرام زانوهایتان را خم کنید. این ورزش را نیز 12 تا 16 مرتبه و در هر مرتبه 3 بار تکرار کنید. مراقب باشید به زانوهایتان فشار زیادی وارد نشود و چند باری تمرین کنید به راحتی یاد خواهید گرفت که توپ را بین کمر و ستون نگه دارید.

 

5- حرکت دراز نشت ساده :

ورزش دراز و نشست را تقریبا همه امتحان کرده اند. کافی است روی زمین دراز بکشید. دست را پشت سر قفل کرده و کمی شانه ها را از زمین جدا کنید. بعد آرام آرنج را به سمت شکم بکشید، دفعات اول این کار را با آرامش انجام دهید تا فشار زیادی به کمرتان وارد نشود. به طور حتم بعد از مدتی میزان بیشتری می‌توانید خم شوید، مانند ورزش های بالا این حرکت را نیز 12 تا 16 بار در هر بار 3 دوره انجام دهید.

در حرکت آخر نیز روی زمین دراز بکشید، به جای قلاب کردن دست ها پشت سر آن‌‎ها را کنار گوش خود بگذارید. نیمه تنه خود را از زمین جدا کرده به آرامی تا 3 بشمارید و دوباره به حالت اول برگردید. انجام 16 بار این حرکت در روز چربی های اطراف شکم را از بین خواهد برد.

همچنین ببینید

با این صبحانه تا نوروز 8 کیلو وزن کم کنید

در این مطلب مجله نخل و آفتاب همراه ما باشید تا طرز تهیه یک صبحانه …

دیدگاهتان را بنویسید