جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / آشپزی و تغذیه / طرزتهیه غذاها / كيك/شيرني/نان / آنچه در مورد کیک ها باید بدانید

آنچه در مورد کیک ها باید بدانید

آنچه در مورد کیک ها باید بدانید : چیز کیک دسری خوشمزه و متفاوت
آنچه در مورد کیک ها باید بدانید : چیز کیک دسری خوشمزه و متفاوت

دسر چیز کیک یا کیک پنیر یکی از محبوب ترین دسرهای دنیاست و در واقع یک نوع شیرینی است که از دو لایه تشکیل شده است. لایه رویی، معمولا ضخیم تر ولی نرم تر بوده و از یک لایه پنیر تازه، تخم مرغ و شکر تشکیل شده است. لایه زیرین آن نیز معمولا از یک نوع بیسکویت ترد مانند دایجستیو یا کیک تشکیل می شود. تفاوت عمده کیک پنیرهای دنیا در نوع پنیری است که استفاده می کنند. مثلا در آمریکا و کانادا بیشتر از پنیر خامه ای برای طبخ کیک پنیر استفاده می شود اما ایتالیایی ها پنیر توفو را به کار می برند و آلمانی و هلندی ها پنیری که از شیر بز به دست می آید استفاده می کنند. هنر یک شیرینی پز در تهیه کیک پنیر هنگامی مشخص می شود که در زمان بریدن و سرو کیک، فرم مثلثی یک برش کیک حفظ شود و به هم نخورد. چیز کیک معمولا با شکر شیرین می شود و با موادی همچون میوه، خامه، انواع مغزها و سیروپ شکلاتی می توان آنها را طعم دار نمود.
اولين چيزكيك ها در يونان باستان به نام Libum تهيه و استفاده مي شده است. اين دسر مقوي در المپيك هاي يونان باستان به صورت چيزكيك هاي كوچك جهت پذیرایی در مسابقات ، سرو مي گرديد. در قرن دهم پس از ميلاد ، به تدريج دسر چيزكيك در اروپا شناخته شد و در هر منطقه ، طعم هاي مختلفي از این دسر رايج گرديد دسر چيز كيك كه امروزه يكي از شناخته شده ترين دسرها است ، غالبا از دو لايه اصلي تشكيل شده است . در این دسر لايه زيرين مي تواند بيسكوئيتي ، خميري و يا اسفنجي باشد و رويه ي نرم و پنيري چیز کیک كه بنا به ذائقه هر منطقه و نوع پنيرهاي مختلف ، طعم و مزه متفاوتي خواهد داشت.

نکته بسیار مهم در مورد دسر چیز کیک انواع روش پخت آنهاست که به دو صورت است. یک روش به فرم پخته شده در فر است و فرم دیگر آن بصورت پخته نشده بوده و در یخچال تهیه می شود، بدین صورت که فقط چند ساعت در یخچال قرار داده می شوند تا خودشان را بگیرند.
اما معروف ترین کیک پنیرهای دنیا شامل موارد زیر است:
کیک پنیر نیویورکی: به دلیل قد بلند آن شهرت دارد چرا که در تهیه این مدل کیک پنیر، در کنار پنیر خامه ای از تخم مرغ هم استفاده می شود تا ارتفاع کیک دچار شکستگی نشود.
کیک پنیر انگلیسی: در آن بیشتر از بیسکویت به جای کیک اسفنجی برای لایه زیری استفاده می شود و از انواع چیز کیک یخچالی است.
کیک پنیر آلمانی: به دلیل مزه شور و شیرین آن معروف است و شما هنگام خوردن کیک پنیر آلمانی مزه شور و شیرین را با هم احساس می کنید.
کیک پنیر فرانسوی: لقب سبک ترین کیک پنیر دنیا را دارد و در این کیک به جای تخم مرغ یا خامه، از ژلاتین استفاده می کنند.
کیک پنیر سوئدی: لقب متفاوت ترین چیز کیک را به خود اختصاص می دهد در آن به جای پنیر از شیر پرجرب استفاده می شود و روش طبخ آن نیز در فر است.
کیک پنیرآسیایی: این نوع چیز کیک دارای طعمی از پودر نوعی چای سبز ژاپنی است. همچنین طعم سبکتری داشته، کمتر شیرین بوده و اسفنجی تر نیز می باشد.
کیک پنیر ژاپنی: این نوع چیزکیک ترکیبی از آرد ذرت و تخم مرغ بوده تا طعمی شبیه به کیک میوه بدهد.
کیک پنیر استرالیایی: چیز کیک استرالیایی معمولا یخچالی است و دارای طعمی مخلوط از شکلات، تمشک، لیمو، کارامل و وانیل است.
کیک پنیر ایتالیایی: در این نوع کیک پنیر از عسل به همراه پنیر ریکوتا یا ماسکارپونه، عصاره وانیل و شکر استفاده می شود که معمولا خشک تر از انواع دیگر است.

آنچه در مورد کیک ها باید بدانید : چیز کیک دسری خوشمزه و متفاوت
به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

طرز تهیه شیرینی شکلات چیپسی

در مطلب طرز تهیه شیرینی شکلات چیپسی از مجله اینترنتی نخل و آفتاب شما را با …

دیدگاهتان را بنویسید