پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز شمس الشموس است

امروز روز 19 فروردین،  از 11 صبح تا 11 شب شمس الشموس است، که در سال یکبار اتفاق می افتد و می گویند دعاها استجابت می شود و حاجتها بر آورده می شود.ما را هم از دعای خودتان بی نصیب نگذارید…

باید سوره شمس را بخوانی و آخر هر آیه بگویی: ((یا شمس الشموس و یا انیس النفوس ادرکنی))

امروز شمس الشموس است

وقایع نجومی:

هر سال روز خاصی که خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد حالتی معادل شب قدر ایجاد میکند.که در قران خداوند دستور داده که آن را جدی بگیرند و خدا را بسیار یاد کنند تا مسیر زندگیشان تغییر کند در آن لحظه با وضو و خواندن نماز و دعا سوزنی برداشته و از روی نوشته شرف شمس بنویسیدیعنی مثل اینکه میخواهید از روی نوشته بنویسید.
در این حالت شرف شمس انرژی شرف شمس را به خود گرفته و تا یک سال فرشته نگهبان شرف شمس به امر خدا به شما در همه امور زندگی کمک خواهد کرد.از بین تمامی کلمات نوشتن اسم اعظم خداوند تاثیر بیشتری نسبت به سایر اسمای الهی دارد.

 

برای بر آورده شدن حاجات:

روز 19 فروردین از ساعت 11:30 صبح تا اذان ظهر ۲ رکعت نماز حاجت مثل نماز صبح می خوانیم بعد ۱۰۰ صلوات می فرستیم و مقداری صدقه برای ایتام کنار میگذاریم. سپس دعا رو می نویسیم و در زیر آن سلامتی و فرج آقا امام زمان(عج) را از خداوند منان درخواست کرده ، مرقوم میداریم و سپس حاجت خود را می نویسیم و آن را تا کرده در پاکتی می گذاریم و تا ۱۹ فروردین سال بعد آن را باز نمی کنیم باشد که انشاالله حاجت خود را بگیریم . لازم است بدانیم که افضل وقت آن 11:30 صبح تا اذان ظهر است و اگر فرصت نشد می توان آن را تا اذان مغرب که هنگام استجابت دعاست انجام داد.

 

رمز و دعا:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

 

دو نکته مهم دیگر درباره شرف شمس:

۱- اگر از نگین استفاده میکنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید.

۲- اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید.

 

چرا 19 فروردین؟ چرا شرف الشمس؟

نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه ای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حمل(فروردین) باشد. آن ها می گویند این روزخاص بنابه محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است.

ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم در باب « در احکام نجوم » فصل « بهرهای (بهره ها ) ستارگان اندر بروج » زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌‌» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته است .

براساس جدول کتاب التفهیم شرف شمس هنگامی است که خورشید 19 درجه در برج حمل باشد.

در میان عامه مردم هم این روز، روزی است که موکلان خورشید به زمین می آیند و چند ساعتی را در زمین می گذرانند. ساعت هایی که برای اهل زمین، از جمله خوش یمن ترین ساعت های سال است.

ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی هم ویژگیهایی رو برای این روز ذکر کرده!

ایشون در کتاب التفهیم در باب «در احکام نجوم» فصل « بهرهای (بهره ها ) ستارگان اندر بروج » زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌‌» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته و براساس جدولی که آورده، بیان شده که شرف شمس هنگامی است که خورشید 19 درجه در برج حمل(فروردین) باشد.

 

شرف الشمسی که سنگ نیست:

در باور عامیانه، شرف الشمس نگین انگشتری زردرنگ است که بعضی ها به نیت گشایش در کارها به دست می کنند. اما در واقع شرف الشمس سنگ نیست. بلکه دعایی منسوب به امام علی(ع) است که در روز نوزدهم فروردین با آدابی خاص می نویسند و نقشی رمزگونه را پشت انگشتر عقیق زردرنگ حک می کنند.

در روز شرف الشمس شکل شرف الشمس را از ساعت 11 ظهر تا ساعت 23 روی طلا ، عقیق زرد ، پارچه زرد کشیده و یا حک نموده و یا با خط زرد روی کاعذ و یا پارچه می نویسید و دعای آورده شده را خوانده و نوشته و بعد هر حاجتی که از خدا دارند را زیر دعا می نویسند و درقرآن می گذارند.

اما نقش های رمز گونه ای که شرف ‏الشمس نامیده می‏شود در کتاب «جنه‏الوافیه» مشهور به «مصباح کفعمی» آمده است. کفعمی در حاشیه کتاب می‏نویسد: در بعضی از کتاب‏های علمای شیعه دیدم که این شکل از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است.که وقتی عازم جهاد بود در بین راه که استراحت می کردند این شکل ها را بر روی سنگی حک کرد و فرمود: این رمز پیروزی ماست . به نظر می‏رسد بیان چنین نقلی محکم نیست؛ چون سند این روایت تا امیرالمؤمنین(ع) ذکر نشده است.

 

 

 

 

 

 

منبع: asemooni.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

شهادت امام رضا

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ، ایها الامام شهید و رئوف ، السلام …