پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه / اخبار داغ / باز هم آیفون در حال شارژ آتش گرفت

باز هم آیفون در حال شارژ آتش گرفت

مطابق گزارشی که از شبکه خبری FOX 5 پخش شد، یک مرد به‌نام David Grimsley ادعا می‌کند آیفون 6 پلاس او هنگام شارژشدن آتش گرفته است. Grimsley می‌گوید آتش‌سوزی به‌همراه جرقه و شعله بوده است و می‌توانست کل ساختمان را طعمه حریق کند، دیوید در این حادثه دچار هیچ جراحتی نشده و موفق به فرار شده است.

iphone 6plus fire

Grimsley پس از این حادثه به‌نوعی دچار پارانویید ( نوعی بیماری که منجر به سوء ظن می‌شود ) شده است، او اضافه می‌کند تنها پاسخ اپل به این اتفاق ارسال یک تلفن‌همراه جدید برای او بوده است، می‌گوید زمانی که گوشی خود را به‌شارژ متصل می‌کند آن را در محلی که ممکن است دچار آتش‌سوزی بشود قرار نمی‌دهد زیرا می‌ترسد این اتفاق دوباره تکرار شود. آتش‌سوزی در تلفن‌های همراه بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که از شارژرهای غیر اصل استفاده شود اما در رابطه با علت آتش‌سوزی آیفون این مرد هنوز چیزی مشخص نیست.

باتری‌های لیتیوم‌-یونی هم‌اکنون شایع‌ترین نوع باتری مورد استفاده در گجت‌های همراه هستند، این باتری‌ها دو نقطه ضعف دارند، یکی آن‌که با گذشت زمان شارژدهی آن‌ها کاهش می‌یابد و دیگری مشکلی بسیار خطرناک است به‌نام آتش‌گرفتن هنگام شارژ شدن؛ هرچند مشکل دوم همیشه و در همه گوشی‌ها وجود ندارد اما تا به‌حال گزارش‌های زیادی منتشر شده‌است که از آتش‌گرفتن این نوع باتری حکایت دارد. تعدد آتش‌سوزی در این نوع باتری باعث شده تا هم‌اکنون محققان درپی یافتن باتری‌های امن‌تر باشند…

 

 

 

منبع: itresan.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

ناسا: زمان انقراض زمین فرا رسیده

در مطلب ناسا: زمان انقراض زمین فرا رسیده از مجله اینترنتی نخل و آفتاب همراه …