جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / سلامت عمومی / تاثیر تشعشعات وایرلس بر سلامت

تاثیر تشعشعات وایرلس بر سلامت

میزان تشعشعات غیر یونیزه در ۲۵ مدرسه در سراسر ایتالیا اندازه گیری شد و براساس اطلاعات بدست آمده توصیه شد که دانش آموزان در فاصله حداقل یک و نیم متری از جعبه‌های الکتریکی قرار بگیرند و همچنین استفاده از شبکه‌های ارتباطی در مدارس کاهش یابد.دولت ایتالیا به طور رسمی خواستار آن شد تا مدارس مواجهه کودکان با تشعشعات وایرلس را کاهش دهند.

پارلمانِ ایالت خودمختار تیرول جنوبی در ایتالیا به استفاده محتاطانه و پیشگیرانه از شبکه‌های بی‌سیم رای داد و همچنین خواستار آن شد که در صورت ممکن شبکه‌های بی‌سیم را با شبکه‌های سیمی و یا آنچه که تشعشعات کمتری را به بیرون ساطع می‌کند، جایگزین کند.

گزارش سالیانه یک سازمان بهداشتی :

«با توجه به اینکه کودکان بیشتر در معرض گسترش سرطان هستند، باید این هشدار‌ها به صورت جدی اجرایی شود.»

این گزارش بر نکات زیر تاکید می‌کند:

تلفن همراه: استفاده معقول و مناسب از تلفن‌های بی‌سیم و سیار توصیه می‌شود؛ اینکه در وهله اول ترجیحا از تلفن‌های جایگزینی همچون تلفن‌های ثابت به جای تلفن همراه استفاده شود و در صورت لزوم استفاده از تلفن‌های همراه وزارت بهداشت، رعایت یک سری نکات را توصیه می‌کند که عبارتند از: استفاده از لوازم جانبی موبایل همچون هندزفری و اسپیکر به منظور دور نگه داشتن تلفن همراه از بدن و همچنین ترجیحا مدت زمان استفاده از تلفن‌های همراه و مکالمات تلفن کاهش داده شود.

کودکان: وزارت بهداشت و درمان توصیه کرد: از نصبِ پایه‌های وایرلس در اتاق خواب، اتاق کار و اتاق کودکان خودداری شود.

مدارس: میزان تشعشعات غیر یونیزه در ۲۵ مدرسه در سراسر ایتالیا اندازه گیری شد و براساس اطلاعات بدست آمده توصیه شد که دانش آموزان در فاصله حداقل یک و نیم متری از جعبه‌های الکتریکی قرار بگیرند و همچنین استفاده از شبکه‌های ارتباطی در مدارس کاهش یابد.

در اتومبیل‌: وزارت بهداشت توصیه کرد که از تلفن‌های همراه در اماکن بسته اتومبیل‌ها، آسانسور، اتوبوس و قطار استفاده نشود مگر اینکه از یک آنت خارجی استفاده شود به علت اینکه میزان تشعشعات در مکان‌های بسته بسیار افزایش می‌یابد. در هنگام رانندگی کردن باید از هندزفری برای تماس گرفتن و مکالمه استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که بیرون از وسیلهٔ نقلیه یک آنتن نصب شود و یک ارتباط خطی میان تلفن و اسپیکر به جای بلوتوث مورد استفاده قرار گیرد.

پژوهش‌ها: یافته‌های پژوهش پیشین به وضوح ارتباط میان استفاده از تلفن همراه به مدت ۱۰ سال و رشد تومور در غدد بزاقی را نشان می‌دهد.

نتایج این گزارش توسط لیندا بیرنبوم، مدیر موسسه ملی ایلات متحده درباره علوم سلامت محیط و برنامه ملی سم‌شناسی، منتشر شده که اظهار می‌کرد: مطالعات پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از آن است که باید مراقبت‌های بسیاری برای حفظ سلامت در مقابل تجهیزات بیسیمی که اطراف ما را احاطه کرده است صورت بگیرد.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …

دیدگاهتان را بنویسید