جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / خانه و خانواده / رازهای موفقیت / رازهایی برای پایداری زندگی مشترک

رازهایی برای پایداری زندگی مشترک

بسیاری از زوج های قدیمی بر این باورند که یک ازدواج موفق کار می خواهد. آن ها می گویند احترام و مهربانی کلیدی برای زندگی موفق هستند.

زندگی خانوادگی موفق

همیشه از او بپرسید روزش را چگونه گذرانده است

در پایان روز حتی اگر فکر کنید که هیچ‌کس درباره‌ی کارهای شما اهمیتی قائل نیست متوجه می‌شوید حداقل همسر شما نه‌تنها به این موضوع اهمیت می‌دهد بلکه دوست دارد جزئیات را بداند.

 

همیشه کنار او باشید

شاید دوست نداشته باشید همه‌ی کارهایی که همسرتان دوست دارد را انجام دهید، دیدن فوتبال، انجام کارها و یا حتی رفتن به مأموریت. اما باید بدانید بودن شما در کنار او سبب خوشحالیش خواهد شد، چیزی که ارزشش از انجام آن کارها بیشتر است.

 

یک هدیه‌ی سورپرایز کوچک کار بزرگی می‌کند

آیا همسر شما شکلات نعنایی یا بستی شکلاتی دوست دارد؟ زمانی که در مغازه هستید خرید این چیزهای کوچک نشان می‌دهد شما در کنار تمام‌کارهای سخت و کسل‌کننده‌ی روزانه او را در ذهن خود دارید.

 

بوسه‌ی سلام و خداحافظی

شاید یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی شما وقتی باشد که می‌خواهید به محل کار بروید و بدون اینکه همسرتان را بیدار کنید او را آرام و سریع می‌بوسید. و یا زمانی که با یک بوسه از او استقبال می‌کنید. این یعنی شما به یکدیگر بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهید.

 

گاهی دعوت‌ها را رد کرده و باهم باشید

تنها به این دلیل که در تقویم شما این روز خالی نیست نباید با دیگران برنامه گذاشته و دعوتشان را بپذیرید. زندگی پر از مشغله است. خوب است گاهی زمانی آزاد بگذارید تا باهم باشید.

 

با خانواده‌ی او مانند خودتان رفتار کنید

خانواده‌ی همسرتان دوست دارند بدانند شما آن‌ها را مانند خانواده‌ی خود می‌دانید. و همسر شما می‌خواهد ببینید طرز رفتار شما با خانواده‌اش مانند خانواده‌ی خودتان است. هرازگاهی به آن‌ها زنگ‌زده و یا پیام بدهید. زمانی که با خانواده‌ی خودتان نیستید با آن‌ها به گردش بروید.

 

زمانی که همسرتان بیمار است دلسوز باشید

شاید این به معنای کنسل کردن قرار شام و پختن سوپ برای او باشد. شاید باید به داروخانه بروید و برای او شربت تهیه کنید. شکایت نکنید. هیچ‌کس عمداً نمی‌خواهد بیمار شود. اگر اوضاع برعکس حالا بود می‌دانید همسرتان از شما مراقبت می‌کرد.

 

وقت‌شناس باشید

بسیاری از اختلافات با وقت‌شناس بودن قابل‌پیشگیری‌اند. بیشت دقیقه زودتر از زمانی که حس کردید لازم است شروع به حاضر شدن کنید. اگر با همسرتان و یا کس دیگری قرار دارید وقت‌شناسی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید اگر درزمانی که مشخص کرده‌اید در محل قرار نباشید بی‌احترامی بزرگی است.

 

اگر فردی بی‌ادبانه درباره‌ی همسرتان صحبت کرد از او دفاع کنید

حتی اگر خیلی مؤدب هستید و نمی‌توانید با دیگران با خشونت برخورد کنید گاهی باید استثنا قائل شوید. شما و همسرتان باید بزرگ‌ترین حامی یکدیگر باشید.

 

یکدیگر را از برنامه‌های شخصی‌تان مطلع کنید

می‌خواهید بعد از ساعت کار برای یک نوشیدنی با دوستتان بیرون بروید؟ عالی است اما بگذارید همسرتان هم بداند کجا می‌روید تا هم نگران نشود و هم اگر خودش برنامه‌ای می‌خواهد بگذارد بداند شما نیستید. این اجازه گرفتن نیست بلکه ادب است. شما همیشه دوست دارید از سلامت همسرتان مطمئن باشید.

 

گاهی بی‌برنامه باشید

ناگهان تصمیم بگیرید برای شام جایی رزرو کنید و یا به کافی‌شاپ موردعلاقه‌تان رفته و ساعتی را آنجا بگذرانید. با بلیط کنسرت همسرتان را غافلگیر کنید. انجام کارهای غیرقابل‌پیش‌بینی باعث می‌شود حتی همسر شما از این لحظه لذت بیشتری ببرد.

 

بدون قید و شرط یکدیگر را دوست داشته باشید

گاهی به همین سادگی می‌توانید همیشه کنار هم باشید.

 

منبع: wiki.5040.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

این سوالات را از همسرتان بپرسید

خانم ها!! اگر می خواهید شناخت مناسبی از همسرتان داشته باشید با مطلب ” این سوالات …

دیدگاهتان را بنویسید