شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه / سلامت / سلامت عمومی / روش های مقابله با امواج موبایل و وای فای

روش های مقابله با امواج موبایل و وای فای

اگر سلامتی خود و اطرافیانتان را دوست دارید با مطلب روش های مقابله با امواج موبایل و وای فای در نخل و آفتاب همراه ما باشد تا شما را با روش های خلاصی از خطرات امواج آشنا کنیم.

امواج موبایل,خريد تلفن همراه,تلفن همراه,امواج تلفن همراه,نماز,دانلود,مودم,آنتن,امواج وای فای,مقابله با امواج وای فای,مقابله با امواج وای فای

تصویر بالا گزارش سازمان سلامت جهانی راجع به مضرات وای فای می باشد، ما در دنیایی زندگی می کنیم که امواج، خطرات جبران ناپذیری را بر سلامت جسم و روانمان گذاشته اند.

توجه داشته باشید که همهء دستگاه های فرستندهء حتی اگر سیگنال آنها برای ارتباط مناسب نباشد مضر هستند!  بر اساس استانداردهای مخابراتی، توان دستگاه های فرستنده در شعاع ده متری آنها سنجیده می شود! نه در فاصله یک  متری! بنابراین در شعاع ده متری شما هر دستگاهی، حتی یک فرستندهء بلوتوث نیز می تواند خطرآفرین باشد.

این خود ما هستیم که باید جلوی خطرات را بگیریم، هیچ وقت انتظار نداشته باشید که شرکت هایی مثل نوکیا، اپل، سامسونگ و… پا روی منافعشان بگذارند و اعلام کنند که محصولات ما خطرناک است! آنها هرگز چنین نمی کنند.

روش های مقابله با امواج موبایل و وای فای :

الف) مقابله با امواج موبایل:

1- بهترين راهکار اين است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراه‌تان را کاهش دهيد. تحقیقات نشان مي‌دهد که اگر شما بيش از دو دقيقه با تلفن همراه صحبت کنيد، امواج مغزي شما تحت تاثير امواج تلفن همراه قرار مي‌گيرد.

2- به‌هيچ وجه درست نيست که کودکان يک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز کودکان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بيشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد اورژانس با تلفن‌ همراه خود صحبت نکنند.

3- بهتر است تلفن همراه را در جيب شلوارتان قرار ندهيد چون بافت‌هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت‌هاي سر و صورت، اشعه‌هاي مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسيب مي‌بينند.

4- اگر شما از هدست يا گوشي استفاده نمي‌کنيد وقتي شماره مي‌گيريد اجازه دهيد اول تلفن همراه‌تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روي گوش‌تان قرار دهيد در اين صورت تحت اشعه مضر کمتري قرار مي‌گيريد. شما مي‌توانيد برقرار شدن ارتباط را روي صفحه تلفن همراه‌تان ببينيد.

5- براي موبايلتان پوشش‌هاي فلزي نخريد و آن را درون بسته‌هاي فلزي دربسته قرار ندهيد. اين محفظه‌هاي فلزي مانند يک گيرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما مي‌آيند تشديد مي‌کنند.

6- هنگام خريد تلفن همراه به ميزان اِس.اِي.آر آن توجه کنيد. اين عدد به‌‌طور‌معمول به وسيله شرکت سازنده تلفن همراه روي گوشي و يا کاتالوگ آن درج مي‌شود و نشان مي‌دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما مي‌شود. هرچه اين عدد در يک گوشي تلفن همراه پايين‌تر باشد آن گوشي ايمن‌تر است و بيشتر شما را از آثار مخرب اشعه‌هاي تلفن همراه مصون نگه مي‌دارد.

7- براي اينکه امواج تلفن همراه هنگامي که آن را روي گوش‌تان قرار داده‌ايد مغز شما را نشانه نروند بايد آن را از سرتان دور کنيد. بهترين کار اين است که به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش‌تان از يک «هندزفري» يا «هدست» استفاده کنيد. اين کار موجب مي‌شود امواج تلفن‌ همراه به سمت مغز شما نيايند و فقط بتوانيد با هندزفري مکالمه خودتان را انجام دهيد.

8- از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده کنيد، گرچه اين مدل از هندزفري‌ها هم امواجي را به سمت مغز شما مي‌فرستد ولي محققان مي‌گويند اين امواج 100 مرتبه کمتر از امواجي هستند که هنگامي که گوشي تلفن همراه را روي گوش‌تان قرار مي‌دهيد، به مغزتان مي‌رسد ولي فراموش نکنيد آن را هنگامي که صحبت نمي‌کنيد از گوش‌تان جدا کنيد چون در اين شرايط باز هم امواج بلوتوث به سمت مغز شما مي‌آيند.

9- از هندست (هندزفری)‌هايي استفاده کنيد که درونشان يک لوله تو خالي به کار رفته است، اين هندزفري‌ها درست مانند هندزفري‌هاي معمولي هستند با اين تفاوت که آن بخش از هندزفري که در مجاورت گوش قرار مي‌گيرد از يک لوله تو خالي که درون آن هيچ سيمي عبور داده نشده، تشکيل شده است. به اين ترتيب صدا به‌طور مستقيم از هواي درون اين لوله خالي و با ارتعاش مولکول‌هاي هوا به گوش شما مي‌رسد و امواجي را که به مغز مي‌رسد کاهش مي‌دهد.

10- سعي کنيد جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد. مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي‌دهد. اين کار موجب مي‌شود کارايي تلفن همراه کاهش يابد و موجب شود موبايل از برق بيشتري براي ايجاد کيفيت بيشتر استفاده کند و پرتوهاي بيشتري را منتشر کند.

ب) مقابله با امواج وای فای:
1- مدت استفاده از فرستنده ها را تا می توانید کوتاه کنید: اگر نیاز به اتصال دائمی به  اینترنت دارید، بجای وای-فای از کابل برای اتصال لپ تاپ به مودم استفاده کنید.
2- از کوتاه ترین برد دستگاه های فرستند استفاده کنید: سعی کنید فاصلهء فرستنده و گیرنده شما کمترین مقدار ممکن باشد. با افزایش فاصله، قدرت سیگنال کاهش می یابد و دستگاه ها با تشعشع بیشتر سعی در جبران آن می کنند.
3- به جای تلفن بی سیم، از تلفن معمولی استفاده کنید. تلفن بی سیم را فقط در موارد محدودی که گرفتار هستید استفاده کنید. در زمان تعمیر خودرو یا هنگام شستن ظرف ها.
4- دانلود در طول شب! به چه  قیمتی؟ سعی کنید دانلودهای خود را در زمان هایی که در خانه نیستید انجام دهید.
5- بستن شال پشمی ترجیحا سیاه رنگ به پهنای ۱۲سانتی متر به دور کمر،بطوریکه این شال از ناحیه ناف عبور کند(هرازگاهی بمدت یک هفته بدون وقفه در هرماه انجام دهید).
6- شستشوی کل بدن بوسیله محلول ۱۳درصد نمک دریا .هرچند توصیه میشود در پتویی از نمک دریا دراز بکشید.اگر در مناطق دارای دریاچه نمک (مثلا ساحل دریاچه ارومیه)سکونت دارید،دراز کشیدن در این دریاچه ها اثرات درمانی بیشتری خواهد داشت.چون نمک بارهای منفی یا مثبت مخرب این تشعشعات را خنثی میکند.
7- اقامه کردن نماز، خواندن آیات قرآن، حالتی شبیه سجده یا رکوع گرفتن در طول روز و رو به قبله ،میتواند بسیاری از این امواج و تشعشعات مخرب را از بدنتان دفع نماید.
لطفا برای حفظ سلامتی خودتان، خانواده تان و همسایه ها دستگاه وای فای را در زمانی که استفاده نمی کنید خاموش کنید!

این مطلب را برای دوستان، همسایه ها و کسانی که دوستشان دارید از طریق دکمه های پایین صفحه ارسال کنید.

 

nakhlvaaftab.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …