پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / سلامت عمومی / زیاده روی در مصرف کلسیم

زیاده روی در مصرف کلسیم

یک محقق طب سنتی گفت: به افراد جامعه القاء شده است که برای رفع کمبود کلسیم و پیشگیری از پوکی استخوان, شیر و ماست یا سایر لبنیات را مصرف کنند این درحالی است که مصرف بیش از حد کلسیم موجب رسوب آن در مفاصل شده که موجب بروز دردهای مفصلی می‌شود.

لبنیات

ابراهیم ایراندوست درباره غذای سالم اظهار داشت: ماست‌, شیر, چای و غذاهایی با طبع سرد برای افرادی که دارای طبع سرد دارند, خوب نیست.

به گفته وی افرادی که فشارشان اُفت پیدا می‌کند, عموماً دارای دست و پای سردی هستند, هنگام خواب آب از دهانشان بر روی بالش می‌ریزد, دچار کم‌خونی, ترشحات پشت حلقی و یبوست نیز هستند, بنابراین غذاهای با طبع سرد به آنها آسیب وارد می‌کند.

این محقق طب سنتی افزود: به افراد جامعه القاء شده است که برای رفع کمبود کلسیم و پیشگیری از پوکی استخوان, شیر و ماست یا سایر لبنیات را مصرف کنند این درحالی است که مصرف بیش از حد کلسیم موجب رسوب آن در مفاصل شده, دردهای مفصلی را ایجاد می‌کند.

ایراندوست اضافه کرد: در صورتیکه وجود بیش از حد هر نوع ماده‌ای مانند کلسیم در بدن باعث رسوب بیش از حد کلسیم در مفاصل و زانو می‌شود و تجمع آن در پاشنه پا خار پاشنه را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در بهترین حالت ممکن؛ اگر این مواد در بدن رسوب نکند, از بدن دفع می‌شود و بدن سودی از آن نمی‌برد.

بهترین راه برای درمان پوکی استخوان استفاده از غذاهای کشک‌دار است و بهتر است که از کشک‌های محلی استفاده شود, غذاهایی مانند کالجوش و مصرف شیر سویا و سویا در رفع کمبود کلسیم بسیار موثر است.

برنج و پلو دارای طبیعت سرد و تر هستند که امروزه قوت قالب در غذاهای اصلی ایرانیان در وعده ناهار و شام شده است که به همراه غذاهای سرد دیگر مانند ماست, سرکه, سس‌های صنعتی همگی عامل بروز بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: همه موادغذایی یاد شده عامل افزایش رطوبت و سردی معده, روده, استخوان‌ها, رحم, دستگاه ارولوژی, مغز و کل بدن خواهد شد.

 

 

منبع: tasnimnews.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید

در مطلب ۱۰ چیزی که باید هر صبح به خودتان بگویید از مجله اینترنتی نخل و …