چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه / آشپزی و تغذیه / طرزتهیه غذاها / سالاد/دسر /پيش غذا / طرز تهیه چند دسر خوشمزه برای تابستانی

طرز تهیه چند دسر خوشمزه برای تابستانی

دسر ژله بستنی و تخم شربتی

تخم شربتی 2 قاشق غذاخوری . پودر ژله 1 بسته . بستنی 2 لیوان . فالوده و پسته مقدار لازم

طرز تهیه : تخم شربتی را داخل کاسه ای بریزید و به آن آب اضافه کنید ؛ پس از 10 دقیقه دانه ها خیس خورده و لعاب دار میشوند ، در این مرحله باید تخم شربتی ها را از آب جدا کنید ( این روش برای تمیز شدن تخم شربتی است تا شن های ریز و خاشاک از تخم شربتی جدا شوند ، این مرحله را 2 بار دیگر تکرار کنید ).

پودر ژله را داخل کاسه ای بریزید و به آن 1 لیوان آب جوش اضافه کنید ، مخلوط کنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید ؛ نصف ژله را داخل کاسه ای بریزید و نصف دیگر را داخل لیوان های سرو بریزید ( حدود 1/4 هر لیوان ) سپس ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ها بسته شوند. پس از اینکه ژله ها بسته شد لیوان های سرو را از یخچال خارج کنید ، ژله داخل کاسه را با قاشق خرد کنید. 1 لیوان بستنی را با ژله خرد شده و مقداری فالوده مخلوط کنید و داخل لیوان بریزید ، 1 لیوان بستنی دیگر را با تخم شربتی مخلوط کنید و روی ژله بستنی بریزید ، در انتهای کار روی دسر را با خلال پسته تزیین و سرو کنید.
آشنایی با روش تهیه دسر موز، کره بادام زمینی و سس

طرز تهیه چند دسر برای تابستانی خوشمزه
این دسر خوش خوراک را می‌توانید هم به صورت گرم و هم سرد میل کنید.

مواد لازم براي 6 نفر:
موز: 4 عدد، پوست كنده و از طول به دو قسمت تقسيم شود.
كره بادام زميني: نصف پيمانه

زرده تخم مرغ: 2 عدد
شكر سفيد: دو سوم پيمانه
سركه سفيد: يك چهارم پيمانه
كره:‌2 قاشق غذاخوري
روش تهيه:
• كره بادام زميني را روي قسمت برش خورده موزها از بالا به پايين پخش كنيد.
• دو نيمه جدا شده موزها را دوباره به هم بچسبانيد.
• موزهاي به هم چسبيده را از عرض به صورت حلقه‌اي برش داده و كنار بگذاريد.
• درون يك قابلمه،‌تخم مرغ‌ها را با نصف پيمانه شكر روي حرارت كم هم بزنيد.
• سركه و كره را به مواد درون قابلمه اضافه كنيد.
• مخلوط فوق را مرتب هم بزنيد تا شفاف شود.
• در صورت تمايل باقي‌مانده شكر را نيز اضافه كنيد.
• موزها را در ظرف مورد نظر بچينيد و سس تهيه شده را روي آن‌ها بريزيد.



چیز کیک

اولين چيزكيك ها در يونان باستان به نام Libum تهيه و استفاده مي شده است. اين دسر مقوي در المپيك هاي يونان باستان به صورت چيزكيك هاي كوچك جهت پذیرایی در مسابقات ، سرو مي گرديد. در قرن دهم پس از ميلاد ، به تدريج دسر چيزكيك در اروپا شناخته شد و در هر منطقه ، طعم هاي مختلفي از این دسر چیز کیک رايج گرديد . چيز كيك كه امروزه يكي از شناخته شده ترين دسرها است ، غالبا از دو لايه اصلي تشكيل شده است . در این دسر لايه زيرين مي تواند بيسكوئيتي ، خميري و يا اسفنجي باشد و رويه ي نرم و پنيري چیز کیک كه بنا به ذائقه هر منطقه و نوع پنيرهاي مختلف ، طعم و مزه متفاوتي خواهد داشت.

دسر چیز کیک و نوتلا

بیسکوییت شکلاتی 12 عدد . کره 3 قاشق غذاخوری . پودر قند 3 قاشق غذاخوری . فندق بو داده 10 عدد

پنیر ماسکارپونه یا خامه ای 200 گرم . نوتلا 200 گرم . خامه 200 گرم . خامه و شکلات تلخ برای تزیین

طرز تهیه : بیسکوییت های شکلاتی را داخل کیسه فریزر بریزید و بکوبید تا خوب خرد شوند ، کره را ذوب کنید و با بیسکوییت ها مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید سپس این خمیر را داخل لیوان یا ظرف دسر بریزید ( میتوانید به جای بیسکوییت و کره از کیک شکلاتی هم استفاده کنید ).
خامه ، پنیر ماسکارپونه و نوتلا ( کرم شکلاتی لیوانی ) را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود ( از خامه ساده هم میتوانید استفاده کنید اما پیشنهاد میشود برای بافت بهتر خامه را فرم دهید سپس با پنیر و نوتلا مخلوط کنید ).

مواد را داخل قیف بریزید و روی بیسکوییت ها را با آن پوشش دهید ، برای تزیین روی چیز کیک مقداری خامه را با پودر قند مخلوط کنید و روی چیز کیک بریزید. پس از اضافه کردن خامه مقداری فندق بو داده خرد شده و شکلات رنده شده را روی خامه بریزید ، ظرف دسر را حداقل 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.

کیک دسر نارگیل و بادام شکلاتی
پودر نارگیل 1 لیوان . مغز بادام 1 لیوان . جو پرک 1/2 لیوان . خرمای بدون هسته 10 عدد
شیر یا خامه 1/4 لیوان . شکلات رنده شده 2 قاشق غذاخوری . نمک 1/8 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1/4 لیوان . روغن مایع یا روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری . عسل 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه : نصف بادام ، پودر نارگیل ، جو پرک و نمک را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ؛ در ادامه شیر یا خامه و خرماهای بدون پوست و هسته را اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید. داخل ظرف یا قالب را چرب کنید و خمیری که آماده کرده اید را داخل قالب بریزید و با فشار پشت قاشق خوب فشرده کنید ، باقی مانده بادام و شکلات رنده شده را روی مواد بریزید و پخش کنید.

روغن مایع یا نارگیل را گرم کنید سپس پودر کاکائو و عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید ، کرم شکلاتی را روی مواد بریزید و روی آن کمی پودر نارگیل بپاشید ، قالب را 1 – 2 ساعت داخل فریزر استراحت دهید تا خوب سرد و سفت شود سپس برش بزنید و سرو کنید. نکته ها : این دسر تا 1 ماه در فریزر قابل نگهداری است ، میتوانید به جای بادام از گردو ، پسته و … نیز استفاده کنید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر آدم برفی ویژه شب یلدا

در مطلب طرز تهیه دسر آدم برفی ویژه شب یلدا از مجله اینترنتی نخل و …

دیدگاهتان را بنویسید