پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه / آرایش و زیبایی / محاسبه سن واقعی پوست + درمان پیری پوست

محاسبه سن واقعی پوست + درمان پیری پوست

در مطلب محاسبه سن واقعی پوست + درمان پیری پوست از مجله اینترنتی نخل و آفتاب علاوه بر درمان پیری و چین و چروک پوست، روشی را برای محاسبه سن پوس قرداده ایم.

درمان پیری با میوه,پیری زودرس,پوست,پیری پوست,چین و چروک,چروک پوست,چین و چروک پوست,درمان پیری

اگر احساس می کنید پوست صورتتان طراوت و جوانی سابق را ندارد، با اندازه گیری سن آن می توانید به صورت اورژانسی با روش های پیشنهاد شده مجله اینترنتی نخل و آفتاب از آسیب های بیشتر به این عضو که نقش اساسی در زیبایی انسان ها دارد جلوگیری کنید.

تخمین سن واقعی پوست:

پکارشناسان و متخصصان زیبایی برای تخمین سن واقعی پوست راهکاری منحصربفرد به افراد توصیه می کنند، انجام این تست مدت زمان زیادی طول نمی کشد و تنها کافی است توسط انگشت شست و سبابه قسمتی از پوست صورت را به مدت 5 ثانیه کشیده و آنگاه رها کرده، هر چه پوست سریعتر به حالت اولیه خود بازگردد نشان دهنده جوان بودن پوست و هرچه دیرتر برگردد نشان دهنده “پیر پوستی” است.
اگر زمان بازگشت کشیدگی پوست بین یک الی 2 ثانیه باشد سن پوست کمتر از 30 است، اگر بین سه الی چهار ثانیه طول بکشد سن بین 30 الی 44 سال است، اگر بین پنج تا 9 ثانیه طول بکشد بازه سنی 45 الی 50 سال را نشان می دهد و اگر بیش از 10 ثانیه به طول بینجامد نشان می دهد سن پوست بیشتر از 60 سال است.
این تست را همچنین برای تخمین سن کف دستها نیز می توان مورد استفاده قرار داد.
پیری زودرس:
اگر سن پوست بالاتر از سن بیولو‍ژیک فرد باشد جای نگرانی وجود ندارد و تنها نیاز است تا فرد از داروهاو لوسیون های درمانی و ضد پیری استفاده کند.
درمان پیری با میوه:
مصرف میوه های ضد پیری همچون انار که حاوی اسید  ellagic است منجربه حفظ کلاژن پوست و محافظت از آن دربرابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود.
انار همچنین به دلیل دارا بودن حجم بالایی از ویتامین c می تواند به بهبود زخم ها و آکنه های پوستی نیز کمک کند.
از جمله دیگر میوه های جوانساز پوست می توان اسفناج و هندوانه را نام برد که اسفناج دارای بتا کاروتن و لوتین است که منجربه بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شوند ، هندوانه نیز با دارا بودن انواع ویتامین ها می تواند به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بپردازد.
با قرار دادن این مواد در رژیم غذایی،پرهیز از استعمال دخانیات، استفاده از کرم ضد آفتاب و نوشیدن کافی مایعات بویژه آب می توان حتی در سنین سالمندی پوستی  جوانتر از سن بیولوژیک داشت.
منبع: yjc.ir
به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟

در مطلب چه مواقعی از خط لب استفاده کنیم؟ از مجله اینترنتی نخل و آفتاب …