پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / سلامت عمومی / چیزهایی که نباید در حمام باشد

چیزهایی که نباید در حمام باشد

در مطلب چیزهایی که نباید در حمام باشد از مجله اینترنتی نخل و آفتاب برای شما فهرستی از لوازمی را آماده کردیم که هرکدام بنا به دلایلی نباید در حمام باشند…

چیزهایی که نباید در حمام باشد
ممکن است حمام برای شما مکانی دوست داشتنی یا تمیزترین جای خانه تان باشد، اما این دلیل نمی شود که هر وسیله ای را در آنجا قرار دهی و بهتر است بدانید که یک سری از لوازم را نباید در حمام  بگذارید. با ما همراه شوید تا این لوازمی را بشناسید…

 

1- مسواک:
معمولا همه ی مردم مسواکشان را در حمام نگه می دارند. این کار یک نوع خطر کردن است به خصوص اگر شما در خانه ای با چند هم اتاقی زندگی کنید و از حمام مشترک با دیگران و دارای توالت (فرنگی) استفاده کنید.

 

اغلب مردم صرف نظر از اینکه که چگونه از مسواکشان در حمام مراقبت می کنند، از این موضوع غافل هستند که حجم زیادی از باکتری های موجود در داخل و اطراف چاه توالت بر مسواک اثر منفی گذاشته و آن را آلوده می کنند. با بستن درب توالت تا حد زیادی از ورود باکتری و سایر میکروب های احتمالی جلوگیری می کنید.
بعد از هر بار مسواک زدن، روی مسواک خود درپوش مخصوص آن را بگذارید، اما باید قبل از پوشاندن آن را خشک نمایید. بهتر است مسواک خیس را در فضای اتاق و خارج از حمام خشک نمایید.

 
2- قرص های ضد بارداری:
برخی از خانم ها برای اینکه مصرف روزانه دارویشان را فراموش نکنند، آن را جلوی آینه حمام یا کنار مسواک قرار می دهند. گرما و رطوبت موجود در حمام سبب فساد زودتر از موعد داروهای ضد بارداری و هر داروی دیگری شده و حتی عملکرد آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. بهترین مکان برای نگهداری داروها ، مکان های خنک و خشک مانند کابینت آشپزخانه در جایی دور از سینک و اجاق گاز و سایر لوازم گرماده است.

 

 

3- تیغ و ریش تراش:
رطوبت موجود در حمام منجر به زنگ زدن تیغ ها می شود، حتی قبل از آنکه شما از آنها استفاده کنید. مگر آن که همیشه تیغ ها را در بسته های مهر و موم شده قرار دهید.

 

4- لوازم آرایشی:
نگه داشتن لوازم آرایشی در حمام راحت تر است، اما برای طولانی مدت اصلا صحیح نیست. گرما و رطوبت کارایی آن ها را کاهش می دهد و همچنین محیط را برای لانه گزینی باکتری هایی گاها خطرناک فراهم می آورد. بهتر است آن ها را در محیط خشک و خنک نگه دارید.

 

 
5- برس  و شانه ها:
برس های آرایشی و برس های مو در محیط مرطوب به یک میزبان خوب برای میکروب ها تبدیل می شوند و حتی اگر آنها را در کشو یا کمدی در حمام نگه دارید، هنوز هم یک میزبان عالی محسوب می شوند. بهتر است این وسایل را نیز از حمام دور کنید.

 

 
6- عطر و ادکلن:
عطرها برای طولانی مدت در محیط حمام بوی ترشیدگی به خود می گیرند. گرما این بلا را سر ادکلن ها و عطرها می آورد. بهتر است این وسایل محبوب مان را در یک کشو در اتاق خواب یا جایی دیگر نگه داریم و از تابش مستقیم نور خورشید بر آنها نیز جلوگیری نماییم.

 

7- وسایل جلوگیری از بارداری:
گرمای حمام می تواند کارایی این وسایل را کاهش دهد و یا به آنها آسیب برساند. بهتر است آن ها در کشویی در اتاق خواب تان قرار دهید.

 

 

 

 

 

منبع: tebyan.net

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

هندوانه شب یلدا و آنچه که لازم است بدانید

در مطلب هندوانه شب یلدا و آنچه که لازم است بدانید از مجله اینترنتی نخل …