جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خانه / اخبار داغ / گربه سرطان تخمدان را درمان می کند

گربه سرطان تخمدان را درمان می کند

در مطلب گربه سرطان تخمدان را درمان می کند از مجله اینترنتی نخل و آفتاب می خوانید که چطور گربه، کشنده ترین سرطان زنانه را درمان می کند…

سیستم ایمنی,درمان سرطان تخمدان,درمان سرطان,مبارزه با سرطان,سرطان تخمدان,تخمدان,اسکیزوفرنی,مدفوع,گربه,مدفوع گربه,انگل
بر طبق گزارشات، توکسوپلاسما گوندی یکی از انگل های یافت شده در مدفوع گربه است که با برخی عوارض سوء بهداشتی، از قبیل اختلال تعادل بیوزیستی و حتی اسکیزوفرنی مرتبط است، با این حال تحقیقات جدید نشان می دهد که در واقع این انگل ممکن است در جهان پزشکی نقش مهمی در درمان سرطان داشته باشد.
دانشمندان دانشگاه پزشکی گایزل دارتموس نشان داده اند که پروتئین خاصی توسط توکسوپلاسما ترشح می شود که سیستم ایمنی بدن موش در برابر حمله تومورهای تخمدان را مهار می سازد و در نهایت شانس بقاء را افزایش می دهد. دانشمندان امیدوارند بتوانند این نتایج را در حوزه های پزشکی درمان بکار گیرند و از این پروتئین در درمان سلول های بنیادی بیماران مبتلا به سرطان تخمدان استفاده کنند.
تحقیقات گذشته نشان داده است که واکسن مطلوب توکسوپلاسما می تواند انواع تومورهای مختلف در موش را درمان کند. با این حال، در تحقیق اخیر، تیم متخصص ژنهای از بین رفته تحت انگل سیستماتیک را بررسی کردند و سپس این انگلهای تغییر یافته به موش مبتلا به سرطان تخمدان تزریق شد. در نهایت طی فرآیند آزمون و خطا آنها توانستند پروتئین خاص دفع شده توسط انگل که مسئول مبارزه با سرطان بود را شناسایی نمایند.
اگرچه این پژوهش هنوز در مراحل ابتدایی است، چشم انداز خوبی برای درمان سرطان تخمدان به یک بیماری جدی است که در حدود سه درصد از کلیه سرطانها در بین زنان را تشکیل می دهد.
بر اساس آمار انجمن سرطان امریکا، در حدود 22.2 درصد از زنان در دنیا تحت تشخیص جدید سرطان تخمدان در سال 2016 قرار گرفتند و در حدود 14.2 درصد از آنها به علت سرطان تخمدان جان خود را از دست داده اند که پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در بین زنان است.
برای مبارزه با سرطان، سلول های بنیادی در سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرند. بخشی از این روش دارای قابلیت پنهان کردن در سیستم ایمنی بدن است که سلول های سیستم ایمنی را از سلولهایی که باید مورد حمله قرار گیرند آگاه می سازد در نتیجه به سرطان امکان رشد و گسترش داده می شود.
با این حال، توکسوپلاسما در موش کمک می کند تحمل ایمنی در برابر هر سلول سرطان تخمدان شکسته شود و سیستم ایمنی بدن موش به طور موثر سلولهای شناسایی تهاجمی سرطان تخمدان را می شناسند و نابود می کنند.
 منبع: yjc.ir
به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

تاثیر قلیان و سیگار روی خانم ها

در مطلب تاثیر قلیان و سیگار روی خانم ها از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با …