جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / کامپیوتر و اینترنت / تلفن همراه / ۵ کار مهم که قبل از فروش گوشی خود باید انجام دهید

۵ کار مهم که قبل از فروش گوشی خود باید انجام دهید

حتما برای اطلاعات خودتان ارزش قائل هستید و نمی‌خواهید که اطلاعات و حریم خصوصی‌تان در دسترس افراد دیگری قرار بگیرد. اما حتما این را هم می‌دانید که اسمارت فون‌تان اطلاعات بسیار زیادی را از شما می‌داند و شاید درست نباشد که با یک بازبینی ساده آن را در اختیار سایرین قرار دهید و بفروشید.

مخاطبانتان را با حساب کاربری خود همگام کنید

Check-contacts-sync

همان طور که می‌دانید اسمارت فون‌های امروزی قابلیتی دارند که از طریق آن می‌توانید اطلاعات زیادی نظیر مخاطبان و… را در حساب جی‌میل خود ذخیره و در واقع همگام کنید تا به سادگی بتوانید از طریق سایر دستگاه‌ها نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پس سعی کنید همیشه قبل از فروش یک اسمارت فون و مهاجرت به اسمارت فون جدید این نکته را رعایت کنید تا مخاطبانتان را از دست ندهید. برای این کار نیز کافی است که به بخش تنظیمات و سپس Accounts بروید و در قسمت گوگل گزینه همگام سازی مخاطبان را فعال نمایید. البته بعد از انجام این کار باید تمام مخاطبان خود را از گوشی پاک کنید تا در دسترس دیگران قرار نگیرند.

تهیه فایل پشتیبان از تصاویر

Check-backed-up-photos

باید قبل از فروش اسمارت فون خود، تمام تصاویر و فیلم‌های موجود در آن را پاک سازی کنید اما اگر این تصاویر برای شما اهمیت دارند قبل از حذف کردن آن‌ها می‌بایست تصاویرتان را در کامپیوتر و یا سرویس‌های ابری ذخیره کنید که برای مثال می‌توان به سرویس گوگل Photo اشاره کرد.

حساب‌های کاربری خود را پاک سازی کنید

Delete-accounts

ممکن است که شما قبل از فروش گوشی، آن را به تنظیمات کارخانه باز نگردانید (که البته پیشنهاد می‌کنیم چنین کاری را انجام دهید) و در این صورت حساب‌های کاربری‌تان بر روی اسمارت فون فعال خواهند بود و سایرین نیز می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای جلوگیری از این کار وارد بخش تنظمیات شوید و از طریق بخش Accounts تمام حساب‌های کاربری خود را پاک سازی کنید.

تمام اطلاعات مسنجر فیس‌*بوک را پاک‌سازی کنید

Clear-Facebook-Messenger-data

شما ممکن است که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان زیادی در اسمارت فون خود داشته باشید که فیس‌بوک مسنجر نیز یکی از آن‌هاست. تمام اطلاعات شما (در خصوص مکالمه) بر روی این پیام‌رسان‌ها ذخیره می‌شود و شما می‌بایست به بخش تنظیمات و سپس مدیریت برنامه‌ها بروید و سپس وارد برنامه مورد نظر خود شوید و گزینه Clear Data را برای پاک کردن اطلاعات خود انتخاب نمایید.

اطلاعات مرورگر خود را پاک‌سازی کنید

Clear-browsing-data-on-Chrome

در اغلب اسمارت فون‌های اندرویدی مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض نصب شده است و شما می‌بایست قبل از فروش اسمارت فون، اطلاعات موجود در مرورگر مورد استفاده خود را پاک سازی کنید. باید توجه داشته باشید که در مرورگر اطلاعات مهمی قرار دارند که اصولا نباید در دسترس دیگران قرار بگیرند (اطلاعاتی نظیر پسورد حساب‌های مختلف و…). می‌بایست با اجرای مرورگر و سپس بخش تنظیمات به قسمت Privacy بروید و گزینه Clear Browsing Data را انتخاب نمایید.

اما همان طور که گفته شد بهتر است که قبل از فروش اسمارت فون خود آن را به تنظمیات کارخانه بازگردانید تا تمام اطلاعات شما از بین بروند و دستگاه به حالت اولیه خود باز گردد.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

آموزش ارسال پیام ویدئویی در تلگرام

در مطلب آموزش ارسال پیام ویدئویی در تلگرام از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با …

دیدگاهتان را بنویسید