جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / تناسب اندام / ۷ عادتی که به شما سلامتی و تناسب اندام می بخشد

۷ عادتی که به شما سلامتی و تناسب اندام می بخشد

داشتن اندامی مناسب و سالم بودن به این معنی نیست که شما برای ساعت ها تمرین کنید، هیچ غذایی میل نکرده باشید و فقط یک سری مواد غذایی محدود در هر وعده غذایی مصرف کنید. در حقیقت چندین عادت مؤثر(همراه با درد و سختی کمتر) وجود دارد که شما می توانید از امروز خودتان را با آن تطبیق دهید، چون نه تنها به شما کمک می کند که در زمان کوتاه  اندام مناسب داشته باشید و بلکه به شما کمک می کند تا در این راه برای مدت طولانی ثابت قدم باشید.

Healthy-Fit-life

 

دیگر بهانه نیاورید!

می دانم شما برای رفتن به سالن ورزشی زمان کافی ندارید، تهیه غذای سالم زمان زیادی را مصرف می کند و همچنین میل کردن غذای سالم  بیرون از منزل کمی دشوار است. یا حتی می خواهید در منزل ورزش کنید اما نمی دانید چطور؟ تمام این بهانه ها به نوبه خود ارزشمند هستند اما اگر شما واقعا” می خواهید سالم باشید و تناسب اندام را بدست آورید، مجبورید بیاموزید که بهانه ها را کنار بگذارید و امروز داشتن سلامتی و تناسب اندام را در اولویت قرار دهید.

بیشتر پیاده روی کنید

حتی اگر ۶ روز در هفته به سالن ورزشی بروید، کلید واقعی برای داشتن آمادگی بلند مدت، بیشتر فعال بودن و راه رفتن بیشتر در زندگی شماست. سعی کنید تلاش آگاهانه ای برای راه رفتن داشته باشید. هر مکان و هر زمانی که می توانید پیاده روی کنید، رفتن به مغازه برای خرید یا قدم زدن بعد از صرف شام همراه با خانواده. هدفمند باشید و سعی کنید برای حداقل ۱۰۰۰۰ قدم در روز برنامه داشته باشید.

 همیشه خودتان را محروم نسازید

اگر چه ممکن است غیرمنطقی به نظر  برسد که تلاش کردن برای این که همیشه تغذیه عالی داشته باشید حقیقتا” استراتژی خوبی برای تناسب اندام در دراز مدت نیست. محروم کردن خودتان از دسرها و غذاهایی که دوست دارید همیشه خوب نیست! گاهی اوقات در مراسم ها و یا اوقاتی که برای خوش گذرانی زمانی را تعیین کرده اید، ایرادی ندارد از این غذاها استفاده کنید، اما احساس ضعف نکنید! شما ضعیف نیستید؛ فقط کمی به خودتان اهمیت داده اید.

استراتژی ۸۰  به ۲۰ را دنبال کنید: ۸۰ درصد از زمان از غذای سالم استفاده کنید سپس به خودتان اجازه دهید تا در این طرف و آن طرف غذاهای مورد علاقه مصرف کنید. فقط مطمئن شوید این غذاها از  بهترین نوع باشند.

فعالیت هایی را بیابید که باعث حرکت و انگیزه در شما شوند

به جای دیدن فیلم، همیشه به سینما رفتن و یا نشستن طولانی برای صرف وعده های غذایی، سعی کنید فعالیت های را بیابید که شما و دوستانتان آن را دوست دارید و از انجام آن با یکدیگر لذت می برید. دوچرخه سواری کنید و در مناظره زیبا پیاده روی کنید، یا بازی های را اجرا کنید که از آن لذت می برید. این لیست پایان ناپذیراست. با این کارها نه فقط شما حرکت خواهید کرد بلکه سرگرمی بیشتری خواهید داشت.

تمرینات ورزشی خود را کوتاه کنید

گاهی مجبورید برای برنامه ورزشی یک ساعت یا بیشتر برنامه ریزی کنید، چون همیشه امکان ندارد به سالن ورزشی بروید. اما زمانی که می خواهید تمرینات خود را به صورت مؤثر و پر بازده انجام دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه تمرین اینتروال با شدت بالا  که باعث می شود تمام بدن تان درگیر تمرین شود، ایده خوبی است. در کمترین زمان بیشترین بازدهی را کسب می کنید. فقط به خاطرداشته باشید به سختی تمرین کنید.

خواب را در اولویت قرار دهید

تعداد زیادی از افراد اهمیت خواب خوب و مناسب در شب را دست کم می گیرند. درحالی که برای داشتن سلامتی و تناسب اندام در دراز مدت باید هر شب خواب مناسبی داشته باشید. اگر تصور می کنید زمان دراز مدت به شما انگیزه نمی دهد، این را به یادآورید: خواب خیلی کم باعث اختلال در کاهش وزن به دلیل افزایش سطوح کورتیزول در بدن می شود. سعی کنید ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز  بطور منظم بخوابید. این مطلب را بخوانید: خواب مناسب چه تأثیرات مثبتی دارد؟

از مصرف سبزیجات لذت ببرید

خیلی ها هستند که طعم سبزیجات را دوست ندارد! در حالی که سبزیجات دارای مواد مغذی مهمی هستند که سلامتی بدن شما را تضمین می کنند، همچنین فیبر موجود در آن به پرشدن و قوی شدن بدنتان کمک می کند. بنابراین اگر سالاد ساده را دوست ندارید و از سبزیجات خوشتان نمی آید، هر چه زودتر به فکر راه حلی باشید تا از  این سبزیجات استفاده کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

می توانید با کمی روغن زیتون، نمک و فلفل  سبزیجاتی مانند کلم بروکلی را کباب کرده و یا با آب میوه مخلوط کنید، در این صورت تمایل بیشتری به صرف آن ها دارید. یادمان باشد، سلامتی و تناسب اندام، گذشته از اینکه از  بهترین نعمت ها و چیزهای است که هر انسانی می تواند در زندگی داشته باشد، برای بدست آوردن آن باید کمی به خودتان نظم دهید. شما چه پیشنهاد های دارید؟

تهیه و ترجمه:

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

10 حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی‌های شکم

بسیاری از افراد برای لاغر شدن و کاهش چربی های شکم ورزش می کنند، در …

دیدگاهتان را بنویسید