سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / آشپزی و تغذیه / طرزتهیه غذاها / متفرقه / طرز تهیه خوراک سنگدان برای کم خونی و ریزش مو

طرز تهیه خوراک سنگدان برای کم خونی و ریزش مو

در مطلب طرز تهیه خوراک سنگدان برای کم خونی و ریزش مو از مجله اینترنتی نخل و آفتاب، طرز تهیه سنگدان مرغ را قرار داده ایم که برای درمان ریزش مو و کم خونی هم مفید است.

,ریزش موی سر,درمان ریزش موی سر,استرس,ویتامین,درمان ریزش مو,سنگدان مرغ,ریزش مو,کم خونی,سنگدان,خوراک سنگدان,طرز تهیه,طرز تهیه خوراک

سنگدان برای کم خونی و ریزش مو :

سنگدان مرغ که معمولا هم نادیده گرفته می شود یکی از قسمت های پر خاصیت مرغ است که می تواند کم خونی و ریزش موهای تان را درمان کند.

مواد لازم :

سنگدان مرغ: یک بسته نیم کیلویی
پیاز: عدد متوسط
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
روغن مایع: مقداری برای سرخ کردن
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه: به میزان کافی
طرز تهیه :

سنگدان ها را کاملا شسته و خرد کنید.

پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید.

ادویه، زردچوبه و فلفل را به پیازهای نگینی اضافه کرده و تفت دهید.

 

رب و سنگدان ها را اضافه کنید.

2 لیوان آب قلم به مخلوط اضافه کرده و صبر کنید تا غذا کاملا جا بیافتد.

اگر آب قلم نداشتید می توانید از دو عدد عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید.

بعد از پختن سنگدان ها غذا را بچشید و نمک را اضافه کنید.

این خوراک را می توانید با نان و برنج میل کنید.

 

نکته: سنگدان مرغ را می توانید به صورت پخته، کبابی، بخار پز و حتی سرخ شده به همراه انواع خوراک‌ها و خورشت‌ها مصرف کنید، اما کارشناسان توصیه می‌کنند برای بدست آوردن درصد بالاتری از مواد مغذی موجود در سنگدان مرغ افراد آن را به صورت بخار پز و پخته مصرف کنند.

 

خواص سنگدان مرغ:

سنگدان مرغ یکی از بخش‌های با ارزش در این پروتئین حیوانی است که مورد کم توجهی قرار گرفته، اما می‌توانید با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود از خواص درمانی آن بهره مند شوید و جسمی سالم‌تر داشته باشید.

اکثر افراد وقتی می‌خواهند خوراکی حاوی گوشت مرغ مصرف کنند به دنبال بخش هایی، چون سینه، بال، ساق و بالای ران مرغ هستند غافل از اینکه یکی از مهمترین اجزای مرغ که سنگدان است معمولاً به دور ریخته می‌شود یا طرفدار کمی دارد.

از سنگدان مرغ می‌توانید در تهیه انواع خورشت‌ها و خوراک‌ها به شرط شست و شوی دقیق استفاده کنید و از طعم لذیذ و خواص زیاد آن بهره‌مند شوید.

اگر به دنبال خوراکی‌های پروئتینی هستید سنگدان را فراموش نکنید، براساس تحقیقات سنگدان و دل و قلوه مرغ دارای ۲ گرم چربی، ۷۸ میلی گرم سدیم، ۱۰۷ کالری و حدود ۲۷۲ میلی گرم کلسترول است که می‌تواند یک وعده غذایی مفید برای افراد بزرگسال باشد.

این میزان از چربی و کلسترول می‌تواند نیاز تغذیه‌ای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را برطرف کند بدون آنکه فرد با تشدید علائم بیماری مواجه شود.

آهن برای رشد بدن، تامین انرژی مورد نیاز، تولید سلول‌های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که وظیفه حمل اکسیژن در خون را دارند بسیار ضروری است.

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند افراد بزرگسال روزانه بین ۸ الی ۱۸ میلی گرم آهن برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود مصرف کنند.

براساس تحقیقات در سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم خونی هستند به ویژه خانم‌ها می‌توانند از این ماده خوراکی به عنوان یک ماده مکمل درمانی استفاده کنند.

 

درمان ریزش موی سر با سنگدان مرغ :

از جمله دیگر مواد مغذی در سنگدان مرغ، ویتامین B۳ و نیاسین است که هر دو برای درمان مشکل استرس، تعدیل هورمون‌های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو‌ها و جلوگیری از ریزش موی سر و بهبود قدرت بینایی موثر هستند.

مصرف مواد خوراکی حاوی نیاسین همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی از کبد می‌شود، براساسی پژوهش‌ها میزان نیاسین مورد نیاز روزانه مردان بالغ ۱۶ میلی گرم، زنان ۱۴، زنان باردار ۱۸ و زنان شیرده ۱۷ میلی گرم است.

در سنگدان مرغ حدود ۴ میلی گرم نیاسین است و می‌تواند یک خوراک مقوی برای زنان باردار باشد و به رشد جنین کمک کند.

ریبوفلاوین نیز جزء اصلی در ویتامین B۲ است که برای سلامت پوست، مو، چشم و کبد بسیار مفید است. این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند ازبدن در مقابل تشکیل رادیکال‌های آزاد ناشی از تجزیه مواد خوراکی در بدن محافظت کند.

براساس تحقیقات ایجاد رادیکال‌های آزاد یکی از موارد ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان است.

 

 

 

 

منبع: beytoote.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

طرز تهیه لقمه های سوخاری

در مطلب طرز تهیه لقمه های سوخاری از مجله اینترنتی نخل و افتاب برای شما آموزش …