سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / کامپیوتر و اینترنت / تلفن همراه / تاثیرات نور تلفن همراه بر بدن

تاثیرات نور تلفن همراه بر بدن

در مطلب تاثیرات نور تلفن همراه بر بدن از مجله اینترنتی نخل و آفتاب به موضوع اثرات مخرب نور گوشی بر بدن پرداخته ایم، با نخل و آفتاب همراه باشید.

 تمرکز,افسردگی,خستگی چشم,سرطان پروستات,سرطان سینه,حواس پرتی,چاقی,نور صفحه,نور صفحه نمایش,نور موبایل,فضای مجازی,موبایل,گوشی,نور گوشی,اثرات,تلفن همراه,نور تلفن همراه,تاثیرات نور تلفن همراه

تلفن همراه هم مانند همه وسیله های دیگر دارای دو بعد مثت و منی می باشد که آثار و پیامد های آن بر فعالیت ها و زندگی شما تاثیر گذار است، همانند مصرف دارو که افراد برای بهبود آن را مصرف می کنند اما ممکن است ضررهایی هم برای بدن داشته باشد.

ابزارهای تکنولوژی هم اینگونه هستند، استفاده کردن از آنها مانند شمشیر دولبه ای است که می تواند در کنار تمامی مزایا و کاربردهای مثبتی که دارد، به شما و حتی اطرافیانتان آسیب بزند.

 

کارشناسان و متخصصان بارها در خصوص تهدیدهایی که کارکردن بی رویه با موبایل برای شما به همراه دارد سخن گفته اند، محافل و جلسات زیادی نیز در این خصوص برپا شده است، پس بهتر است این توصیه ها را برای استفاده صحیح از این ابزارها جدی بگیریم زیرا همه می دانیم در دنیای کنونی جدایی از این فضای مجازی و ابزارهای آن ناممکن است.

در مجله اینترنتی نخل و آفتاب هم مطالبی در این خصوص منتشر شده است اما این بار به سراغ تاثیراتی رفته ایم که نور موبایل بر روی شما می گذارد، نور صفحه نمایش موبایل می تواند اثرات سوء برای بدن و مغز شما به همراه داشته باشد.

 

 

چاق شدن :

نور صفحه گوشی با متوقف کردن ترشح و عملکرد ملاتونین، می تواند عملکرد هورمون هایی گه گرسنگی را کنترل می کنند مختل کند و امکان ابتلا به چاقی را در افراد افزایش می دهد.

 

حواس پرتی و کاهش یادگیری:

خوابیدن ناکافی در شب یا به هم ریختن برنامه خواب یکی از تاثیرات نور صفحه گوشی ها است که می تواند علاوه بر حواس پرتی، یادگیری شما را کاهش دهد.

 

جلوگیری از راحت خوابیدن:

این نور در دراز مدت باعث کم خوابی شده که این موضوع به نوبه خود به تولید نوروتوکسین (سم عصبی) منجر می شود که در ادامه خوابیدن راحت را برای شما بسیار مشکل خواهد کرد.

 

سرطان پروستات و سرطان سینه:

بین قرار گرفتن در معرض نور شب و کم خوابی متعاقب آن و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه رابطه ی مستقیمی وجود دارد.

 

خستگی چشم و تاری دید:

خیره شدن به صفحه ی گوشی هوشمند برای مدت طولانی، میزان پلک زدن را به شدت کاهش میدهد که در ادامه خستگی شدید چشم را به دنبال دارد و در نهایت به قرمز شدن و خشکی چشم و تاری دید منجر خواهد شد.

 

افسردگی:

افرادی که سطح هرمون ملاتونین و ترشح ان در بدنشان کاهش پیدا کند و ساعت بدن آنها در اثر قرار گرفتن طولانی در معرض نور صفحه گوشی های هوشمند به هم بخورد، بیشتر از دیگران در معرض افسردگی قرار دارند.

 

کاهش تمرکز و ظرفیت شناختی:

برخی مطالعات نشان داده است که اگر بخواهید به چیزی با دقت توجه کنید و گوشی هوشمندتان در نزدیکی شما باشد، ظرفیت شناختی و توانایی تمرکز شما به شدت کاهش خواهد یافت.

 

nakhlvaaftab.ir

 

لطفا این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب را با کسانی که دوستشان دارید و به سلامتی شان اهمیت می دهید، از طریق دکمه های پایین صفحه به اشتراک بگذارید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

تبدیل صورت به ایموجی با کیبورد گوگل

از این پس می توانید با قابلیت Gboard کیبورد گوگل صورت خود را مانند آیفون …