سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / خانه و خانواده / هنردرخانه / نکاتی برای شستن پردهای خانه

نکاتی برای شستن پردهای خانه

در این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب نکاتی برای شستن پردهای خانه را برای شما آورده ایم…

پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.

نکاتی برای شستن پردهای خانه

پیش از شستشو به پشت پرده خوب نگاه کنید و در صورت پوسیدگی و رنگ پریدگی در اثر آفتاب یا نخ کش شدن بهتر است پرده جدید خریداری کنید شست و شوی دوباره این پرده ها تنها آنها را نخ نما تر از سابق می کنند.

حلقه‌های زنگ زده میل پرده ها را می توانید داخل آب مخلوط با سرکه بجوشانید تا تمیز و براق شوند، در قسمت داخلی میله پرده‌ها صابون بمالید تا گیره‌ها در هنگام نصب به راحتی داخل آن حرکت کنند. مطلب چوب پرده و یراق آلات برای داشتن یک پرده تمام عیار! به شما در انتخاب چوب پرده ی مناسب کمک می کند.

 


پیش از شستشو برای گردگیری پرده ها و زدودن گرد و خاک از جاروبرقی ها استفاده کنید، در هر یک از جاروبرقی های خانگی، سری مخصوصی برای این منظور قرار داده شده است. با نصب آن بر روی میله جاروبرقی هر چند وقت یکبار پرده های خانه تان را گردگیری کنید. می توانید برای تمیز ماندن پرده ها هر چند وقت یکبار روی پرده‌ها جاروبرقی بکشید یا با دستگاه بخارشوی روی آن را بخار دهید. برای جلوگیری از مکش پرده به داخل جاروبرقی درجه را کم کنید، بهتر است بین پرده و جاروبرقی از یک صفحه پلاستیکی مشبک استفاده کنید.

 

 

 
شما می توانید پرده‌های بدون آستر را در خانه بشویید اما پیشنهاد می شود شستشوی پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید. پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود. برخی همیشه گله می کنند که پرده های حریر آن ها پس از شستن با ماشین لباس شویی همیشه چروک می شود یک راه حل اساسی و ساده برای این منظور استفاده از پودر صابون به جای پودر لباس شویی است. امتحان کنید حتما کار شما را راحت خواهد کرد.

 


اگر پارچه نخی جدیدی برای پرده های خانه تان تهیه کرده اید و احتمال آب رفتن آنها وجود دارد، ابتدا پارچه را در محلول آب و نمک به میزان ۱ قاشق سر صاف نمک طعام در هر لیتر آب و به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت به صورت مچاله قرار دهید. پس از طی این مدت زمان، پارچه را آب کشی کرده و اتو بزنید. سپس شروع به دوختن پرده کنید. این کار برای پارچه هایی که احتمال رنگ دادن آنها وجود دارد نیز سبب تثبیت رنگ های موجود می شود.
برای پرده های توری که در اتاق خواب ها و یا نشیمن آویزان می شوند و خیلی زود کثیف می شوند گاهی بعد از شستشو چرک مرده و تیره می مانند. برای جلوگیری از این موارد چند راهکار ساده پیشنهاد می کنیم تا پرده ها را تمیزتر بشویید:

  •  برای شستن پرده توری آن را چند بار با آب سرد بشویید تا مقدار زیادی از خاک و دوده آن خارج شود.برای اینکه گرد و غبار کاملا از پرده های توری خارج شوند در آب شستشوی پرده ها مقدار کمی نمک اضافه نمایید.

 

  • پرده را با پودر لباسشویی شسته و آبکشی نمایید.

 

  • برای شستشوی پرده های تور از سفید کننده ها استفاده نکنید، چرا که باعث کدر شدن آنها خواهد شد. بهترین راه اضافه کردن جوش شیرین به اندازه پودر مصرفی است.

به جای شستن پرده‌های بزرگ با ماشین لباسشویی، پرده ها را حداقل ۲ ساعت داخل آب مخلوط با مایع شوینده خیس دهید سپس آبکشی کنید تا پرده ها آسیب نبینند. برای سریع تر خشک شدن پرده می توانید از دور خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده کنید و برای خوشبو شدن و جلوگیری از الکتریسیته ساکن هم  از نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

برای خوشبو شدن و جلوگیری از الکتریسیته ساکن پرده ها از نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: chidaneh.com

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

جديدترين گلچين پيامک تبريک عيد نوروز

در مطلب جديدترين گلچين پيامک تبريک عيد نوروز مجله اينترنتي نخل و آفتاب متفاوت ترين …