سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / خانه و خانواده / مشاوره خانواده / نکته های کلیدی برای بهبود رابطه زناشویی

نکته های کلیدی برای بهبود رابطه زناشویی

در مطلب نکته های کلیدی برای بهبود رابطه زناشویی از مجله اینترنتی نخل و افتاب نکاتی را برای شما عزیزان جمع آوری کردیم که باعث تحکیم و بهبود رابطه زناشویی می شود و می تواند تاثیر به سزایی در بهتر کردن کرد رابطه داشته باشد.

احساس,عاشقانه‌,احساس عاشقانه‌,زندگی مشترک,خانواده,تشکر,دوستت دارم,همسر,رابطه با همسر,بهبود روابط,بهتر کردن کرد رابطه,رابطه,زناشویی,رابطه زناشویی,بهبود رابطه,بهبود رابطه زناشویی

نکته های کلیدی برای بهبود رابطه زناشویی :

یکی از راه های بهبود روابط زناشویی این است که هر روز دقایقی را به مرور، لحظات شیرین در ذهنتان اختصاص دهید. در ادامه با مجله اینترنتی نخل و آفتاب همراه باشید تا نکاتی را برای بهتر کردن رابطه با همسر را به شما بگوییم، رعایت کردن این نکات کوچک و آسان می توانید تاثیر زیادی در بهبود رابطه زناشویی داشته باشد.

 

قبل از اینکه از کوره در بروید، نفس عمیق بکشید و نظر همسرتان را جویا شوید:

برای مثال، همسرتان قرار است امروز صبح دخترتان را به مدرسه ببرد. ناگهان متوجه می شوید که یکی از کتابهای دخترتان جا مانده است و رساندن آن تا مدرسه باعث می‌شود دیر به سر کارتان برسید. به جای اینکه فوراً تقصیر را گردن کسی بیاندازید، با همسرتان تماس بگیرید وبه او اطلاع رسانی کرده و سپس علت این اتفاق را بپرسید. این کار می تواند راه مناسبی برای شروع گفتگو باشد.

 

 

با جملات زیر، ارتباط را تقویت کنید : 

دوستت دارم

من به خاطر تو اینجا هستم

درک می کنم

متاسفم

ممنونم

بابت تمام کارهایی که انجام می دهی، ازت ممنونم

چقدر خوب شد دیدمت

واقعاً کار بزرگی کردی

 

هر روز از همسرتان قدردانی و تعریف کنید:

از صمیم قلب از همسرتان تشکر کنید، تعریف و تمجید نشانه‌ قدرشناسی و سپاسگذاری است. به نقش همسرتان در زندگی خود اعتراف کنید و یا به عمق چشمان همدیگر نگاه کنید و قدردانیتان را ابراز کنید، در این راه، خلاقانه عمل کنید.

 

  مفهوم با هم بودن را یاد بگیرید:

وقت گذاشتن برای خانواده، انجام کارهای خانه با هم، و شرکت در مراسم اجتماعی همه را باید مقدس دانست و به آنها پایبند بود. علاوه بر تلاش برای ایجاد صمیمت، سعی کنید تجارب جدید مانند کوهنوردی، رفتن به یک مکان جدید، امتحان کردن غذایی جدید را نیز با هم شریک شوید.

هرآنچه را که برای رفاه همسرتان از دست شما بر‌آید، انجام دهید و به او مانند بهترین دوستتان احترام بگذارید.

 

با همسرتان بیرون بروید:

بیرون رفتن در شب، حتمی و خاص است و هر هفته باید در یک روز انجام گیرد. هر هفته یکی از طرفین برای بیرون رفتن برنامه ریزی کند، این کار هر دو را تشویق خواهد کرد تا از این با هم بودن لذت ببرند.

فعالیتی را انتخاب کنید که بتوانید با هم حرف بزنید، تعامل داشته باشید، و از همراهی با هم لذت ببرید.

 

یکی از مهمترین فاکتورها در زندگی مشترک، احترام است:

به یکدیگر احترام بگذارید، از توهین‌های کلامی اجتناب کنید و آنها را پیش خود نگه دارید. واژه های نامناسب، تیری هستند که از کمان می‌رهند و دیگر نمی‌توان آنها را بازگرداند.

 

۱۰ دقیقه در روز را به گفتگو با همسرتان اختصاص دهید:

از همسرتان فیلم مورد علاقه اش را بپرسید و دلیل علاقه اش را بدانید، از او بخواهید یک خاطره‌ خوش از دوران کودکیش برای شما تعریف کند، بپرسید که دوست دارد چه چیزی را به خاطرش بیاورید. این کارها را هنگام صرف شام، قبل از خواب، و یا هر زمان دیگر می‌توانید انجام دهید. این نوع گفتگوها روح جدیدی را در ارتباط شما با همسرتان می‌دمد.

 

 

 

برای هم وقت بگذارید:

زوجها اغلب همدیگر را به خاطر افتادن در دام هیاهوی زندگی از دست می‌دهند؛ کار؛ بچه ها؛ کامپیوتر؛ و فعالیتهای جداگانه‌ی زنانه و مردانه.

سلامت یک زندگی زناشویی به اهمیت دادن و وقت گذاشتن برای فرد، خانواده، و زوجها بستگی دارد. زمانی که صرف هر یک از این آیتم ها می‌شود، ممکن است متفاوت باشد. اما برای داشتن یک زندگی موفق و کاربردی باید ترکیبی از آنها را در زندگی گنجاند.

 

مغز، تنها ارگان بدن انسان است که قادر به خود تنظیمی نیست و برای درمان، باید با مغز دیگری ارتباط داشته باشد. 

رو در رو بنشینید، و به چشمان همسرتان خیره شوید تا سیستم لیمبیک مغز شما آرام شود، اینکار شما را به هم نزدیکتر کرده و عمیق ترین احساس صمیمیت را در شما ایجاد می‌کند.

 

اگر بعد از چند روز برای اولین بار همدیگر را دیدید، همدیگر را در آغوش بگیرید و حداقل ۶۰ ثانیه سکوت کنید. 

با این کار به مغز خزنده‌ همدیگر یادآوری می کنید که شما منبع شادی و آرامش هستید. این کار ساده و انجام آن آسان است، اما یک دنیا تفاوت ایجاد می‌کند.

 

گفتگوهای مهم را با یک مقدمه ساده، اما مؤثر شروع کنید. 

این را امتحان کنید :”نمیدانم نظرت در مورد رفتن من به تعطیلات آخر هفته با دوستام چیه. کی دوست داری در موردش بیشتر حرف بزنیم؟” مراجعین من به این نتیجه رسیده اند که مقدمه چینی حرفهایشان، به یک واکنش بهتر، و سازگارتر از جانب همسرشان منتهی شده است.

 

سعی کنید یک همسر باشید و سپس یک منتقد.

هر بار که دهان خود را باز می‌کنید که اعتراضی بکنید – چه در مورد غذا باشد، چه یک فیلم، هوا و یا هر چیز دیگر- همسر شما احساس می‌کند بخشی از وجودش در هم فرو می‌ریزد. چون در این هنگام شما و همسرتان لحظلات خوشی را تجربه نمی‌کنید.

 

فاصله نگیرید. 

وقتی رابطه‌ای با سختی یا مانعی مواجه می‌شود، ما مایلیم از خودمان حفاظت کنیم، عقب نشینی کنیم و از طرف مقابل “فاصله بگیریم”. فاصله گرفتن و در همان حال دور شدن همسرتان از شما باعث ایجاد شکاف و ناهنجاری در زندگی می‌شود. به جای اینکار، احساسات ناخوشایند را کنار بگذارید و همسرتان را درک کنید. مشاجراتی که زن و شوهر روبروی هم قرار می‌گیرند، می‌تواند ارتباط را قوی‌تر کند.

 

آیا احساس عاشقانه‌ خود را از دست داده اید؟

گام اول : ۱۰ خصوصیت دوست داشتنی همسرتان را، زمانی که اولین بار همدیگر را ملاقات کردید، یادداشت کنید و برای همدیگر بخوانید.

 

گام دوم : ۱۰ مورد از کارهای بامزه و خنده داری که در اولین ملاقات انجام دادید، را یادداشت کنید. هر هفته با هم بیرون بروید و آن احساسات عاشقانه را دوباره مرور کنید.

 

شما حق دارید گاهگاهی ناراحت شوید اما حق ندارید مانند یک بچه‌ تو سری خور با همسرتان رفتار کنید.

 

 

لطفاً این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب را از طریق دکمه های پایین صفحه به اشتراک بگذارید.

nakhlvaaftab.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

نکاتی درمورد مردها برای افزایش صمیمیت

در مطلب نکاتی درمورد مردها برای افزایش صمیمیت از مجله اینترنتی نخل و آفتاب نکاتی را …