جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه / کامپیوتر و اینترنت / تلفن همراه / کنترل گوشی فرزندان

کنترل گوشی فرزندان

یکی از مسائل نگران کننده دسترسی کودکان به اطلاعات نامتناسب با شرایط سنی آنها است، در مطلب کنترل گوشی فرزندان نخل و آفتاب شما را با روش های امن سازی گوشی کودکان و کنترل گوشی و تبلت کودکان آشنا می کنیم پس با ما باشید…

اکثر مردم برای کودکان خود تبلت و گوشی اندرویدی می خرند تا به نحوی آن ها را سرگرم کنند. اما یک دغدغه ای که همه دارند نحوه استفاده کودکان از گوشی و تبلت است…

کنترل گوشی فرزندان

1- با اپلیکیشن Mobile Fence

کنترل و مدیریت زمان استفاده می تواند کودکان را از آسیب های احتمالی تبلت به دور نگاه دارد. Mobile Fence برنامه است که از کودکان در برار اطلاعات مضر سایت ها، برنامه ها و ویدیو ها محافظت می کند و می توان با آن زمان استفاده از تبلت و گوشی را محدود کرد. همچنین با این برنامه می توانید مکان کودکان خود را به طور زنده بررسی کنید و اگر به مکان هایی که شما دوست ندارید رفتند برنامه شما را مطلع کند.

ویژگی های برنامه Mobile Fence :

– امکان مسدود کردن برنامه ها

– مسدود کردن وبسایت های مخرب و مرور امن

– محدود کردن زمان بازی

– نظارت بر تمام فعالیت های کودکان

– پیدا کردن محل کودکان خود

– مسدود کردن تماس های ناخواسته

 

 

2- با اپلیکیشن Safe Browser – The Web Filter

اگر قصد دارید وب سایت های خاصی را مسدود کنید می توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید، بعد از نصب نرم افزار می توانید اون رو اجرا کنید و به راحتی هر وب سایتی که دوست داشتید رو Blacklist کنید.

 

 

3- بلاک کردن محتوا و سایت های نامناسب در IOS

در این آموزش، شیوه بلاک کردن محتوا و سایت های نامناسب بر روی IOS را توضیح خواهیم داد.

بلاک کردن سایت ها از نسخه ۷ به سیستم عامل ios اضافه شد و مسیر فعال کردن این قابلیت بر روی نسخه های مختلف چندان متفاوت نیست. ابتدا باید به قسمت General تنظیمات خود بروید و سپس گزینه Restriction را فعال کنید. اگر برای اولین بار است که از این امکان استفاده می کنید باید کلمه عبوری را برای آن مشخص کنید. سپس با پیمایش صفحه، قسمتی با عنوان Websites را در انتها لیست مشاهده خواهید کرد.

 

در ادامه گزینه All Websites را غیرفعال کنید و سپس گزینه Limit Adult Content برای محتوای غیراخلاقی و یا گزینه Specific Websites را برای دیگر سایت ها فعال کنید. بعد از این باید سایت های که قصد بلاک آن ها را دارید در قسمت Never Allow اضافه کنید. برای این کار Add Website را در زیر Never Allow انتخاب کنید. به همین سادگی کودکان خود را در برابر محتوای نامناسب شبکه مجازی محافظت کرده اید.

گفتنی است؛ این شیوه محافظ نه تنها بر روی اپلیکیشن های خود IOS عمل می کند بلکه دیگر مرورگرها یا نرم افزارها را نیز از دسترسی به محتوا مورد نظر شما منع می کند.

 

 

4- با سیستم احراز هویت گوگل پلی

آیا برنامه‌های موجود در یک فروشگاه همگی امن هستند؟ آیا کودکان ما توانایی تشخیص برنامه‌های مناسب از غیر مناسب را دارند؟ اینها سوالاتی است که امروزه والدین را به فکر فرو برده، طبیعتا کنترل کودکان در فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخورد است، پس چگونه باید کودکان را در خرید و نصب برنامه از فروشگاه‌ها و استفاده‌های غیر ضروری محدود ساخت؟

سیستم احراز هویت گوگل پلی برای کودکان زیر 12 سال به گونه‌ای است که جهت خرید هر برنامه‌ای نیازمند مجوز خریدند. این مجوز می‌تواند برای هر خرید به صورت جداگانه تعیین شود و یا اینکه یک مجوز را به مدت 30 دقیقه برای خرید کودک فعال نگه داشت.

اگرچه فروشگاه‌های دیگر نیز چنین محدودیتی را برای کودکان بوجود نمی‌آورند که توصیه می‌شود هرگز از آنها استفاده نشود؛ پیشنهاد می‌شود که با استفاده از تنظیمات User Control Area برای تحقق نصب هرگونه برنامه کاربردی، قابلیت انجام احراز هویت را فعال کنید.

 

 

  • از محدودیت احراز هویت در تمام دستگاه‌ها استفاده کنید، توجه کنید که این قابلیت به کمک حساب کاربری گوگل فعال می‌شود لذا می‌توانید با تنظیم کردن یک اکانت در تمام دستگاه‌های اندرویدی این محدودیت را نیز ایجاد کنید.

 

 

5- تنظیم دسترسی‌ در

اگر از سیستم عامل اندروید 6 بهره‌مند هستید، می‌توانید یک حساب کاربری جدید برای فرزند خود ایجاد کرده و دسترسی‌های آن را در بخش تنظیمات و امنیت، به حداقل برسانید.

 

همچنین به آدرس زیر مراجعه کنید Settings -> General -> Security سپس در این بخش تیک گزینه Unknown Sources را بردارید تا نصب برنامه از منابع ناشناس امکان پذیر نباشد. البته در حساب کاربری خود می‌توانید تیک این گزینه را فعال نگه دارید اما لازم است تا کنترل دقیقی روی دانلود برنامه‌ها از منابع ناشناس داشته باشید.

 

 

6- نظارت کامل بر حساب کاربری اپل

اگر فرزند شما صاحب یک دستگاه مبتنی بر iOS است، توجه به مطالبی نظیر محدودیت در تنظیمات تلفن همراه، محدود کردن انجام خرید به یک رمز عبور، نظارت کامل بر حساب کاربری اپل فرزند خود، مهم است.

به کمک مسیر زیر در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و فعال کردن Restrictions شما قادر خواهید بود با وارد کردن یک پسورد محدودیت‌های لازم را اعمال نمایید: Settings -> General -> Restrictions در این قسمت شما می‌توانید برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و محدودیت لازم را ایجاد کنید.

 

با انتخاب و تنظیم یک رمز عبور قادر خواهید بود سیستم عامل را ملزم به درخواست پسورد قبل از انجام هرگونه خرید ازiTunes و یا AppStore نمایید. تنها فروشگاه‌های امن برای کاربران اپل، همین فروشگاه‌های نام برده هستند بنابراین در صورت مشاهده فروشگاه‌های متفرقه، پیشنهاد می‌شود تا حساسیت بیشتری نسبت به آنها داشته باشید و یا در صورت لزوم آنها را کلا کنار بگذارید.

اگر فرزند شما به طور منحصر دارای حساب کاربری اپل است، می‌توانید برای ایجاد محدودیت خرید که در فوق مطرح شد، از تنظیمات Ask To Buy که مربوط به سیستم اشتراک خانوادگی است، استفاده کنید.

 

 

 

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

تبدیل صورت به ایموجی با کیبورد گوگل

از این پس می توانید با قابلیت Gboard کیبورد گوگل صورت خود را مانند آیفون …