سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خانه / سرگرمی / جالب و خواندنی / با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید

با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید

در مطلب با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید از مجله اینترنتی نخل و آفتاب به شما می گوییم که چگونه با رعایت تغذیه مناسب در تامستان خنک تر شوید.

گرما,تامستان,تغذیه مناسب,تغذیه,خنک,غذا,مواد,مواد غذایی

تغذیه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سبک زندگی سالم انسان‌ها است، از طرفی شرایط آب و هوایی یکی از عوامل تاثیرگذار بر سبک زندگی و تغذیه افراد است، در طبیعت نیز خوراکی‌ها و مواد غذایی متنوعی به فراخور هر فصل رشد پیدا می‌کند. رعایت تغذیه مناسب به فراخور شرایط آب و هوایی و استفاده از مواد غذایی در فصل خود به حفظ سلامت و شادابی بدن کمک می‌کند.

 

با این مواد غذایی بدون کولر خنک شوید :

ما در این مطلب مجله اینترنتی نخل و آفتاب به شما می گوییم که چگونه با رعایت تغذیه مناسب در تامستان خنک تر شوید، با ما همراه باشید…

شیر کاکائو:
شیر کاکائو در فصل گرما و به خصوص بعد از فعالیت‌های بدنی زیاد توصیه می‌شود. با مصرف این نوشیدنی مفید بدن علاوه بر دریافت میزان قابل توجهی آب از پروتئین و کلسیم نیز بهره مند می‌شود. با این حال حواستان باشد که شیر کاکائو را زیاد شیرین نکنید و در مصرف آن دچار افراط نشوید.

 

چای و قهوه ولرم میل کنید:
در گرمای شدید هوا نوشیدن قهوه یا چای زیاد توصیه نمی‌شود، به دلیل اینکه این نوشیدنی‌ها خواص دیوروتیک دارند؛ البته مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان متعادل مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر چای یا قهوه جزو نوشیدنی‌های مورد علاقه شما است بهتر است در گرمای زیاد آن‌ها را به صورت ولرم میل کنید تا حرارت بدنتان را بیشتر نکنند.

 

نوشیدنی‌های تان را تگری نکنید:
حواس تان باشد که نوشیدنی‌های تان را پر از یخ نکنید، این کار باعث ایجاد کرامپ‌های شدید در معده می‌شود. سعی کنید نوشیدنی تان حتماً خنک و گوارا باشد، اما از مصرف نوشیدنی‌های خیلی خنک و به اصطلاح  تگری بپرهیزید، چون باعث ایجاد شوک در بدن می‌شوند.

 

سبزیجات مصرف کنید:
مصرف سبزیجات تازه به حفظ سلامت پوست، گوارش، قلب و عروق و در کل سلامت بدن کمک می‌کند، با این وجود در تابستان مصرفسبزیجات باید با احتیاط باشد. لازم است سبزیجات را پیش از مصرف به خوبی با آب و نمک ضدعفونی کنید و در مصرف سبزیجات خارج از منزل بسیار احتیاط کنید، اگر سبزیجات با آب آلوده شسته شوند، باعث بروز بیماری‌های عفونی و گوارشی می‌شوند که گاهی بسیار خطرناک و حتی غیرقابل درمان هستند.

 

گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی علاوه بر داشتن سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث، محتوی مواد فیتو‌شیمیایی مفیدی مانند لیکوپن نیز هست. این خواص در کاهش شماری از بیماری‌های مزمن به‌ ویژه انواع سرطان بسیار مؤثر است.

 

طالبی:
طالبی نیز مانند هندوانه مُدِر است و مصرف آن درخانم‌ها که در مقایسه با آقایان تغییرات هورمونی بیشتری را در بدن خود تجربه می‌کنند، توصیه می‌شود.

 

ماهی:
رژیم غذایی مدیترانه‌ای پر از غذا‌هایی است که برای سلامتی افراد مورد نیاز است. این رژیم غذایی در کاهش بیماری‌های قلبی که مهم‌ترین علت مرگ در خانم‌هاست، مؤثر است. ماهی آزاد منبع خوبی برای تأمین پروتئین و چربی امگا-۳ است.

 

سس‌ها:
معمولا سالاد با سس خوشمزه‌تر می‌شود، ولی مصرف زیاد سس در تابستان می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی به‌ وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از سس‌ها که جزو خوراکی‌های پرکالری و حاوی مقدار بالایی از نمک هستند همواره دوری کنید. سس‌ها باعث احساس نفخ و سستی می‌شوند.

 

غذا‌های سرخ‌شده:
غذا‌های سرخ‌شده و هله‌هوله می‌توانند باعث چاقی‌تان بشوند و بر روی صورت‌تان جوش و آکنه ایجاد کنند، در تابستان، بدن زمان بیشتری برای گوارش این نوع غذا‌ها نیاز دارد؛ بنابراین به‌جای مصرف مقدار زیادی ساندویچ، پیتزا و سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بیشتر از میوه‌های تازه وآبمیوه‌های طبیعی مصرف کنید.

 

nakhlvaaftab.ir

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

سنگ های زنده ای که خوردنی هستند!

در مطلب سنگ های زنده ای که خوردنی هستند! از مجله اینترنتی نخل و آفتاب …