جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / خانه و خانواده / هنردرخانه / ساعت اتاق تان را هر طور که می‌خواهید طراحی کنید

ساعت اتاق تان را هر طور که می‌خواهید طراحی کنید

اگر یک ساعت قدیمی‌دارید که ظاهرش حسابی کهنه شده یا ساعتی هدیه گرفته اید که ظاهرش را دوست ندارید، دست بکار شوید و آن را نو کنید. در این مطلب یاد می‌گیرید که چطور صفحه یک ساعت دیواری را تغییر دهید و آن را با دکور اتاق تان هماهنگ کنید.خودتان هم می‌توانید یک ساعت بسازید. موتور را از ساعت فروشی بخرید و بدنه را هر طور که می‌خواهید طراحی کنید.

وسایل مورد نیاز :

•   یک ساعت قدیمی

•   پیچ گوشتی

•   تعدادی مقوای رنگی

•   خط کش و مداد

•   نوار چسب دو طرفه یا چسب مایع

•   کاتر

•   قیچی

•   پرگار

•   ماژیک طلایی

طرز کار:

 

با پیچ گوشتی پیچ‌های پشت ساعت را باز کنید و دو نیمه قاب را کاملاً از هم جدا کنید. حالا باید پوشش کاغذی، پلاستیکی یا فلزی که عقربه‌ها روی آن قرار دارند را جدا کنید. نحوه انجام اینکار برای ساعت‌های مختلف فرق میکند و باید راه مناسب ساعت خودتان را پیدا کنید. اگر صفحه ساعت شما هم کاغذی باشد، باید خیلی ساده آن را پاره کنید.

هر سه عقربه را روی یک ساعت و دقیقه تنظیم کنید و یک گوشه از کاغذ را با چاقو بلند کنید. از همین گوشه کاغذ را تا نیمه پاره کنید. عقربه‌ها را تکان دهید و کاغذ را در بیاورید.

  

از کاغذی که بریده اید به عنوان الگو استفاده کنید و یک دایره ببرید. با یک پرگار هم وسط دایره را علامت بزنید. با پرگار این دایره را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و آنها را ببرید. هر کدام از این مخروط‌ها یکی از الگوهایتان هستند.

اگر طرح دیگری را برای نو کردن ساعت دیواری در نظر گرفته اید، از همین مرحله باید آن را پیدا کنید.

یکی از الگوها را بردارید و طرح آن را روی مقوای رنگ‌های مختلف بکشید. هنگام کشیدن الگوها روی مقوا حدود یک سانتیمتر حاشیه در نظر بگیرید تا هنگام چسباندن مقواها به هم از آن استفاده کنید. از همه مقوهایی که انتخاب کرده اید، یک رنگ ببرید. ما از شش رنگ روشن و شش رنگ تیره استفاده کرده ایم.

 

در این مرحله باید مقواهایی که بریده اید را بهم بچسبانید. هر شش قطعه را جداگانه بهم بچسبانید. هنگام چسباندن قطعات کاغذ الگو را روی آنها بگذارید تا چسب فقط به حاشیه مقواها بخورد. روی حاشیه‌ها چسب بزنید و قطعه‌ها را بهم بچسبانید.

روی حاشیه یکی از نیمه‌هایی که ساخته اید، چسب بزنید و آن را داخل قاب ساعت دیواری بگذارید. عقربه‌ها را روی این نیمه بچرخانید و نیمه دیگر صفحه را هم سر جایش بگذارید. حالا کمی‌روی محل اتصال را فشار دهید تا چسب‌ها خوب بچسبند.

حالا می‌توانید قاب ساعت دیواری را ببندید

ساعت دیواری جدید مبارک…

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

آموزش دوخت کیف موبایل و عینک

در مطلب آموزش دوخت کیف موبایل و عینک از مجله اینترنتی نخل و آفتاب با ما …

دیدگاهتان را بنویسید