پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / تناسب اندام / افزایش انگیزه در تمرینات ورزشی

افزایش انگیزه در تمرینات ورزشی

همه می دانیم ورزش خوب و مفید است. اما واقعا” انجام آن چیز دیگری است! اما اگر برای شروع ورزش بی انگیزه هستید، یا هنگام انجام تمرینات ورزشی صدایی آهسته در وجودتان می گوید که آن را فردا انجام خواهم داد یا شاید روز بعد! باید برای افزایش انگیزه به فکر چاره باشید. در این مطلب با چند نکته شما را راهنمایی می کنیم که برای افزایش انگیزه چه کار کنید.

10 روش برای افزایش انگیزه در تمرینات ورزشی

اهداف تان را شفاف سازی کنید

شاید اکنون  اهداف آمادگی بدنی  برای شما خیلی بزرگ باشد، مخصوصا” اگر تازه کار باشید. در این صورت حداکثر اهداف را طلب می کنید و خود را در تمرین غرق کرده و به خودتان فشار می آورید. بنابراین تمرین خود را با یک ساعت در روز شروع نکنید. به جای آن اهداف قابل دسترس و معقول تر مانند تمریناتی حدود 20 تا 30 دقیقه ، دو تا سه بار درهفته را انجام دهید.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

میزان تمرینات و پیشرفت خود را  به شکل نمودار ترسیم کنید. پیشرفت خود را ببینید، آیا سریع تر دویده اید و یا تعداد بیشتری دوره ها و ست ها را تکرارکرده اید و یا اغلب تمرین بیشتری داشته اید؟این شیوه به شما کمک می کند تا به تمرینات ادامه دهید.

خود را مقصر ندانید

واقع بین باشید. شما ممکن است یک یا دو روز از تمرین را از دست بدهید، اگر بپذیرید که مراحل دشواری در برنامه آمادگی شما وجود خواهد داشت، شما از نظر ذهنی برای کنار آمدن با موانع آمادگی خواهید داشت. اجازه ندهید یک گام نادرست بهانه ای برای تسلیم شدن در برابر تمرینات شود.

فقط به خودتان توجه کنید

همیشه افرادی با آمادگی بدنی بیشتر، سریع تر و منعطف تر از شما وجود دارند. خود را با دیگران مقایسه نکنید. دیگران را فراموش کنید. اجازه ندهید دیگران شما را از رسیدن به اهدافتان بازدارند. زمان تمرین شما برای شماست و به شما ارتباط دارد.

به گروهی شاد ملحق شوید

افراد، دوستان، خانواده، همکار و یا همسایگان را بیابید، کسانی که شما را به ادامه تمرینات تشویق خواهندکرد. از آن ها  بخواهید دقیقا” این کار را انجام دهند. این یک واقعیت است که افراد باید حمایت شوند اما نباید به آن ها گفته شود: چرا نمی توانید؟ اگر اعتماد بنفس و اطمینان مفید به انتقاد تغییر یابد، به آرامی به دوست خود یادآوری کنید که شما به عیب جویی و انتقاد نیازی ندارید.

تفریح و سرگرمی در آن بیابید

اگر شما انگیزه نداشته باشید، ممکن است فعالیت و تمرینات را نادرست انجام دهید و یا به دوست داشتن آن عادت کرده اید و اکنون این عادت قدیمی شده است. فعالیت هایی را که از همه بیشتر دوست دارید را  انتخاب کنید، آن ها فعالیت هایی برای آینده شما خواهند بود. به خاطر داشته باشید تمرینات فقط در باشگاه های ورزشی انجام نمی شوند. ممکن است شما ترجیح دهید راه پیمایی یا اسب سواری کنید، بدوید یا برقصید!

 تمرینات را کوتاه کنید

در مورد انجام دادن تمرینات با خودتان برای چند دقیقه صحبت کنید. ممکن است شما بخواهید به تمرینات ادامه دهید. در غیر این صورت، شما می توانید در طول روز  به جای یک جلسه طولانی ورزشی، دو جلسه کوتاه تمرینات را انجام دهید.

تمرینات را به راحتی انجام دهید

زمانی که مشغله دارید، بیشتر از30 دقیقه جهت رسیدن به باشگاه رانندگی نکنید. به جای آن از تمرینات ویدئویی استفاده کنید. اگر شما برای تمرین در پایان روز خیلی خسته هستید، ساعت تان را کمی زودتر تنظیم کنید تا در صبح تمرینات را انجام دهید.

گذشته را فراموش کنید

ممکن است زمانی که به مدرسه می رفتید دانش آموز ورزشی نبوده و آخرین نفری بودید که برای بازی های  ورزشی انتخاب می شدید. این اتفاق برای سال های گذشته بوده است. .شما می خواهید تمرین کنید تا سالم بمانید و از زندگی خود لذت ببرید. هدف فعلی شما مهم است.

به خودتان پاداش دهید!

بله تعجب نکنید، وقتی یک جلسه تمرینی خوب داشتید، خود تان را تشویق کنید. پاداشی مانند یک لباس جدید، ماساژ، آهنگ جدید، یک مسابقه و هرآنچه که شما لذت می برید را انتخاب کنید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

10 حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی‌های شکم

بسیاری از افراد برای لاغر شدن و کاهش چربی های شکم ورزش می کنند، در …

دیدگاهتان را بنویسید