پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه / سلامت / تناسب اندام / افزایش قد با ورزش و یوگا

افزایش قد با ورزش و یوگا

یکی از بحث‌های داغ در این دوره زمونه افزایش قد و روش‌های متفاوت اون هست به طوری که روزانه در تبلیغات متعددی انواع و اقسام متدها و روش‌های دارویی و غیر دارویی رو مشاهده میکنیم،بحث اینجاست که این دارو ها و روشها تا چه اندازه تأثیر دارند و چه عواقبی دارند؟
خوب مسلماً استفاده از دارو و هورمون برای افزایش قد بدون عوارض نخواهد بود چرا که این داروها (هر چند گیاهی !اونهم با اطمینان کامل) بر مکانیسم بدن و هورمون‌ها تأثیر خواهند گذاشت و هر تغییر هورمونی در بدن باعث عکس‌العمل سایر ارگان ها میشه تا اون تغییر رو به حالت اولیه برگردونه و یا اینکه با شرایط اون تغییر هماهنگ بشه و همین باعث یک ناهماهنگی در ارگان ها شده و اختلالاتی رو در کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد میکنه دقیقاً مانند شرایطی که یک فردی که بدنسازی کار میکنه از کراتین استفاده کنه با اینکه ممکنه نتیجه دلخواه در مدت کوتاهی فراهم بشه ولی اختلالات جدی در بدن باعث مشاهده عوارض در سالهای آتی زندگی فرد خواهد شد.
از طرفی برای اینکه قد بلندی داشته باشید نمیتونید مسائل ژنتیکی رو نادیده بگیرید و انتظار معجزه داشته باشید ولی روشی که امروز برای شما میگم علاوه بر اینکه بر افزایش قد شما تأثیر مثبت داره،هیچ عوارض جانبی هم نداره و تازه برای بدن شما بسیار مفید هم هست و از طرفی پولتون رو هم ذخیره میکنه تا بی جهت برای تبلیغات و استفاده از موادی که تبلیغ میشه هدر ندید!و نکتع دیگه اینکه در کنار این تمارین تغذیه مناسب رو هم در نظر داشته باشید.

تمرین کبرا

تمرینات کبرا یک سری از حرکات کششی و آرام‌بخش یوگا هست که علاوه بر اینکه شرایط جسمانی شما رو بهبود میبخشه و به سلامتی شما کمک می کنه باعث آرامش روان هم میشه.برخی از این تمرینات و حرکات هم هستند که در افزایش قد شما واقعاً تأثیر گذار هستند(البته سن و سال و تغذیه هم در کنارش باید در نظر بگیرید).در اینجا ۳ تمرین که بیشترین تأثیر رو در افزایش قد شما خواهند داشت مرور میکنیم:
۱.بر روی یک تشک دراز بکشید طوری که سر شما بر روی بازوتون قرار گرفته باشه.

حرکات یوگا-تمرین کبرا-حالت ۱

۲.پیشانی رو به سمت بالا بکشید و به روبرو نگاه کنید ، دست‌ها رو به عقب برده و جمع کنید و اجازه بدید وزن بدن بر روی قفسه سینه شما باشه.
حرکات یوگا-تمرین کبرا-حالت ۲

۳.سر و شانه ها را به سمت بالا و عقب بکشید به طوری که فشار کف دست طوری باشد که بدن به سمت عقب کشیده شود.
حرکات یوگا-تمرین کبرا-حالت ۳

۴.دست ها را صاف کنید طوری که عمود بر زمین باشند و کتف خود را بالا بدهید.در ابتدای کار برای اینکه این حرکات کمی مشکل هستند میتونید تا جایی که توانایی دارید دست رو صاف کنید و سینه رو بالا بدید ولی سعی کنید در روزهای آتی این تمرین رو به حالت ایده‌آل نزدیک‌تر کنید.
حرکات یوگا-تمرین کبرا-حالت ۴

۵. به موقعیت ۳ برگردید و ماهیچه ها را آزاد کنید و سپس به موقعیت ۱ برگردید.

این تمرین را ۳ نوبت در روز و هر نوبت ۵ بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید و سعی کنید مدت آن را در ادامه ی روزهای هفته بیشتر کنید (مثلاً ۴۵ ثانیه و یا بیشتر).

تمرین کششی
این تمرین رو به احتمال زیاد بارها انجام دادید و اگه انجام ندادید حتماً دیدید!تمرین ساده و در عین حال بسیار مؤثری است.

۱.بر روی زمین (یا تشک) بشینید و پاهاتون رو به سمت جلو بکشید به طوری که انگشتان پاهاتون رو به بالا قرار گرفته باشند.سپس دست هاتون رو در امتداد بدن به سمت بالا بکشید طوری که بازوها کاملاً صاف و کمر کاملاً کشیده باشه.
تمرین کششی-حالت ۱
۲.بدون اینکه کشش دست رو کم کنید و یا اینکه زانوهاتون خم بشه سعی کنید نوک انگشت های دستتون رو به نوک انگشت های پاهاتون برسونید.در صورتی که بدنتون آمادگی کافی رو نداره میتونید در ابتدا مچ پا رو با دستتون بگیرید و با‌گذشت زمان این فشار رو بیشتر کنید تا جایی که بتونید کف پاهاتون رو بدون اینکه زانو خم بشه لمس کنید.

حرکت کششی -حالت ۲

حرکت کششی-حالت ۳

۳.به آرامی کمر رو صاف کنید و به وضعیت شماره۱ برگردید و دوباره این مراحل رو طی کنید.

سعی کنید این تمرین رو ۵ بار در روز و هر نوبت ۱۰ بار انجام بدید و وقتی دستتون پاها رو لمس کردند ۳۰ ثانیه در همون وضعیت کشش رو ادامه بدید و بعد کمر رو راست کنید.

تمرین باو (Bow)

این تمرین باعث تقویت ماهیچه های پشتی و نرم تر حرکت کردن ستون مهره‌ها میشه و همچنین بر روی عضلات قفسه سینه و گردن تأثیر مثبت داره.

۱.به صورت دمر بر روی تشک دراز بکشید و دست‌هاتون در امتداد بدن به صورت کشیده باشه.
حرکات یوگا-تمرین bow-حالت ۱

۲.پاهاتون رو از زانو خم کنید و با دست مچ پاها رو بگیرید و کمی ران و قفسه سینه رو از زمین جدا کنید.
حرکات یوگا-تمرین bow-حالت ۲

۳.ران پا و قفسه سینه رو با کشیدن پاها بوسیله دست‌ها کاملاً از زمین جدا کنید و حدود ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمونید.
حرکات یوگا-تمرین bow-حالت ۳

سعی کنید این تمرین رو هم ۳ بار در روز انجام بدید.توجه داشته باشید که اگر احیاناً دیسک کمر دارید و یا مشکلات استخوانی و یا جسمانی دارید حتماً قبل از انجام این تمارین با پزشکتون مشورت کنید.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

10 حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی‌های شکم

بسیاری از افراد برای لاغر شدن و کاهش چربی های شکم ورزش می کنند، در …

دیدگاهتان را بنویسید