جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه / اخبار داغ / تبعات جبران ناپذیر ذخیره تصاویر در تلفن همراه

تبعات جبران ناپذیر ذخیره تصاویر در تلفن همراه

رییس پلیس فتا استان البرز با هشدار به دارندگان تلفن همراه از آنها خواست تا از نگهداری عکس ها و فیلم های خصوصی خود در این وسیله ارتباطی خودداری کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ «یزدان نیکنام» در تشریح این خبر گفت ، در تعدادی از پرونده ها یی که از مراجع قضایی به این پلیس واصل می گردد شاهد انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اشخاص به ویژه بانوان هستیم.
این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: گوشی های موبایل ابزار مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی مانند عكس و فیلم های شخصی نیست چرا که احتمال سرقت، مفقودی و هک گوشی های موبایل می تواند تبعات جبران ناپذیری مانند اخاذی های مالی و مسائل اخلاقی به همراه داشته باشد.
وی افزود: راه دیگری که احتمال سرقت تصاویر و فیلم های خصوصی را قوت می بخشد نگهداری همین اطلاعات در رایانه های شخصی و خانگی است که موجب سرقت اطلاعات توسط بد افزارهای جاسوسی و افراد کلاهبردار سایبری خواهد شد بنابراین با تهیه یک هارد اکسترنال تمامی اطلاعاتتان را در آن نگهداری نمایید، تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.
سرهنگ نیکنام از شهروندان خواست: تصاویرخصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیكان و اقوام خود قرار نداده و مراقب باشند تا فیلم برداری و عكس برداری از مجالس خصوصی مانند جشن عروسی، تولد و … آنها توسط افراد درجه یک و مطمئن خانواده انجام شود.
در سال 93 بیش از 100 کارگاه آموزشی توسط کارشناسان پلیس فتا به منظور پیشگیری از تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی در مدارس، دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی برگزار شده است.

به اين مطلب چه امتيازي ميدهيد؟

همچنین ببینید

تبدیل صورت به ایموجی با کیبورد گوگل

از این پس می توانید با قابلیت Gboard کیبورد گوگل صورت خود را مانند آیفون …

دیدگاهتان را بنویسید